globalmoto_duben_nolan




Nová Vespa GTS a GTS Super 125/300

Řada cestovních skútrů Grand Tourismo vstupuje do letošní sezóny vyzbrojena řadou zajímavých technologických modernizací. Stopětadvacítka i třístovka dostaly například nové zavěšení předního kola, kontrolu trakce, ABS nebo informační systém s možností napojení na chytrý telefon.

Kapitoly článku

Přestože navenek se nové Vespy stále drží charakteristického retro-designu, uvnitř najdeme nejmodernější bezpečnostní a komfortní prvky. V duchu svého cestovního zaměření dostaly obě Grand Tourisma větší prostor pod sedlem, kam se teď vejdou dvě otevřené přilby, pohodlnější je také sedlo, a přístrojovka poslední generace poskytuje víc aktuálních informací o jízdních parametrech. Nechybí ani populární denní svícení s LED diodami, integrované do předních blinkrů.
Pokud jde o techniku, italští inženýři se věnovali hlavně zavěšení předního kola. Systém ESS, který byl představený nedávno u menších modelů Primavera a Sprint, se na pohled neliší od  tradičního kyvného zavěšení, ale díky nové konstrukci se snížil třecí odpor až o 50 %. Samotný tlumič je nyní přimontovaný k mohutnému čepu namísto předchozího uchycení pomocí několika šroubů. Toto řešení umožňilo větší zdvih a schopnost tlumit více nerovností vozovky a tím pádem  se zvýšil komfort i bezpečnost jízdy. K té přispívá také možnost příplatkové verze s dvoukanálovým ABS a kontrolou trakce ASR.
U řady Vespa GTS se vůbec poprvé setkáváme se systémem Multimedia Platform, který umožňuje propojení palubní elektroniky skútru s "chytrým" mobilním telefonem. Multifunkční zařízení, které tímto spojením vznikne, pak nabídne jezdci ještě mnohem víc informaví než nová přístojovka. Na displeji připojeného mobilu můžete sledovat základní údaje, jako rychlost jízdy nebo otáčky motoru, ale také okamžitý výkon a točivý moment, zrychlení, aktuální a průměrnou spotřebu, průměrnou rychlost, stav akumulátoru nebo pneumatik a další.
Systém Vespa Multimedia Platform zároveň funguje jako navigace všetně možností plánování tras nebo vyhledávání a ukládání bodů zájmu. Na telefonu si můžete - například cestou z večeře - zjistit poslední polohu svojí Vespy, a skútr tak snáze najít. Součástí výbavy je také - v současné době už skoro nepostradatelný - USB port pro nabíjení telefonu nebo jiných elektronických zařízení.
Vespa GTS a GTS Super se vyrábí v silnější verzi s motorem 300 ccm o výkonu 22 koní v 7 500 otáčkách s největším točivým momentem 22,3 Nm při 5 000 ot. za min. Modely s motorem 125 ccm jsou pak určené pro držitele řidičáků skupiny B. Cena stopětadvacítky GTS Super začíná na 123 990 Kč, za ABS jsi připlatíte 8 tisíc korun. Vespa GTS 125 Super Sport stojí 136 990 Kč včetně ABS. Nové třístovky se prodávají od 129 990 Kč za základní model až po 142 990 za Super Sport s ABS.
V souvislosti s příchodem novinek na trh vyhlásil dovozce zajímavé akční ceny na stávající modely (2013). Více informací najdete na www.skutry-vespa.cz.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist