Výstava Motosalon začala

Oficiálního zahájení Motosalonu se pod moderátorským vedením Standy Berkovce zúčastnila celá řada celebrit. Karel Abraham v rámci slavnostního ceremoniálu představil svůj závodní speciál pro letošní sezónu, o svém vztahu k motorkám promluvil například známý šéfkuchař Zdeněk Pohlreich a nechyběly ani další povědomé tváře. Výstava je tedy od dnešního poledne v plném proudu a my přinášíme první várku informací.

Výstava Motosalon začala

Kapitoly článku

Pozvánku na zahájení Motosalonu přijali také hejtman Středočeského kraje Miloš Petera, ředitel služby Dopravní policie ČR Tomáš Lerch, ředitel Krajského ředitelství policie Jihomoravského kraje Leoš Tržil, vedoucí samostatného oddělení bezpečnosti silničního provozu Ministerstva dopravy České republiky Martin Farář, předseda motocyklové sekce Svazu dovozců automobilů Vladimír Přibyl a Jiří Kuliš, generální ředitel Veletrhy Brno. Tím můžeme považovat oficiality za vyřízené, a podívat se co na návštěvníky čeká v jednotlivých výstavních halách.

Aprilia, Moto Guzzi, Piaggio, Vespa

Společnost A Spirit dovezla již tradičně na výstavu kompletní sortiment svých značek. Aprilia je zde zastoupena vylepšeným sportovním modelem RSV 4, který nabídne oproti předchozí verzi o 20 koní víc a má nyní už 201 koníků. Tuono nemusí brát ohledy na technické parametry WSBK, takže přišlo s objemem 1 077 ccm. Nechybí Shiver ani Dorsoduro a najdete tu i skútr SR Max 125.
Moto Guzzi hrdě vystavuje svoji V7 Scrambler, která se moc povedla a výrobce zde skloubil sportovní retro s cestovatelskými ambicemi. Rudá barva doplněná o bílé pruhy společně s kovovými doplňky, jako jsou štítek nad budíky a přední blatník jí moc sluší. Kožené tašky, které dáte po stranách a brašnička na zadním nosiči pak dovolí jet dál než jen na váš pravidelný okruh.
Vedle hned najdete Stelvio 1200 NTX 8V s ABS a Griso 1200 8V SE v decentní matné měděné. Kdo to však s cestováním myslí opravdu vážně, pro toho tu má výrobce majestátní model California 1400 Touring SE.
Piaggio a Vespa nabízí několik typů městských i mimoměstských strojů, zmíníme Piaggio MP3 500LT a X10 350 ABS/ASR. Vespu zastupují 125 Primavera 3V, Spirit 125 3V a nebo GTS 125 Super.

BMW

Mnichovská značka má letos novinek požehnaně, takže zastávka u jejího stánku je skoro povinností. Zblízka si můžete prohlédnout čerstvě nabroušený superbike S1000RR, omlazený roadster R1200R včetně jeho cestovní verze R1200RS, i další generaci naked biku s řadovým dvouválcem F800R.

Harley-Davidson

Hrdý nápis We are custom a kompletní nabídka novinek, to je letošní HD. Od Streeta, přes Softail Slim až po HD Sreet Glide Special. Zastoupení HD přivezlo i poladěné kousky aby dostáli svému hrdému nápisu a je opravdu na co koukat.

Honda

Největší plochu letošního Motosalonu zabírá stánek Hondy, která uprostřed haly 3 vystavuje bezmála padesát motorek. Kromě standardních modelů a novinek pro rok 2015, mezi nimiž nechybí modernizované cestovní enduro Crossrunner, nový naháč pro teenagery CB125F ani cestovně-sportovní skútr Forza 125, tu můžete vidět také závodní speciál mistra světa MotoGP nebo CRF450 v dakarské úpravě. Zajímavou atrakcí je simulátor náklonu Power Lean, kde si můžete nasucho vyzkoušet jak se dává „loket“ a navíc si nechat udělat parádní fotečku do památníku.

Indian, Victory

Pokud dáváte raději přednost jiným čopráckým značkám, potom Victory zastupuje Vegas 8-Ball, Judge, Hammer a Cross Roads. Nejvíce mě však oslovil Indian s jejich Scoutem. Nízko položená motorka, černý lak a spousty detailů, které jsou oldschool jak řemen. Nechybí pak Chief v podobě Vintage, Classic a transkontinentální Chieftain.

KTM

Oranžovému stánku v hale 3 letos dominuje rodina modelů Adventure, která se rozrostla o dva nové modely 1290 Super Adventure a 1050 Adventure. Nechybí ale ani elektrický Freeride ve dvou provedeních – XC a Supermoto, a vidět můžete i skoro všechny ostatní modely z letošní nabídky KTM. Jestli chcete dakarské speciály nejen vidět, ale odnést si na památku i podpisy Ivana Jakeše a Štefana Svitka, doražte na stánek KTM nejpozději v sobotu. Autogramiády probíhají třikrát denně také ve čtvrtek a v pátek.

Royal Enfield

Kluky z Vintage Garage, který se zabývají prodejem, servisem i úpravou klasických motocyklů Royal Enfield, najdete hned vedle stánku H-D. K vidění tu jsou speciálně upravené modely Bullet Classic a Scrambler.

Quadro

Společný stánek dvou značek Quadro a Kymco přitahuje pozornost především prvním čtyřkolovým skútrem Quadro 4. Ten není jen variantou tříkolového skútru 350D nebo 350S, kterému bylo dodatečně implantováno čtvrté kolo. Díky homologaci pro řidiče osobních aut je také vybaven pedálem nožní brzdy, která působí na všechny čtyři kola současně. Pod elegantní kapotáží pracuje silný čtyřtaktní motor o zdvihovém objemu 350 ccm se vstřikováním paliva a výkonem 22,1 kW (30 koní), který Quadro4 rozpohybuje až na rychlost 125 km/h.

Suzuki

Suzuki vystavila novinky GSX-S 1000F vyšperkovanou Yoshimurou. Sportovní třídu jako vždy zastupují hoši z rodiny GSX-R, které jsou pro letošek v novém grafickém kabátě. Nechybí Intruder ani oblíbený model u něžnějšího pohlaví Gladius.

Triumph

Stánek britské značky v hale číslo 3, to je tradičně setkání moderny s klasikou. Speciální edice modelu Boneville na jedné straně, a vyšperkovaná cestovní endura Tiger 800XCx v druhé půlce – na své si tu přijde opravdu každý fanda značky Triumph.

Ural

Irbitská síla, nebo také motorky do každého terénu – tak by se daly charakterizovat produkty legendární značky Ural. Tyhle stroje se sice pořád tváří, jako by se jich moderní technologie vůbec netýkaly, ale za svojí více než sedmdesátiletou historii už přeci jen určitým vývojem prošly. Během návštěvy v hale 4 se nezapomeňte zastavit ani u stánku SovMotCenter, kde si v detailu můžete prohlédnout, jak na ruské sajdě funguje pohon obou kol.

Yamaha

Dvě písmena MT hýbou světem a tak se u stánku japonského výrobce setkáte hned se třemi modely. Model Moto Cage, který je drsnější variantou základní verze MT-07 letos ve žluto-černé variantě. MT-09 ve fialové nechybí, stejně jako novinka MT-09 Tracer s textilními kufry. Pro mladý tu je MT-125 s volitelným ABS. Největším mumraj je však kolem vlajkové lodi YZF-R1, která svojí velikostí připomíná šestistovkovou kubaturu. Na podstavci se pak tyčí sportovnější verze YZF-R1M.
Výrobce sebou vzal i upravený model SR400 Lightening od Deus Ex Machina, který je jen inspirací pro ostatní ladiče, ale mě osobně udělal největší radost. Stejně jako léty prověřené modely XJR 1300. Nechybí skútry a maxiskútry T MAX a X MAX.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.33
Známkováno: 18x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist