husqvarna_svartpilen_801_2




Výstava Motocykl 2007

Kapitoly článku

Zahájení a průběh letošního ročníku výstavy Motocykl se nevymyká příjemně zavedené tradici. Drtivá většina všech strojů a příslušenství je již na svých místech v plné parádě a i ti poslední opozdilci vše zdárně dokončují tak, aby ve čtvrtek ráno bylo vše nachystáno dychtivým očím návštěvníků. Pořadatelé zahájili výstavu dnes kolem druhé hodiny a po několika projevech a přípitku již nic nebránilo tomu porozhlédnout se důkladněji po letošních expozicích. Na první pohled je patrné, že výstava se opět řádně rozrostla. Nejen, že je zcela zaplněn průmyslový palác a montovaná hala před ním, ale i přidružená samostatná část výstavy Bohemia Custom je díky množství exponátů přesunuta do nového působiště v Malé sportovní hale. Hlavní vystavovatelé a značky najdete zpravidla na svých zavedených místech. Pokud bych měl vyzdvihnout kvalitu některých expozic, zvláštní zmínku bych věnoval novému umístění a svatostánku českého zastoupení Yamaha. Z příslušenství by to byla asi velice pěkně vyvedená a situovaná prezentace firmy BikersCrown. No a jak jsme si první odpoledne užili my? Hned na začátku jsme samozřejmě zkoumali prototyp Blata 125 Motard, který jsme ráno nainstalovali na našem stánku.







Studie Blata - Jan Libra




Pak už jsme vyrazili nafotit další české premiéry. Na propojeném stánku firem Motoscoot a Jawa vás určitě zaujme New Pionýr 125 4T Black Death. Doufám, že se mi také někdy dostane do rukou. Kdysi jsem začínal právě na Pionýru a svézt se na jeho reinkarnaci s maximálkou 120 kmh by byl zajímavý zážitek.
Dalším poutačem byl model Jawa 125 Enduro - „funkční studie firmy Motoscoot věnovaná Jawě“. Model zatím není připravený pro země EU, ale v roce 2008 se snad dostane i na český trh. Odvážně řešený zoban mi hrozně připomínal ptakopyska ze školních učebnic. Poslední lahůdkou byla odvážná studie Jawy 650 ve stylu motard. Vychází ze stylu modelu Dakar, ale přední kolo ze Stylky, předělaná přední maska a převod pomocí ozubeného řemenu tvoří opravdu revoluční celek. Každému se to asi líbit nebude, ale mám radost, že Jawa nestojí na místě a malými krůčky stále posiluje svoji pozici.


Na stánku Yuki byly kromě sličných modelek i nové modely. Yuki Spyder 400 znamená další posun čínských výrobců k vyšším kubaturám. Posun k nejnovějším technologiím zase předváděl nádherný naháč Yuki 125 s přední USD vidlicí.


Kromě nově představených modelů připravila pro své návštěvníky něco více ze své dílny rovněž značka Honda. O jejím dlouhodobém programu zaměřeném na bezpečnost a prevenci jezdců jste již jistě něco slyšeli. Minimálně si pamatujete ne její revoluční airbag na modelu Goldwing. Nejen, že je k vidění aktuálně v expozici, ale zastoupení si připravilo pro své návštěvníky i něco více v podobě zcela nové verze trenažéru bezpečné jízdy na motocyklu, který je nyní kompletně lokalizován do češtiny.




Pro každoroční návštěvníky výstavy ale bude největší novinkou zastoupení anglické značky Triumph. Jelikož jsou anglické tříválce na výstavě poprvé, jde vlastně všechno o novinky.




Stánek Ducati je letos menší, zato ale předvádí opravdové šperky. Ducati 1098 ve třech provedeních a různých barvách, včetně lahůdkové verze Tricolora. A pověsti o nejexkluzivnějším motocyklu se potvrdily - české zastoupení dokonce vystavilo Ducati Desmosedici.






Ve střední hale Průmyslového paláce najdete značky Aprilia a Moto Guzzi, kterým se bohužel nepodařilo dovézt horké novinky z Milána (například hodně očekávaná Aprilia 750 Shiver). Přesto je na co se dívat.




Suzuki předvádí Suzuki B-King 1300 a nové Bandity s vodním chlazením, a také nové litrové GSXR.






Vedle u bavoráků si můžete osahat všechny tři zástupce nové řady BMW G650 XChallenge, Xcountry a Xmoto.


Na stánku Kawasaki je zase k vidění model, ke kterému se pomalu začíná vázat označení „hypersportovní“ - Kawasaki GTR 1400. Do výroby má jít až příští rok, přesto se českému zastoupení podařilo dovézt na výstavu ukázku této technické špičky.







YBR 250 na stánku Yamahy asi zaujme hodně začátečníků




Zajímavých exponátů je k vidění opravdu mnoho, kromě jiného jsou to např. stroje našich účastníků Dakaru a z říše netradičních strojů je to třeba stavba motocyklu “Superson“. Ta svým námětem a začátkem stavby sahá až téměř do motocyklové historie let 1958-1962 a dokončena byla pravda s notnou přestávkou až v roce 2002. Tento přes 3,5m dlouhý a 450kg vážící bizardní kousek připomínající spíše výlet do říše sci-fi pohání čtyřválec VW o objemu 1200ccm a jedná se skutečně o exponát, který by neměl uniknout Vaší pozornosti. Bohužel je lehce zastrčen až ve spodním pavilónu 2C.


Z připravovaného programu patří mezi nejzajímavější akce jistě připravované MČR v Indoor Trialu jednotlivců, které se díky absenci této tradiční akce v hale přesouvá pod širé nebe právě do areálu výstaviště. Hlavní soutěže mistrů rovnováhy a lehkých motocyklů jsou na programu v pátek 9. a v sobotu 10. března od 13 hodin. V akci tak můžete vidět řadu značek, které jsou vidět i v expozicích. Troufnu si tvrdit, že zde jistě nebudou chybět legendární značky této kategorie jako je např.Beta, Sherco, Montesa aj. V Malé sportovní hale se začaly sjíždět soutěžní customy. Podívejte se na malou fotogalerii.






Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)
Marek Hrodek - (Odebírat články autora)
Jan Sommer - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist