Nová Yamaha Midnight Star XVS 1900 CFD a nové barvy pro XJR 1300

Den před milánskou výstavou uvolnila některé novinky také Yamaha. Pochlubila se hlavně novou verzí velkého cruiseru Midnight Star XVS 1900 CFD. Zaujala ale i nová barevná provedení modelu XJR 1300, stejně jako jeho nápaditá přestavba z projektu "Yard Built Specials".

Nová Yamaha Midnight Star XVS 1900 CFD a nové barvy pro XJR 1300

Yamaha Midnight Star XVS 1900 CFD

Oblíbený cruiser Midnight Star se pro příští sezónu představí ve verzi CFD (Casual Full Dress), která by měla tomuto cestovnímu korábu přinést ještě více pohodlí a praktičnosti. O to se postará především široká kapotáž reflektoru a řidítek, která navíc Midnight Staru přidává na dojmu mohutnosti a majestátnosti. Druhou praktickou záležitostí jsou objemné a zároveň snadno snímatelné postranní kufry.
Verze CFD ale nepřináší jen vnější změny. Novinkou je antihoppingová spojka "Assist and Slipper", která slibuje jemnější a lehčí ovládání, k čemuž přispívá i hliníkový rám s delším rozvorem a nižším těžištěm.

Yamaha XJR 1300

Yamaha v Miláně nezapomněla ani na příznivce velkých naháčů. Léty prověřený oblíbený čtyřválec se představil v novém slušivém kabátě. XJR 1300 tak bude od roku 2013 k dispozici v elegantním leskle černém provedení Black s bílým pruhem směřujícím přes blatník, nádrž a kryt koncového světla. Ve verzi Metallic Silver zase XJR zaujme stříbrnou nádrží se "závodním" pruhem a číslem. Dle vyjádřní zástupců Yamahy by se navíc mělo XJR pro rok 2013 na evropském trhu představit v nižší ceně než doposud. 

XJR 1300 YB - Yard Built Specials

Vedle nových barev zaujalo XJR 1300 také v provedení Yard Built. "Yard Built Specials" označuje nový projekt Yamahy, která zahájila spolupráci se stavitelskými dílnami. Těm poskytla možnost realizovat na svých strojích jejich nápady. Nejvydařenější přestavby pak budou k dispozici jako oficiální sady náhradních dílů, potažmo doplňků. Jako první dostala šanci předvést svoji fantazii a dovednost dílna Wrenchmonkees z Kodaně.
Dánští stavitelé Per Nielsen a Nicholas Bech se dle vlastních slov snažili z XJR vytvořit café-racera, přitom však zachovat jednoduché rysy, které tento model vždy zdobily. „Hlavní otázkou bylo, co všechno vlastně měnit," prozradil Per Nielsen. „Motorku jsme prostě očesali tak, že na rámu zbyl jen motor a nádrž, a pak jsme si řekli ‘Fajn, tak co jsme schopní okolo toho postavit?" Sériové XJR proto Dánové osadili mimo jiné přední vidlicí z Yamahy YZF-R1, drátěnými koly (vpředu 19", vzadu 18") a nízkými řidítky. Na retro-vzhledu se podepsalo také malé světlo, prošívané sedlo, dvojice koncovek výfuku nebo víka motoru. Kromě toho přidali spoustu vychytaných detailů. „Sériové díly lze snadno nahradit a vyměnit, není třeba nic řezat ani svařovat. Každý si tak může XJR přizpůsobit přesně podle vlastních představ a naprosto jednoduše," upozorňují dánští stavitelé na výhodu projektu Yard Build. Posuďte sami, jak se borcům z Wrenchmonkees jejich přestavba XJR 1300 povedla. Další úpravy z této dílny si můžete prohlédnout na www.wrenchmonkees.com.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.50
Známkováno: 8x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist