husqvarna_svartpilen_801_2




Vývoj motocyklů v Čechách

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Itall (10) napsal 09.03.2010 v 15:28

Nevím, o co tady jde, asi o nějaké ty dotace. Nebo je to tak, že když neumíme postavit motorku v kategorii strojů, které se už někde vyrábějí, uděláme něco, co nikdo nedělá. Na to bych ale nevěřil, to by muselo být nejméně napůl geniální, aby to někdo chtěl. A muselo by to být také dost kvalitní, a na to nevěřím už vůbec. Jak jsem tu už někde psal, není třeba vymýšlet neuvěřitelnosti. Stačí postavit úplně normální, obyčejnou a běžnou japonskou motorku

kixs2 (3) napsal 07.03.2010 v 00:34

Projektu nevěřím už ani náhodou. Jediné co mu není možné upřít jsou schopnosti manažera, který pro sebe získal zdroje k financování projektu, o to to ale ti následující (pokud nějací budou) budou mít horší. Jak je zde zmíněno, je tímto projektem rozviřována pokladná motorková hladině v české kotlině ve víře, že právě toto bude ten kultovní stroj na který se budou stát fronty majetných zájemců. Ale pokud mě paměť neklame, tak motor už existuje od roku 2007/2008 a motorka má být někdy v roce 2011 ale z příkladu Blaty je reálnější spíš 2012. Nevidím do projektu a nechci podceňovat tvůrce, ale těžko se bude hledat kontinuita v této oblasti motocyklového vývoje, která by vývoj významně urychlila. Ale i kdyby v roce 2011 tento stroj vyjel v produkční sérii na trh, kolik zájemců bude ochotno na značku FGR vsadit? Možná konkurence má motor 2,3, ale ta má i jiné motory a i jiné stroje. Toto bude jen ojedinělý výstřel doprostřed moře, který media ani nezaznamenají jako nějaký významnější počin. Přesto tomuto projektu přeji úspěch, motorky z Česka to už potřebují, ale nevěřím tomu. A tento článek o designu tomu nepřidá, přesto že design pro tuto kategorii motocyklů na naprosto kritická oblast, která se zájmové skupině (úzké skupině) musí trefit přesně do vkusu. Tento článek popisuje neochotu konstruktérů jako problém, já zas mám letité zkušenosti o neochotě designérů se do týmu vývoje zapojit. Ale neházím do jednoho pytle, byli i mezi nimi super specialisti, se kterými jsme projekty řešili dlouho do noci.

marway (1) napsal 01.03.2010 v 18:13

Mnoho komentářů je na téma zda koncept FGR má šanci na úspěch, zda by nebyl lepší motocykl pro širší okruh zákazníků, něco jako japonská konfekce.. Někdo preferuje eleganci, někdo agresivní vzhled ... To v zadání nebylo (chybělo).
Obecně asi platí, že každý tvořivý počin má jiné pohnutky. Van Gogh byl asi především hnán silnými vnitřními pohutkami tvořit, u některých dnešních projektů hudebních kapel je cítit převažující motiv zisku, tomu je přizpůsoben výběr tváře interpreta, image, skladby atd. Výsledek je pak "jiný". Myslím, že projekt FGR V6 2500 je ten první případ - vášeň a láska k motocyklům - myšlenka je vytvořit motocykl snů, jeho komerční úspěch jde "až" těsném sledu (je to nevyhnutelná nutnost). Vytvořeno má být pár desítek kusů motocyklů FGR s myšlenkou, že se najde pár desítek stejně laděných a současně dostatečně movitých zákazníků. Jedná se o emoce. Každý máme jiný vkus, cítění, zkušenosti, potřeby, ...proto těžko soudit. Šance na úspěch projektu z komerčního hlediska jistě existují.
Goethe říkal: "Na počátku všeho velkého je odvaha". Tu pan Felgr má. Vše je ovlivňováno desítkami vlivů, ten článek je jen o některých vlivech souvisejících s tvorbou motocyklů v čechách, a je to jen dílčí zkušenost. Nic není bez chyb, vše ukáže až čas.

DanielR (0) napsal 25.02.2010 v 23:18

Je dobře, že se v Česku opět něco děje okolo výroby motocyklů. Vždyť letos je to přesně 111 let, co byl postaven na našem území první český motocykl. Motorka je to zajímavá a přeji jim hodně štěstí, ale bohužel není určena pro "normálního" jezdce. Zdá se mi, že bude spadat do kategorie motorek typu Bimota nebo zaniklý Voxan, a to je škoda

nuclear (1) napsal 25.02.2010 v 03:26

caferacer:
dovedu si to představit. i zrovna teď. musim makat na víc věcech současně, no hoši, to je děs, čelit víc věcem najednou a přitom vyvíjet. snad se to překotí, a pak to už pojede z kopce

caferacer175 (0) napsal 24.02.2010 v 23:13

to: marway
priznavam ze som bol az horlivo kriticky a samozrejme aj ja prajem uspech (aj ked nie som o nom uplne presvedceny ale urcite fandim). Kazdy projekt, kazdy vyvoj a kazda cesta vyzaduju velmi velmi vela potu a vela krvy. Umenie a dizajn ma k sebe velmi blizko a vela profesionalnych dizajnerov sa venuje aj umeniu. Vela ludi si vsak mysli, ze nieco staci len tak nakreslit raz dva, namodelovat, spravit formy a hura. Vytvorit hocijaku vec z "nicoho" je ale dlhy a tazky proces. Exoticky motocykel je ako dynamicka socha, ktora utoci na emocie, je to podobne ako s tymi satami a modelkou na mole. Motocykel nie je mixer apod vyvolava tuzbu, sny a fantazie. Dokonca sa moze stat kultovym a zberatelskym (umeleckym)predmetom. Vystavuju sa nielen v muzeach ale aj galeriach. Najdu sa aj taky co parkuju svoje stroje doma v obyvacke. A preto myslim, ze pri jeho navrhu treba k nemu rovnako pristupovat, hlavne ak mame za ciel vytvorit spickovy stroj. Ano su nutne aj technologie, zazemie a peniaze ale ovela dolezitejsie je cas, premyslat, tvorit a vela energie. Treba pocitat s vela slepimi ulickami a neuspechmi (nebat sa rozbit hotovy model a zacat odznova apod). Moja optika je poznacena tym, ze som nejaky cas travil v automobilovom dizajnovom studiu a ver mi, ze je to neskutocny boj. Linky sa stale menia v mm, detaily sa menia, a cele clayove modely 1:1 sa po mesiacoch prace a driny hodia doslova do kosa (ak nie je vedenie spokojne) a zacina sa od zaciatku.

devastator (-4) napsal 24.02.2010 v 21:47

jestli tohle nebude mýt uspěch tak at vratěj tu dotaci co dostaly protože tohle je zatraceně špatnej podnikatelskej záměr nevěřim ani na první serii...je to bezedná díra at to daj vozíčkařum at si koupěj 4kolky a motor 2.5 V6 kčemu na naše cesty kolik to bude stát ?? kolik lidí si to koupí radši VFR to je jiná liga

radek_ (2) napsal 24.02.2010 v 19:09

Jawa Union se mi zdá moc pěkná. Lehká a elegantní. Určitě to dalo práci namalovat... Kritizovat totiž umí každý Ale jinak ostatní je hnus

marway (1) napsal 24.02.2010 v 18:53

Ke komentáři (nejen) od "caferacer175".
Tvůj komentář k mému článku mě docela potěšil. Určitě nejsem špičkový designer ani umělec. Kdybych byl, tak bych možná ten projekt FGR realizoval. Takhle můžu jen z povzdálí, tak jako ty, upozornit na některé dílčí věci, které se mi nelíbí.
Ten článek je trochu i nostalgická vzponímka na projekt Dandy, protože jeho způsobu realizace byl v něčem podobný jako současný projekt Moto FGR. O tom ten článek především je. Šéfkonstruktérem Dandy byl Fr.Pudil, který byl odchovancem ČZ Strakonice stejně jako O.Kreuz. Každý je (byl) jiný, ale v hrubých rysech stejná škola. V Jawě to asi nebude o moc jiné, kdo je tam dnes ale nevím.
Moto FGR má jiné vedení, podmínky a strategii než kdysi Motor Jikov, jestli bude projekt úspěšný ukáže až čas, naděje určitě existuje! FGR se pustilo do boje, musí tvrdě pracovat, dnes nikdo neví jestli je jejich strategie optimální. Vše je otázka úhlu pohledu, i mé názory.
Podnikání je trochu jako loterie, bylo by fajn kdyby se to FGR povedlo (všichni pak budeme hrdě chodily po světě s pocitem, jak v čechách umíme dělat motorky). Je to jako s tou mojí "tvourbou", občas se něco povede, často ale ne. Kdo nic nedělá, nic nezkazí.
Všem hodně zdaru.

BorisMira (8) napsal 24.02.2010 v 16:43

Jako je to paráda přeji ať to výjde.Jenom je škoda,že motocykl si nedopřeje normální motorista.Prostě si jí nebude moct asi dovolit ani střední vrstva.Masovost výroby-ŽÁDNÁ.Takže to asi nedá ani moc pracovních příležitostí.Chtělo by to zas jednou dobrý, český, kvalitní motocykl.Ale proč když se jich vyrábí tolik, ale né českých A tak sláva dotacím aspoň k něčemu je ta slavná EU akorát jestli to za to stojí...

muscle_biker (50) napsal 24.02.2010 v 09:23

FGR 2500 V6 bude práve naopak prva poriadna motorka. Nenazval by som to nevyužitelným nezmyslom alebo obludou. Tou je predsa BOOS HOOS 6.200 CCM V8 s hmotnostou malého tanku.

FGR bude mat hmotnost s napechovanou nadrzou cca 260KG, čiže rovnako ako najsamnovší etalon VFR 1200. A akosi som si nevšimol že by to bola pre niekoho obluda. Ovšem rozdiel sa dostaví ked sa na FGR 2500 zatiahne pravačkou...
Nova VFR 1200 je ošahana a verdikt???: výkonu a krutiaku nie je nikdy dost!... čiže čo z toho vyplýva?

PROJEKTU BIG TORQUE ZDAR!

seikos (975) napsal 24.02.2010 v 08:42

Pokud by se dohodli s Blatou a tahle motorka se začala prodávat pod značkou Blata, rázem by to byla motorka se šmrncem světovosti. A prodeje by určitě šly mnohem lépe než začít stavět novou značku úplně od základů.
Jinak samozřejmě souhlasím s tím, aby forma začala s high-endem. S motorkami přídy 125 totiž není žádný kloudný byznys. Tu umí sbouchat každý číňan

over (2) napsal 24.02.2010 v 06:54

první návrh je parádní. Držím palce

Kousek (5) napsal 24.02.2010 v 04:19

to Reneček:bóže, nevim proč bych měl být? Nelíbí se Ti můj názor? Tak nám sděl svůj, aby jsme posoudili, jestli nejsi nááááááááááhodou větší. K

Pjercak (48) napsal 24.02.2010 v 03:59

aby to vůbec vyjelo ale snad jo

Poly_ (0) napsal 24.02.2010 v 01:01

Můj názor: Nelíbí se mi to. Podivnej mix stylů, rádoby neofuturistického a agresivního vzhledu bez citu pro linie a kompaktní vzhled. Když si na takové motrce předtavím pilota, snad jakoby k ní napatril, az tak moc strojove a bezduse na me pusobi skicy z obrázků.

A co ke koncepci jako takové?
Namísto něčeho co by opět uvedlo značku nějak masověji mezi lidi, vyvíjí se něco co si najde pouze pár zarytých příznivců.

Určitě přeju autorům projektu úspěch a řady příznivců, protože takto odvážných je u nás málo. Vybrali si cestu která nebude snadná. Uvidíme co bude na jejím konce. Možná úspěch, možná tocho po pěšině.

A tak mě jen napadá, kdybych vybíral stroj v podobné kategorii, určitě bych sáhl někam jinam :/

caferacer175 (0) napsal 23.02.2010 v 21:50

Osobne tiez nevidim moc nadej na uspech tohto projektu...konkretne pre celkovy koncept a hlavne dizajn. Autor clanku Radek Malec tu pise jednu zasadnu vetu, citujem: "Motocykl FGR V6 2500 ponese mnohem více stopy práce konstruktéra než designéra. " A to je zasadny problem! Ak pouzijem pararelu na odevny priemysel, tak saty usil krajcir...a modny navrhar tam akurat prisije (modne garbonove) gombiky...Chceme uspiet na narocnom exotickom trhu? postavit spickovu, fajnovu motorku-sperk-krasu? Esteticku sochu pre solventnych labuznikov jednej stopy (nieco v style confedarate, vyrus, britten atd)??? ok. Ale taky projekt musi potom viest intelektualne a technicky zdatny cloviecik...fanatik, ktori ma schopnosti a vie si vybrat spravnych ludi. Konstrukciu a tym aj dizajn nebude navrhovat nejaky skrachovany "priemyselny dizajner" resp. "konstrukter" v solidworks. To musi byt osobnost, ktora vie o com to je a ma presny ciel...Extravagantne saty na mieru nam moze usit aj susedka, ale ta vizia, sen, tie schopnosti a dovolim si tvrdit genialitu napr. A.Mcqueena tak tie tam urcite nenajdete. Motocykel FGR V6 2500 vyzera ako nedotiahnuty a nepremysleny macko-pes. Naviac s pripojenych obrazkov vyzera dost neproporcne a celkovo odflaknuto...Viem, ze som kriticky ale inak ani nemozem byt, hlavne ak som pozeral osobnu web-stranku autora clanku. Bol som doslova sokovany. Zaujimalo by ma aku skolu studoval, pretoze tie infantilne kresbicky a navrhy vyzeraju velmi zle!!! Technika kresby je hrozna rovnako aj proporcie. pri vsetkej ucte tie prace by som radsej neprezentoval...ani sa necudujem ze posledne nekvalitne a skarede jawy nejdu na odbyt. o urovni prac v kolonke "fine art" ...hmmm by som radsej ani nekomentoval, pretoze myslim, ze najlepsie vystihuje {ne}schopnosti.
pozn. myslim, ze rozdiel kvality myslenia je vyrazne vidiet medzi tou skicou Ducati a ostatnymi akoze "skicami" projektu FGR...

devastator (-4) napsal 23.02.2010 v 20:49

to je furt dokola udělaj par kouskou pak to padne bude to jako buell voxan a další maserský značky pro ty co nevěděj co s bankovkama ...jen tak dál sem zvědavej jak jim dlouho budou cpát dotace od státu...

Itall (10) napsal 23.02.2010 v 19:28

No, nevím...

RenekD (47) napsal 23.02.2010 v 19:16

to Kousek: bóže, ty jsi ale v.l

39616 (0) napsal 23.02.2010 v 19:12

maminka mi vždycky říkala že kupuju samé píčoviny které nejsou k ničemu ale na druhou stranu by to mohl být první motor kterej nezadřu hned na první vyjížďce "třeba" tak už mám dva důvody proč to koupit a je mi jedno jak to bude vypadat... v nejhorším z toho udělám mixér ne?!

drippera (32) napsal 23.02.2010 v 17:44

Ten první návrh je luxusní. Ovšem nevěřím, že by se něco takového dostalo u nás do výroby a vypadalo to alespoň z poloviny takhle. A když už něco vypotíme, bude to malosériovka a bude to stát milion. S dnešníma možnostma, technikou a kontaktama přece musíme i my Češi dokázat vyrobit něco konkurence schopného a za ještě snesitelný peníz. No né? Ve světě to jde a jen my se tu oachtíme s nějakým a "pokusama" alá Týnecká JAWA650 dakar a podobně. Kdo si tohle u nás koupí? Ach jo...

memphis.unv (17) napsal 23.02.2010 v 16:43

ani jeden návrh se mně tehdy nelíbil.
všechno zrůdný, vesmírný, rádoby-agresivní. krásnýho nebo elegantního nic

Anti (390) napsal 23.02.2010 v 16:18

Jsou tu komentáře typu:"Ať stvoří něco normálního"
Já se ptám:
1)Je takový výrobek("normální") ve velmi těžké konkurenci zárukou prodejnosti?
2)Co je to normální?Podívejte se na trend jak leze objem nahoru.Nová VFR a koncept SuperTenere vylezly z obsahem o polovinu výše,cruisery už dosáhly dvoulitrové hranice ve dvou válcích a bavor uvažuje o řadovém šestiválu,tak co je dneska normální?

GarageCafe (0) napsal 23.02.2010 v 14:44

Tuning, plasty, brutál, nehorázný, super,nekompromisní. Co k tomu dodat ?

sharkis (6) napsal 23.02.2010 v 14:27

Tak to já bych zase nedal homologaci povrchu našich silnic A´t žije svobodné po dnikání bez zábran

Touringrider (11) napsal 23.02.2010 v 12:48

jen at prijdou s necim novym.. retro motorek ktery maji na co navazovat (triumph, MG, Kawa je jak nasráááno, proc nezkusit neco uplne jinyho - exota z exotickeho kraje... Pokud jim staci, ze jich prodaji jen par, melo by to fungovat. A kdyz se to po par letech ukaze jako stabilni vytvor, sam bych to rad mel doma. Ale rozhodne ne pojizdnou dilnicku typu jawa apod... Pokud se po dvou trech letech ukaze.. ze cenovka kterou na to chteji nalepit sebou nese spoustu kompromisu v kvalite...tak at si to nechaj...

Myslim ze to nemaj jednoduchy hosi od felgra ten vstup...

kodlisko (1) napsal 23.02.2010 v 11:50

Kdyby raději oprášili starou klasiku, která se zase vrací zpět, triumph, voxan, cafe racery..a ne takové monstery

bart.john (41) napsal 23.02.2010 v 10:51

podle mne delat monstra je nesmysl,proc dela FGR ten dva a pul litr to uz vubec netusim a myslim si ze udelat neco mensiho by nemyl spatny pocin...

jesterxrv (0) napsal 23.02.2010 v 10:45

Nevím co tím chtějí básníci říct . Jawa - podívejte se do Týnce jak dnes vypadá fabrika , nemluvím již o Strakonicích a ČZetě , namísto aby se natlačili peníze do vývoje něčeho co bude prodejné pro nejširší okruh lidiček , chystá se monstr motorka . To je jak kdyby Škodovka začala vyvýjet něco podobného mezi Ferarri a Bugati . Ale samo každej si může dělat co chce . Ale ...jen mi to příde škoda .

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist