Koncepty Yamaha: futurismus i retro

Stánek značky Yamaha na právě probíhající výstavě Tokyo Motor Show přitahuje pozornost celkem odvážnými představami o budoucnosti, z nichž asi největší rozruch budí robot schopný řídit motocykl. Mezi četnými koncepty nechybí tříkolka postavená na základě modelu MT-09, ale najde se tu i pohledný café racer pro začínající jezdce.

Koncepty Yamaha: futurismus i retro

Zatímco na informace o novinkách Yamaha pro rok 2016 stále čekáme, a oficiálně se je dozvíme až za necelé tři týdny na tiskovce před výstavou EICMA, z Tokia přišly alespoň fotky čerstvě představených konceptů. A je to vskutku pestrá kolekce!

Do segmentu tříkolových vozidel chce Yamaha kromě skútru Tricity, který už se rok prodává, přinést něco ostřejšího. Pod pracovním názvem LMW - MWT-9 se představuje sportovní motorka s párem nakláněcích předních kol, jež má do budoucna v plánu stát se Pánem všech zatáček. V označení konceptu je celkem zřetelně zakódováno, že tříkolka vychází z modelu MT-09. Z něj pochází řadový tříválec o objemu 850 ccm a také celá zadní polovina stroje. Předek je přizpůsoben dvěma nezávisle zavěšeným kolům, které mají jediný cíl; zlepšit požitek jezdce při jízdě v zatáčce. Za tím účelem jsou prvky odpružení umístěny na vnější straně kol, což zvýší nejen úhel náklonu, ale také jízdní stabilitu.

Z úplně jiného soudku je café racer Resonator125, kterým Yamaha míří na mladší zákazníky. Retro styl se tady potkává s moderními prvky, jako je plně digitální přístrojovka, ale to není jediné setkání dvou světů. Yamaha nechala vyniknout také svou divizí hudebních nástrojů, a boky nádrže ozdobila panely ze stejného materiálu jako kytary nesoucí stejnou značku. Gravírování na koncovce výfuku a víčku nádrže se zase používá stejná technologie jako na zdobení žesťových nástrojů. O technice motocyklu se uvadí pouze to, že jako pohonná jednotka slouží vzduchem chlazený jednoválec o objemu 125 ccm, což je informace zajímavá hlavně pro majitele řidičáků skupiny A1.

Jako totální sci-fi vypadá koncept humanoidního robota, schopného řídit sériový motocykl po závodním okruhu rychlostí přes 200 km/h. Aktuální první verze sice ještě tak daleko není, ale na nové R1M už Motobot umí jezdit celkem dobře. Jestli se ptáte k čemu je něco takového vůbec dobré, tak podle Yamahy se poznatky získané během vývoji na robot budou hodit při navrhování nových bezpečnostních prvků pro budoucí motorky.

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen flashem.

Vedle uvedených konceptů se v Tokiu předvedly i další, o kterých jsme psali v tomto článku. Yamaha také naznačila, že se chystá svoje dlouholeté zkušenost s motocykly využít i v dalších  oblastech. Dokazuje to představená koncept sportovního auta nebo horského kola s elektropohonem.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 9x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist