Intermot: Yamaha

Také značka tří ladiček představila v Kolíně několik posil modelové řady příštího roku. Přehledu novinek dominoval modernizovaný cesťák FJR1300, dílčích vylepšení se dočkaly modely Fazer 8, FZ8 a XJ6, a Yamaha nezapomněla ani na skútry. O překvapení na závěr tiskovky se pak postaral koncept zbrusu nového motoru.

Intermot: Yamaha

Kapitoly článku

FJR1300

FJR má v kategorii sportovně-cestovních motorek silnou pozici už pěkných pár let, a v Yamaze si určitě nepřejí nic jiného, než aby to tak zůstalo. Aby nezůstalo jen u přání, důkladně zapracovali na designu, podvozku i motoru. Nejedná se sice o žádnou revoluci, ale řada drobných vylepšení v součtu posune úroveň cestovatelského komfortu a požitku z jízdy zase o pořádný kus dál.
Upravený design nové přední kapotáže dodá motorce agresivnější výraz, ale přinese i praktické výhody – na jezdce by mělo méně foukat hlavně v oblasti kolen. Kvůli lepší aerodynamice lehce změnil tvar plexištít a průduchy v masce. Také u elektrického posuvu štítu došlo k vylepšení, a majitelé nového modelu už si nebudou muset lámat hlavu nad tím, jak zajistit plexi ve své poloze i po vytažení klíčku. V novém předním světlometu dostaly funkci pozičních světel moderní LED diody, které Yamaha použila také v integrovaných předních blinkrech. Díky nové přístrojovce a ovladačům se pohled změní i z pozice jezdce.
Další na pohled patrnou změnou je převrácená přední vidlice, kterou ovšem najdete pouze na dražším modelu FJR1300AS – u základního FJR1300A zůstává ta klasická. S tímto rozdílem souvisí zásadní prvek výbavy lepší eskové varianty: elektronicky stavitelný podvozek.
Zdvihový objem řadového čtyřválce se navzdory předchozím spekulacím nemění, ale k určitým změnám ve spalovacím prostoru přeci jen došlo. Yamaha po vzoru svých supersportovních modelů poprvé použila technologii bezvložkových válců u cestovní motorky, aby dosáhla plynulejšího odvádění tepla a stabilního výkonu motoru při zatížení.
Tématem dne je ovšem elektronika, takže zásadní změny se odehrály právě v této oblasti. V seznamu fíčur nechybí nová kontrola trakce, tempomat, ani dvě volitelné palivové mapy. Poloautomatická převodovka u modelu FJR1300AS dostala navíc novou funkci Stop mode, která po zastavení na křižovatce sama zařadí jedničku, a usnadní práci při popojíždění městem.

XJ6 a FZ8

Během nedávného závodního víkendu MotoGP v Misanu Yamaha oblékla do barev Race Blu supersporty R1, R6 a R125. Do Kolína ale přivezla ve slušivém modrém odstínu ještě další tři modely řady XJ6 a obě FZ osmičky. Šestistovky doznaly kromě toho pár drobných designových změn, a přibyla k nim nová verze SP s doplňky v imitaci karbonu. FZ8N a Fazer 8 pak dostaly kompletně nastavitelné odpružení.

Aerox 50 a Aerox 50 Naked

Sportovní dvoutaktní skútry se budou od příštího roku prodávat v modernizované podobě, a navíc hned ve dvou verzích: Aerox R a nové Aerox R Naked, tedy bez štítku na řídítkách. Na kvalitním podvozku, špičkových brzdách ani živém dvoutaktním motoru už toho moc k vylepšení není. Aerox tedy kromě nového designu dostal alespoň prostornější sedlo.

Koncept Moto Cage-Six

Yamaha je poslední dobou na novinky poměrně skoupá, ale v Kolíně dala jasně najevo, že to není její strategie do budoucna. První z představených konceptů reaguje na vzrůstající popularitu stuntridingu, a pokud by se dočkal realizace v sériové výrobě, mohli by si kaskadéři už brzy chodit kupovat k dealerům Yamaha už hotové nářadí.

Koncept Crossplane

Ještě o kus dál do budoucnosti nás nechává nahlédnout druhý koncept, který zatím odhaluje jenom konstrukci motoru, na jehož vývoji Yamaha pracuje. Říkáte si, že samotný hnací agregát si nezaslouží tolik pozornosti? To by se ale nesmělo jednat o tříválec, a navíc na bázi závodního motoru z MotoGP! Myšlenka je to rozhodně odvážná a zajímavá, škoda jen, že jsme se nedozvěděli víc podrobností.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist