husqvarna_svartpilen_801_2




World’s fastest MONKEY

Kapitoly článku

31.8.2009 Závody první den

Brzy ráno, kolem sedmé jsme přijeli do depa a čekali až bude ranní meeting, na kterém se dozvíme, jestli je trať vůbec sjízdná. Před pěti dny zde pršelo a na pláni bylo pět centimetrů vody, povrch je velmi měkký a včera byl dokonce pro závody nesjízdný. Slunce ale pálí, trasa vysychá a dnes se závodit může, i když podmínky nejsou zcela ideální. V jednotlivých jízdách není celkem žádný systém, prostě přijedete na stanoviště, zařadíte se do své kategorie a čekáte až vás pošlou na start, tam zase čekáte než budete moci odstartovat na trasu. Trasy jsou zde celkem dvě – pro rekordy FIM a AMA, tedy světové a národní. Trasa pro světový rekord se rozděluje na krátkou – měří pět mil a startuje se ze čtvrté míle dlouhé trati a dlouhou která měří dohromady 11 mil. Trasa AMA měří pět nebo tři kilometry. Ivo jde na dlouhé trase pro národní rekordy AMA. Na obou trasách je měřena jedna míle. Rekordy jsou tedy ne na maximální rychlost, ale na jednu míli s letmým startem. Pro překonání nebo stanovení rekordu je nutné trasu absolvovat v obou směrech a to nejpozději do dvou hodin od prvního průjezdu.
Na rozpálené solné pláni jsme čekali více jak čtyři hodiny, než se Ivo dostal na start. Je zde středem pozornosti, každý se zvědavě vyptává jak je motocykl rychlý a nikdo nevěří, že dokáže jet rychlostí přes 100 mil v hodině. Velký obdiv a respekt Ivo vzbuzuje za svých devět účastí na Rally Dakar.
Jak už jsem se zmiňovala, povrch není dokonalý, je velmi měkký a navíc začal foukat silný protivítr. Je odmávnuto – netrpělivě sleduji bílou tečku mizící někde v dáli. 80 mil – volá na mě chlapík, který startuje. Musím přiznat, že jsem čekala číslo o něco vyšší. Vracíme se do depa, kde už Ivo sedí na židličce pod stanem a hluboce přemýšlí.
80 mil to není nic moc, sice kolem mě všichni skákali, že je to perfektní výkon, ale já tenhle rekord potvrzovat nebudu, když rekord tak pořádnej.“ Startujeme totiž nakonec v kategorii, kde ještě žádný rekord není stanoven. Chlapík od vedle se ptá kolik?? „Jen 80 mil.“ „Jen 80 mil, já mám obsah 750 a jel jsem 88. Tenhle vlhký povrch ubírá tak 15 procent.
Pro dnešek už závodit nemůžeme, je půl páté a nové motocykly už na trať nepouští, bude div když do šesti odjedou ti, kteří ještě stojí ve frontě. Zítra se pokusíme o vyšší rychlost, změníme převody. Povrch snad ještě více uschne a tím ztvrdne. Náš cíl je 100 mil.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (26x):
Motokatalog.cz



TOPlist