Motokrosové dvoutakty tří ladiček 2015

Loni se v offroadovém oddělení Yamahy vše točilo kolem čtyřtaktních motokrosů. Letos se inženýři zaměřili na dvoutaktní mašiny, které se hlavně designem přiblížily svým čtyřtaktním sourozencům. Nezbývá než poslat do Iwaty velikou pochvalu, za to, že to s dvoutakty stále myslí vážně!

Motokrosové dvoutakty tří ladiček 2015
Yamaha dobře ví, jak důležité jsou ve světě motokrosu dvoutaktní hadimršky. Zejména juniorský motokros potřebuje YZ85 a YZ125 jako sůl. Úspěchy jezdců na strojích tří ladiček v šampionátech EMX85 a EMX125 mluví jasnou řečí. Stejné je to i v nové třídě EMX300, kde Yamaha vybojovala několik vítězství. Model YZ250 se stále těší veliké oblibě u hobby jezdců a své pevné místo má ve světě FMX. Asi není nutné připomínat, že právě Libor „Mouka“ Podmol točí freestylové pekelnosti právě na dvoutaktní dvěpade a podle jeho slov tomu tak bude i nadále, protože čtyřtakt není pro jeho styl to pravé ořechové.

YZ85

Stejně jako větší sestřičky, také YZ85 dostala jinou grafiku a plasty. Lehké změny zaznamenal osvědčený kapalinou chlazený dvoutaktní motor. Úpravy se dotkly hlavy válce, a časování sání i výfuku, což by mělo přispět k vyššímu a hlavně lépe použitelnému výkonu. Juniorům by měla jít na ruku také nová lehčeji ovladatelná spojka s možností vlastního nastavení.

YZ125 a YZ250

Pětadváca se nyní podobá mnohem více čtyřtaktním modelům. Je to tím, že dostala stejně tvarované plasty a kompletně novou grafiku. Kromě designových inovací se změnilo pérování, které je nyní stejné jako u čtyřtaktní dvěpade, ovšem s „dvoutaktním“ nastavením. Na předku je USD vidlice o průměru 48mm a na zadku přepáčko Motocross. Vše pochopitelně plně stavitelné. Nová je také stavitelná páčka spojky a zrovna tak širší stupačky alá YZF.
Motokrosová dvěpade je na tom víceméně stejně jako YZ125, a tak opět došlo na nové plasty a novou grafiku. Také podvozek je s rokem 2015 na chlup stejný, jako u čtyřtaktních modelů, ovšem s „dvoutaktním“ nastavením.

YZF250 a YZF450

Zde byl zásadní modelový rok 2014, a tak s rokem 2015 nic zásadního nepřišlo. Došlo pouze na drobné změny, jako je úprava vstřikování a zapalování pro plynulejší výkon nebo plynovou rukojeť pro lepší dávkování výkonu. O něco lehčí by měl být přístup ke vzduchovému filtru, díky novým rychloupínákům. Nové jsou také spodní držáky motoru. Aby se Yamahy modelového roku 2015 odlišily, je zde jiná grafika a nové černé ráfky.

Oficiální video


Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen flashem.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist