yamaha_demo_tour




Voge potvrzuje své loňské koncepty

Čínská značka Voge, patřící pod gigant Loncin, do Kolína nad Rýnem nepřivezla žádné převratné novinky, ovšem i tak své fanoušky potěší. Dvojici strojů, které ještě loni v Miláně ukazovala jako koncepty, teď představuje v sériové podobě.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Prvním modelem, který vám od Voge ukážeme, je malé cestovní endurko 300 Rally. No, je to víc endurko než cestovní, prostě taková motorka pro každý den ve stylu Hondy CRF300. Tím, jak je koncipované, je někde mezi očesaným CRF ve verzi L a mezi velkou verzí Rally. Celkovou stavbou spíše jako elko, ovšem ochranou proti povětří díky velkému plexi jednoznačně cílí na Rally.

Že Voge 300 Rally nechce být jenom na asfalt, to potvrzuje jeho výbava. Kola obutá do špuntovek mají průměr 21“ vpředu a 18“ vzadu, ergonomie je také jasně udělaná na stání ve stupačkách, mimochodem pěkných velkých zubatých – jenom škoda, že ty nouzové spolujezdcovy řidiče trochu tlačí do lýtek. Skvěle vypadá výbava, v základní výbavě by měly být padáky, celkem bytelné bástry i trubkový nosič, navíc si můžete vypnout ABS na obou kolech, takže opravdu terénní záležitost.

Nečekejte ale žádnou ostrou vraždu, malý šestikvaltový jednoválec má výkon 28 koní a celá motorka váží 158 kg. Už při nasednutí je znát, že je 300 Rally připravena spíše na pohodovou cestu k rybníku, odpružení je měkké. Ten rybník může být i docela daleko, nádrž pobere 11 litrů paliva. Velmi zajímavá je cenovka, ta by měla být někde na úrovni 120 tisíc korun, přičemž první kusy by se do Česka měly dostat již teď v zimě.

Druhou sériovkou je maxiskútr SR4 Max 350, vlastně první variátorový stroj od Voge, a i tady nás jenom těší, že Číňané v ničem neustoupili a i do prodeje půjde skútr s opravdu velkou základní výbavou. Že je veškeré osvětlení z LED diod, to ani nepřekvapí, stejně jako bezklíčkové zapalování už začíná být standardem, ovšem náklonové ABS, hlídání tlaku v pneumatikách nebo palubní kamera monitorující a zaznamenávající provoz před vámi, to jsou prvky poměrně nevídané, zejména u skútrů.

Platí i to, co jsme řekli loni ohledně paralely s BMW C 400 GT – ten základ je úplně stejný. Aby ne, když Loncin, tedy koncern, pod nějž Voge patří, vyrábí pro Němce motor a možná i něco víc. Jednoválcová třistapadesátka tady není tak výkonná, nicméně jejích 29 koní na 214 kg bude určitě bohatě stačit. Co potěší, že na rozdíl od BMW si tady můžete plexi nastavit do dvou poloh (sice jenom šroubky, ale aspoň že to jde) a především že pod sedlem na vás nečeká žádný zrádný FlexCase, nýbrž pevný úložný prostor na integrálku a „džetku“. Také cena bude podstatně nižší než u BMW, na českém trhu by se SR4 Max 350 měl prodávat zhruba za 170 tisíc korun a dostupnost je hlášena obdobná jako u „relíčka“, tedy ještě před začátkem příští motocyklové sezóny.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist