yamaha_mt09




Vespa 946 podle čínského horoskopu

Jak udělat z exkluzivního zboží ještě exkluzivnější? Samozřejmě limitovanou edicí. Aby nemuseli pořád vymýšlet témata, vyřešili to Italové velice jednoduše – každý rok bude Vespa 946 v jiných barvách podle čínského horoskopu! Na 12 let tak mají vystaráno. Začínáme zajícem.

Kapitoly článku

Vespa 946 je sama o sobě skútrem, který nepotkáte každý den. Když o tom tak přemýšlím, já ho vlastně ještě na silnici neviděl. Aby ne, vždyť ta cena je prostě úlet. Už v době, kdy Primavera stála nějakých 110 tisíc, devět-čtyři-šestka byla za dvojnásobek. A to už je prosím pěkně deset let. Vlastně rovných deset let, což zjistíte jednoduše podle názvu letošní edice 10° Anniversario. Já čekal, že bude mít jepičí život, že to bude taková imidžovka s brutální cenovkou, která se po třech letech vyčerpá, a vidíte to, dekáda je pryč a 946 pořád tady, navíc v tolika různých limitovaných edicích s cenovkou, u které polknete nasucho – třeba Dior stál 25 000 eur!

Horoskopové verze takhle drahé nebudou, nicméně zatím nám Vespa cenu neprozradila. Víme jenom počet kusů, pro celý svět 1000, přičemž výroba začne až v červnu. Do Česka a na Slovensko by se jich mělo dostat, co na prstech obou rukou spočítáte, navíc to nejspíš nebude dřív než v srpnu, ale podle informací od importéra už jsou stejně všechny zamluvené. A to zákazníci ještě ani tu přesnou cenu nevědí, odhadem by to mohlo být mezi 11 až 15 tisíci jednotek evropské měny. A pak že lidi nemají prachy…

Po technické stránce bude i „zajícovka“ shodná s předchozími verzemi 946. Jako pohonná jednotka tady slouží osvědčený stopětadvacítkový tříventil i-get o výkonu 11 koní, známý z Primavery, podvozek kombinuje samonosný plechový rám s jednostranným uložením předního kola, vlastně jedinou změnou proti Primaveře jsou širší 12“ gumy (120 mm vpředu, 130 mm vzadu) a kotoučová brzda i na zadním kole. Letošní edice přijíždí v klasické vespácké zelené, kterou najdeme i na zrcátkách a ráfcích, a k tomu přidává takové až dětsky působící malůvky zajíce na předním štítě i na zádi. Je to mile naivní a jsme zvědaví, jak pojmou Italové ty další ročníky. Už ten příští bude asi o dost divočejší, protože rok 2024 je podle čínského horoskopu rokem draka.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist