journeyman_brezen




Výroční R1 GYTR představená a rozprodaná

Jednou z představených milánských novinek byla limitovaná edice legendárního japonského superbiku, který letos slaví 20 let. V Itálii byl k vidění ale jenom prototyp téhle v podstatě tovární motorky s tím, že finální specifikace bude k dispozici v polovině prosince, kdy se také otevře rezervační systém. Polovina prosince je tu, můžeme prozkoumat její detaily, ale to je asi tak všechno. Počet 20 kusů byl navzdory ceně 39 500 eur rozebrán během chvilky.

Kapitoly článku

Dvacet let rovná se dvacet motorek. Vcelku jednoduchá matematika, ke které přidejme ještě 4 vítězství v řadě při slavné osmihodinovce v Suzuce. Letos se na její start postavila trojice Alex Lowes, Michael van der Mark a Katsuyuki Nakasuga, která dala továrně a samotné R1 (pro tento závod vyvedené v barvách vzpomínajících na první model z roku 1998) dárek v podobě čtvrtého poháru za první místo. Šťastlivci, kteří mají na svém kontě dostatek peněz a měli rychlé prsty na klávesnici, se můžou v březnu těšit na závodní motorku v dost podobné specifikaci vítězného stroje, protože je prošpikovaná závodními díly.

Každá motorka bude ručně sestavená lidmi z oficiálního závodního týmu Yamaha, kteří provedou i zajetí motorky na brzdě a první výměnu oleje. Samozřejmě že takhle speciální motorka bude při sestavování naladěná podle přání a potřeb budoucích majitelů. Ti se také můžou těšit na ježdění v rámci Yamaha Racing Experience 2019, kde je mimo jiné technici proškolí, jak správně svého nového závoďáka nastavit. A že tu je co ladit! Základem úprav je jiná elektronika z katalogu GYTR v čele se závodním kabelovým svazkem, jinou řídící jednotkou, telemetrií CCU a zkráceným plynem, zkratku GYTR na sobě nesou i závodní zapalovací svíčky. Nastavovat bude potřeba i odpružení Öhlins, v případě přední vidlice jde o FGRT 2019, zadní tlumič nese název TTX36 GP a aby to bylo kompletní, tak Švédi dodali i nastavitelný tlumič řízení.

Okruhová R1 ve výročních barvách je ověšená také spoustou „obyčejného“ příslušenství, kde se schovává chránič brzdové páčky, předního řetězového kolečka, padáky do přední a zadní osy nebo frézovaná ochrana klikové skříně. Stejným procesem výroby si prošlo i přepákování stupaček nebo háky pro zadní stojan, který je spolu s tím předním také součástí dodávky. Aby byl zážitek z luxusního stroje kompletní, je tu i originální Yamaha kobereček. Důležitější je ale technika, takže musíme přidat karbonové kapoty od A po Z, čili od předního blatníku až po zadní krovku, závodní chladiče, závodní řídítka s přepínači, úzkou pětsetdvacítku řetěz nebo jednotku pro vyřazení ABS z provozu.

Další rychlé díly jsou volitelné a patří sem i brzdová soustava. Technici z oficiálního závodního týmu vybrali pro R1 komplet Brembo skládající se ze třmenů GP-4RX a destiček se směsí Z04. Ty se zakusují do 320mm plovoucích T-Drive kotoučů. Ovládání přední brzdy má na starosti pumpa RCS Corsa Corta s nastavovacím prvkem vzdálenosti od řídítka vytaženým po závodnicku na druhou stranu, Brembo páčka se stará i o ovládání spojky.

Navzdory speciálnosti téhle motorky nejsou k dispozici žádné informace o tom, že by se sahalo do motoru. Asi si Yamaha své čáry a kouzla bedlivě střeží pro závodní tým. Nebo se ani moc nepočítá, že by se některý z limitovaných strojů označený sériovým číslem na frézovaných brýlích a certifikátem pravosti opravdu objevil na závodní trati. Upřímně řečeno, asi se najde málo lidí, kteří by chtěli vyválet limitovanou motorku v hodnotě okolo milionu korun. Laděný výfuk je přesto povinnost, takže je tu kompletní titanový systém Akrapovič. No, hezká práce a nemusíte vlastně ani zoufat, že už jsou vyprodané, zmíněnou techniku si totiž můžete nakoupit samostatně a nastrojit si do stejné podoby svou erjidničku doma.

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 12 Kč od 4 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
R1jaryn přispěl 3 Kč
Dan66 přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
Dawes přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist