yamaha_mt09




UM Motorcycles nabídne cruisery s motory 300

Značka UM Motorcycles v předstihu představila novinky pro modelový ročník 2022. Známé portfolio stopětadvacítek doznalo pár designových změn a přibyl úplně nový sportovní naháč, ovšem tou nejdůležitější zprávou je příchod třístovkových cruiserů.

Kapitoly článku

Značka UM Motorcycles, založená před 20 lety na Floridě, slaví pět let na evropském trhu a dobře ji známe i v Česku. Na našich stránkách už jsme vám přinesli několik testů jejích motocyklů, přičemž některé typy vycházejí ze starých stopětadvacítek Derbi – není těžké se dovtípit, že značka je sice americká, ovšem výroba probíhá v Číně. Nicméně zapomeňte na nějaké dýchavičné vzducháče, všechny agregáty mají vodní chlazení, šest kvaltů a výkon 11 kW. To tedy platilo a stále platí pro stopětadvacítky, nové třístovky nabídnou dvojnásobek… Jaké budou?

Řada Renegade 300

Že vám označení Renegade něco říká? Jasně, to jsou i stopětadvacítky a vlastně co jste doposud mohli mít ve verzi 125, to si od ročníku 2022 budete moci pořídit také ve verzi 300. V této řadě cruiserů najdete pětici modelů: základní Commando, což je prostě jednoduchý cruiser, z nějž vychází vybavenější cestovní Commando Classic s brašnami, opěrkou a plexi štítem, a nad ním je ještě Commando Classic Deluxe. Tahle verze má hluboké blatníky (ten přední s lemováním a orlicí), pneumatiky s bílými bočnicemi a pro řidiče plošiny namísto stupaček. No prostě úplný H-D Heritage Classic… Příznivci sportovnějšího svezení potom mohou sáhnout po dvojici modelů Freedom a Vegas, jež se kromě barev liší zadními tlumiči, řídítky a umístěním tachometru.

 

Čím se třístovky liší od stopětadvacítek? Vlastně až na motor ničím, a jelikož i ony mají kapalinou chlazený jednoválec a nikoli žádnou vzduchem chlazenou V2, je tady pohled na motor trochu necruiserový a zejména u Commanda Classic Deluxe trochu diskutabilní (stejně jako tvarování plastů pod nádrží a sedlem), ale to si každý musí vyřešit sám, co se mu líbí. Třístovka s motocykly vážícími jen o pár kilogramů více než stopětadvacítky bude cvičit určitě pěkně, jde o moderní krátkozdvihový (78 x 61 mm) DOHC jednobuch o objemu 292 cm3, jenž ze sebe vydoluje 22 kW při 8800 otáčkách a točivý moment 25 Nm při 7200 otáčkách. Dá se očekávat, že strojům bude sedět spíše sportovní jízdní styl, čemuž napovídá i použitá šestistupňová převodovka.

Oproti stopětadvacítkám bude samozřejmě o něco vyšší i cena, ale pořád na velice zajímavé úrovni – za nejlevnější Commando dáte 114 900 Kč, za nejdražší Commando Classic Deluxe potom 127 900 Kč. Za osminky vybavené nově agregáty Euro 5 dáte o nějakých třicet tisíc méně, přičemž i ty dostanou od příštího ročníku LED světla. Co se dostupnosti týče, stopětadvacítky Renegade by měly být fyzicky k dispozici někdy na konci zimy a třístovky v létě.

Sportovní naháč Xtreet RS 125

V kategorii sportovních nahatých stopětadvacítek s moderními čtyřventilovými DOHC jednoválci s výkonem 11 kW (v tomto případě při 9500 otáčkách) se objeví další, a tím bude UM Xtreet RS. Drobný stroj s hodně agresivním designem, podpořeným předním LED světlem, si to bude chtít rozdat s těmi nejlepšími. Proti takové Yamaze MT-125 nebo KTM Duke 125 sice nenabídne ABS, nýbrž jenom propojenou brzdovou soustavu, ale pořád bude mít stejně výkonný motor, stejnou nebo dokonce nižší hmotnost 139 kg a cenově bude úplně někde jinde: 77 900 Kč.

Motor dlí ve dvojitém páteřovém rámu, vzadu najdete centrální tlumič s nastavitelným předpětím, vpředu 30mm USD vidlici. Kola jsou samozřejmě litá sedmnáctipalcová, to zadní obouvá gumu šíře 140 mm. Kromě již zmíněného předního světla je z LED diod i veškeré další osvětlení, údaje o jízdě řidič odečítá z velkého LCD displeje s inverzním zobrazením, na němž nechybí ani palivoměr nebo ukazatel zařazené rychlosti.

Offroadová řada DSR

Lehké enduro DSR EX, supermoto DSR SM a cestovní enduro DSR Adventure TT mají samozřejmě také 11kW motory, přičemž EX a SM se nám konečně představí v nových agresivních grafikách. TT po mnoha letech (když počítám i éru Derbi) dostává úplně nový čumák, s kterým motorka vypadá podstatně hodnotněji. Není to jenom o tom dvojitém světle, měnil se opravdu celý předek včetně krytů chladiče, držáku světlometu a je tady konečně i malý zobáček před světlem. Když adventura, tak zoban, no ne? Jiný je také potah sedla, zrcátka, kryt pod motorem... Změny, které si tahle motorka opravdu zasloužila.

Skútry

Tuhle informaci berte jenom jako zajímavost, český importér skútry UM v nabídce nemá. Každopádně v zahraničí byste mohli narazit na řadu Chill, což jsou městské skútry inspirované Vespou Sprint, vybavené čtyřdobými motory 50 a 125 cm3, anebo na stopětadvacítku Xpeed, která svým designem jasně ukazuje, komu se chce postavit. Tenhle konkurent Hondy PCX bude v Evropě k dostání s dvojicí motorů – vždy 125, jednou ale se vzduchovým a podruhé s kapalinovým chlazením.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 20 Kč od 4 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
puffybodie přispěl 5 Kč
Zdenek54 přispěl 5 Kč
mviky přispěl 5 Kč
Freddy_X přispěl 5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist