Motokrosové Yamahy pro rok 2017

Rok co rok patří přelom jara a léta novinkám bahnivého světa, protože všichni velcí výrobci představují své endura a motokrosy poslední generace. Yamaha pochopitelně netrhá partu a na začátku června představuje lehce inovované motokrosy řady YZ modelového roku 2017. Kromě toho připomíná, že má co nabídnout také v enduru a ani motokrosový potěr nevyjde naprázdno.

Motokrosové Yamahy pro rok 2017

Kapitoly článku

V Iwatě se offroadové oddělení letos moc nezapotilo, protože terénní mašiny tří ladiček nezaznamenaly žádné zásadní změny. Nicméně když se podíváme na inovace čtyřtaktní dvěpade YZ250F, mohli bychom o předchozím tvrzení na chviličku lehce zapochybovat. Každopádně, kdo čekal elektrický startér jako já, ani s rokem 2017 se u modrých motokrosů neobjevuje.
Malý čtyřtakt modelového roku 2017 zůstává téměř stejný jako šestnáctkový, avšak jeho motor i šasí si přeci jenom nějaké inovace neodpouští, což by mu mohla čtyřipade závidět.

Motor se zakloněným válcem spojuje celou čtyřtaktní offroadovou famílii a je fuk, jestli jde o motokrosy nebo endura. Motokrosová dvěpade se zaměřila na lepší výkon ve středních otáčkách a přechod ze středu do vršku. Možná proto dostala novou hlavu, větší průměr sacích ventilů, silnější ventilové pružiny, kratší sání a novou ojnici. Úpravy sacích a výfukových systémů si žádaly také nově vyvinutou řídící jednotku, která má nově naprogramované časování zapalování a mapování vstřikování paliva. Jistých změn doznala hliníková kliková skříň litá pod tlakem.

U sedmnáctkového modelu pochopitelně zachovala tvar i rozměry, ovšem pro vyšší pevnost a sílu se podrobila procesu tepelnému zpracování. Pětistupňové převodovce Japonci naordinovali širší zuby druhé a třetí rychlosti a lehčích změn neušetřili ani ostatní tři kvalty. Jiná je také řadící páka, která by měla být s rokem sedmnáct pevnější.

Na základě zkušeností a poznatků továrního týmu byl upraven hliníkový rám, který nabral 12mm na šířce v místě kyvné vidlice a malé změny se dotkly také ocelových držáků motoru. Lehce se zapracovalo také na ergonomii, když se posunuly stupačky o 5mm níže. Všechny změny by se pochopitelně měly podepsat na lepších jízdních vlastnostech a vyšší stabilitě. Přední vidlice dostala jiné nastavení a zadní brzdový kotouč byl vyroben ze stejného materiálu, jako přední.

Tato změna je stejná také pro YZ450F. Po vzoru čtyřtaktů dostávají větší kotouč přední brzdy i dvoutakty YZ125 a YZ250. Větší přední brzdový kotouč se týká zrovna tak i endura WR250F, které jinak zůstává stejné jako šestnáctkový model. Všechny terénní Yamahy přijíždí s novou grafikou a na prodejnách by se měly objevit v červenci.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist