World’s fastest MONKEY

Konec srpna, to je termín konání BUB Speed Trial na solném jezeře v USA od 30.8. do 3.09.2009. Během těchto pěti dní bude bezpochyby překonáno a nově stanoveno nespočet rychlostních rekordů a pevně věřím, že jeden z nich doveze domů i Ivo kaštan v sedle stroje Monkey Replika.

World’s fastest MONKEY

Kapitoly článku

30.8.2009 Přejímky v Bonneville

V sobotu ráno jsme konečně dorazili na Lake Bonneville, kde už čekala dlouhá řada závodníků na otevření brány do depa a k závodním dráhám. Na první pohled fronta vypadala děsivě, ale trvalo jen pár minut než jsme naše lístky, které jsme dostali poštou po zaplacení startovného, vyměnili za pásky na ruku a mohli vjet do depa.
Náš tip

Přečtěte si úvodní článek o přípravách Ivo Kaštana a jeho stroje na rychlostní rekord.

Tam následovaly dvě části přejímek – první administrativní a druhá technická. Administrativní část proběhla bez problémů, neb jsem měla vše vzorně připravené již z domova. Ve frontě na přejímku nás najednou oslovila sympatická blondýnka „Vy jste Češi? Já jsem Martina, manželka jednoho z pilotů švýcarského týmu.“ Bylo příjemné slyšet český jazyk tak daleko od domova.
Do technické části přejímek jsme museli motocykl natankovat, ze specielní cisterny, kde je palivo pro všechny jezdce, kteří jedou v kategorii „běžný benzín bez příměsí“, tankovat se musí přímo do motocyklu, nádrž je zapečetěna do dalšího tankování. Ve frontě stojíme mezi různými motocykly, najde se tu opravdu směsice všeho možného.
Technická přejímka je velmi důkladná a neskrývám obavy z nějakého problému. Již ve frontě Ivo zjišťuje, že nemáme namontovanou trhačku – vypínání motocyklů v případě pádu. V pravidlech jsme nic takového nečetli, ale všichni ji mají a kontrolují ji. Vytáhnu z batůžku karabinu a šňůrku od visačky na krk, Ivo vyrobí předpisový vypínač. Konečně se dostáváme na řadu, náš motocykl je středem pozornosti všech, je zde suverénně nejmenší.
Komisař začne kontrolovat všechno možné a pečlivě si odškrtává kolonku po kolonce. První problém je přilba. Ačkoli máme úplně novou přilbu značky Bell, je na ní vyražená evropská homologace a s tou si zde nevědí rady, nakonec ale přilbu schválí. Velmi se všem líbí kožená kombinéza PSI, kterou Ivošovi šili na míru u Hubíků v Tlumačově. Na motocyklu je vše OK, poklonu sklidí „kotoučové“ pneumatiky, specielně vyrobené a označené pro tento závod ve zlínském Mitasu. Jediný problém, který nakonec máme s motocyklem je v gumové hadici – přívod paliva z nádrže do karburátoru. Musí být nehořlavá, nebo obalená nehořlavou fólií. Musíme „závadu“ odstranit jinak přejímkou neprojdeme. Nemůžeme nic sehnat, až nakonec na druhém konci depa seženu kus nehořlavého obalu na hadici od týmu Harley Davidson. Vše je OK, přejímky máme za sebou, nakonec jsme zařazeni do kategorie MPS UG – částečně kapírované motocykly s hodně upraveným motorem na běžné palivo.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.38
Známkováno: 26x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist