World’s fastest MONKEY
Zdroj: www.ivokastan.cz | Text: Vierka Kaštanová | Zveřejněno: 4.9.2009 | Zobrazeno: 25 334x
Konec srpna, to je termín konání BUB Speed Trial na solném jezeře v USA od 30.8. do 3.09.2009. Během těchto pěti dní bude bezpochyby překonáno a nově stanoveno nespočet rychlostních rekordů a pevně věřím, že jeden z nich doveze domů i Ivo kaštan v sedle stroje Monkey Replika.
Kapitoly článku
30.8.2009 Přejímky v Bonneville
V sobotu ráno jsme konečně dorazili na Lake Bonneville, kde už čekala dlouhá řada závodníků na otevření brány do depa a k závodním dráhám. Na první pohled fronta vypadala děsivě, ale trvalo jen pár minut než jsme naše lístky, které jsme dostali poštou po zaplacení startovného, vyměnili za pásky na ruku a mohli vjet do depa.Náš tip
Přečtěte si úvodní článek o přípravách Ivo Kaštana a jeho stroje na rychlostní rekord.
Do technické části přejímek jsme museli motocykl natankovat, ze specielní cisterny, kde je palivo pro všechny jezdce, kteří jedou v kategorii „běžný benzín bez příměsí“, tankovat se musí přímo do motocyklu, nádrž je zapečetěna do dalšího tankování. Ve frontě stojíme mezi různými motocykly, najde se tu opravdu směsice všeho možného.
Technická přejímka je velmi důkladná a neskrývám obavy z nějakého problému. Již ve frontě Ivo zjišťuje, že nemáme namontovanou trhačku – vypínání motocyklů v případě pádu. V pravidlech jsme nic takového nečetli, ale všichni ji mají a kontrolují ji. Vytáhnu z batůžku karabinu a šňůrku od visačky na krk, Ivo vyrobí předpisový vypínač. Konečně se dostáváme na řadu, náš motocykl je středem pozornosti všech, je zde suverénně nejmenší.
Komisař začne kontrolovat všechno možné a pečlivě si odškrtává kolonku po kolonce. První problém je přilba. Ačkoli máme úplně novou přilbu značky Bell, je na ní vyražená evropská homologace a s tou si zde nevědí rady, nakonec ale přilbu schválí. Velmi se všem líbí kožená kombinéza PSI, kterou Ivošovi šili na míru u Hubíků v Tlumačově. Na motocyklu je vše OK, poklonu sklidí „kotoučové“ pneumatiky, specielně vyrobené a označené pro tento závod ve zlínském Mitasu. Jediný problém, který nakonec máme s motocyklem je v gumové hadici – přívod paliva z nádrže do karburátoru. Musí být nehořlavá, nebo obalená nehořlavou fólií. Musíme „závadu“ odstranit jinak přejímkou neprojdeme. Nemůžeme nic sehnat, až nakonec na druhém konci depa seženu kus nehořlavého obalu na hadici od týmu Harley Davidson. Vše je OK, přejímky máme za sebou, nakonec jsme zařazeni do kategorie MPS UG – částečně kapírované motocykly s hodně upraveným motorem na běžné palivo.
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz