globalmoto_duben_nolan




Otec V Maxe zemřel ve svých 85 letech

Guru japonského designu, který mimo jiné navrhl i slavného V Maxe, zemřel krátce po představení nové edice Yamaha V Max Carbon.

Jen pár dní poté, kdy byla světu představena speciální edice Yamaha V Max Carbon, dorazila z Japonska smutná zpráva, že návrhář V Maxe zemřel. Jeden z největších designérů moderní doby Kenji Ekuan patřil v zemi vycházejícího slunce za velkou ikonu.
Od sójové omáčky k rychlovlakům

Práci mistra Kenjiho Ekuana můžeme nalézt ve všech možných odvětvích a motocyklový průmysl byl jen okrajovou částí v jeho uměleckém životě. Zajímavostí je, že v roce 1961 se o jeho jménu začalo více povídat díky navržení designu lahve pro sójovou omáčku známou pod jménem Komachi Kikkoman. Navrhl však i japonský rychlovlak pro Narita Express, který dodnes spojuje Tokio se severní oblastní Japonska. Podílel se na designech letišť, vozidel Mitsubishi, vydal několik knih a obdržel řadu mezinárodních ocenění. S firmou Yamaha začal spolupracovat již v roce 1955 a jeho rukopis  nesou kromě V Maxe i motocykly SR 400, XT 500, MT-01, R1, T-Max,...

Kenji Ekuan (1929–2015)

Ekuan se narodil v roce 1927 a měl následovat kroky svého otce a stát se mnichem v chrámu ve městě Hirošima. Když jeho otec zemřel na následky ozáření z výbuchu atomové bomby, přemýšlel co se svým životem dál. Rozhodl se pro design a v roce 1955 absolvoval úspěšně Univerzitu výtvarného umění a hudby, aby v roce 1957 pokračoval na Art Center College of Design ve Spojených státech v Pasadeně. Později zakládá vlastní projekční společnost GK industrial design group, kde je od roku 1970 prezidentem a zanedlouho se stává již vlivným mužem japonského designu.

Informace o redaktorovi

Tomáš Procházka - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):
Motokatalog.cz



TOPlist