Vespa přidává k čistým liniím i čistý pohon

Vespa Elettrica byla představena sice už loni, ale to byl pouze koncept. Dnes jí Piaggio ukazuje jako finální produkt, který se dostane na trh. Na rozdíl od ostatních výrobců sází Vespa na svůj tradiční, léty prověřený a vypilovaný vzhled. Skútr bude nabízen jako čistě elektrický, nebo také ve verzi X, která díky kombinaci generátoru a elektromotoru zdvojnásobuje dojezd.

Vespa přidává k čistým liniím i čistý pohon

Kapitoly článku

A co vše se tedy skrývá pod kapotou? Srdcem je elektromotor, který dokáže ve špičce udělat až 4kW, standardně pak dodává kilowatty dvě. Firma tvrdí, že ve zrychlení dokonce překoná konvenční padesátky, a to za doprovodu absolutního ticha. Maximální dojezd slibuje Piaggio 100km, zásluhu na tom mají jak moderní lithium-ionové baterie, tak systém rekuperace kinetické energie KERS, známý z formule 1. K nabíjení stačí obyčejná zásuvka a 4 hodiny času. Baterie jsou bezúdržbové, po tisícovce nabíjecích cyklů by měly mít ještě 80% své původní kapacity. Převedeno do čísel, kterým rozumíme: 50 až 70 tisíc kilometrů, nebo zhruba deset let popojíždění po městě. Baterky jsou uložené pod sedlem a ještě zbylo místo na otevřenou přilbu.

Výkon motoru kontroluje ride-by-wire plyn a řidič má možnost zvolit jeden ze dvou módů. V režimu ECO nepojede Vespička víc než 30km/h, zrychlovat bude klidně a plynule za účelem šetření energie. Mód POWER je základní a ukáže, co ve skútru je. Jako bonus je zde i program Reverse, kterým je zpátečka.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Přístrojový panel tvoří 4.3 palcový TFT displej, na kterém se dozvíte to nejdůležitější, ale i něco navíc. K Elettrice můžete připojit svůj chytrý telefon a na přístrojovce sledovat upozornění o zprávách, nebo hovorech. Systém vám umožní používat ovládače na řídítkách k přijímání hovorů, nebo aktivovat hlasové ovládání hudby. Abyste využili její schopnosti dokonale, nabízí Vespa vlastní otevřenou přilbu s integrovanými sluchátky a bluetooth interkomem. Spárování s telefonem nabízí mimo jiné i funkci GPS / GSM lokalizačního modulu, díky kterému motorku snadno najdete.

Elettrica X nabídne díky benzinovému generátoru dojezd až 200km. Třílitrové nádrži a samotnému motoru musely udělat místo baterie, které jsou menší a na které je skútr schopný ujet 50km. Dalších 150 pak přidává benzínový generátor, díky kterému je Vespa vhodná i pro výlety za město. Motor se zapne buď automaticky ve chvíli, kdy jsou baterie vybité, nebo ho může jezdec aktivovat přepnutím do takzvaného Extender módu.

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Padesát let slaví v Miláně model Primavera, který dostane výroční verzi 50° Anniversario ve slavnostních barvách. Normální Primavera se dočkala modernizace a k výročí dostane i sestřičku vybavenou písmenkem „S“ v názvu. Její barevný displej je stejný jako na Elettrice, nabídne i stejné vymoženosti. Další verze, tentokrát Touring, zase vyjede s předním a zadním chromovaným nosičem zavazadel. Všechny varianty pak nově budou svítit pomocí LED světel.

Podobné modernizace se dočkal i Sprint, který je teď také vybaven LED technologií, mimo to třeba funkcí Bike Finder, s níž snadno naleznete zaparkovaný skútr v řadě ostatních motorek. Když už budete vědět, kde Sprint stojí, můžete odklopit sedlo dálkovým ovládáním. Sprint S vyjíždí se sportovními stylistickými prvky a TFT displejem.

Italové jsou blázni do speciálních edic, proto bude nově možné objednat Primaveru nebo GTSko ve verzi Yacht Club, která zaujme modrobílým lakováním, nebo sedlem s pruhy ve stejných barvách. Vespa GTS Super Notte hraje na zcela jinou notu, když přijíždí s matně černou karoserií doplněnou lesklé lakovanými doplňky. Tuhle verzi si můžete objednat s motory 125 a 300 ccm, silnější z nich nabídne 21.2 koně a 22 newtonmetrů.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist