Nová Vespa 946

Jen pár dní před výstavou Eicma 2012 známe už finální podobu nového modelu od Vespy s názvem 946. Nová Vespa na první pohled uhrane svým retro-moderním designem, který odkazuje k úplně první Vespě z roku 1946. Novinka je navíc osazena skvělým tříventilem 125 ccm.

Nová Vespa 946
Jak už zvláštní označení modelu napovídá, nová Vespa 946 („Novocentoquarantasei“) se vrací ke kořenům, až do roku 1946 k prvnímu prototypu Vespy MP6, který položil základní kámen dlouhé řady skútrů, které si svou elegancí i praktičností dobyly celý motoristický svět.
Prototyp tohoto skútru byl pod názvem Quarantasei uveden již na loňské Eicma, kde vzbudil zaslouženou pozornost.
Teprve nyní však můžeme definitivně posoudit, jak se designérům podařilo ladným křivkám první Vespy dát moderní kabát. Výsledek v podobě 946 opravdu stojí zato.
Vespa 946 se může pochlubit kompletně hliníkovým rámem, který sníží hmotnost a spotřebu již tak úsporného motoru. Tříventilový 125ccm vzduchem chlazený jednoválec, který jsme už měli možnost otestovat v modelu LX 125, dosahuje max. výkonu 11,6 k při 8250 ot./min. a točivého momentu 10,7 Nm při 6500 otáčkách. Jeho největší devizou je, kromě agilního zátahu, především tišší a klidnější chod, snížená spotřeba (2 l/100 km) a delší servisní interval (po 10000 km).

Aby byla jízda v sedle 946 nejen elegantní a pohodlná, ale také bezpečná, je nová Vespa vybavena brzdovým systémem ABS a systémem ASR. Vespa 946 by se navíc později měla objevit i ve verzi 150 ccm 3V. Ačkoliv cena téhle designové lahůdky asi nebude z nejnižších, příští jaro se nejen fanoušci Vespy rozhodně mají na co těšit!

 Video


Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen flashem.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.20
Známkováno: 5x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist