Intermot: Yamaha
Text: Petr Poduška | Foto: Jarda Ducháček , Jiří Jevický | Zveřejněno: 3.10.2012 | Zobrazeno: 23 655x
Také značka tří ladiček představila v Kolíně několik posil modelové řady příštího roku. Přehledu novinek dominoval modernizovaný cesťák FJR1300, dílčích vylepšení se dočkaly modely Fazer 8, FZ8 a XJ6, a Yamaha nezapomněla ani na skútry. O překvapení na závěr tiskovky se pak postaral koncept zbrusu nového motoru.
Kapitoly článku
FJR1300
Další na pohled patrnou změnou je převrácená přední vidlice, kterou ovšem najdete pouze na dražším modelu FJR1300AS – u základního FJR1300A zůstává ta klasická. S tímto rozdílem souvisí zásadní prvek výbavy lepší eskové varianty: elektronicky stavitelný podvozek.
Zdvihový objem řadového čtyřválce se navzdory předchozím spekulacím nemění, ale k určitým změnám ve spalovacím prostoru přeci jen došlo. Yamaha po vzoru svých supersportovních modelů poprvé použila technologii bezvložkových válců u cestovní motorky, aby dosáhla plynulejšího odvádění tepla a stabilního výkonu motoru při zatížení.
XJ6 a FZ8
Během nedávného závodního víkendu MotoGP v Misanu Yamaha oblékla do barev Race Blu supersporty R1, R6 a R125. Do Kolína ale přivezla ve slušivém modrém odstínu ještě další tři modely řady XJ6 a obě FZ osmičky. Šestistovky doznaly kromě toho pár drobných designových změn, a přibyla k nim nová verze SP s doplňky v imitaci karbonu. FZ8N a Fazer 8 pak dostaly kompletně nastavitelné odpružení.Aerox 50 a Aerox 50 Naked
Koncept Moto Cage-Six
Yamaha je poslední dobou na novinky poměrně skoupá, ale v Kolíně dala jasně najevo, že to není její strategie do budoucna. První z představených konceptů reaguje na vzrůstající popularitu stuntridingu, a pokud by se dočkal realizace v sériové výrobě, mohli by si kaskadéři už brzy chodit kupovat k dealerům Yamaha už hotové nářadí.Koncept Crossplane
Informace o redaktorovi
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)