globalmoto_duben_nolan




Triumph uvedl zcela novou řadu Bonneville

Dlouhá historie Triumphu došla právě dnes k poměrně zásadnímu milníku. Britská značka totiž plně odhalila novinky pro příští rok, které doznaly tolik změn, jako nikdy předtím. Řeč je pochopitelně o celé řadě Bonneville. Ta zahrnuje modely Street Twin, T120 a Thruxton.

Nyní ale již k zásadním změnám. Vůbec poprvé od padesátých let, se na Triumphu řady Bonneville objevuje chlazení vodou a nikoliv vzduchem. Konstrukce paralelního dvouválce zůstala, ale novinkou je vedle chlazení i osmiventilová hlava a také interval zapalování, který je nyní 270° oproti původním 360°. To je zárukou ostřejší odezvy na plyn a celkově více uličnického charakteru. Pryč je klasické lanko, vedoucí od plynové rukojeti ke škrticí klapce. Nyní vše probíhá čistě elektronicky.

Motor se bude vyrábět ve dvou velikostech a to jako devítistovka a dvanáctistovka. Zatímco menší varianta se objeví v novém Street Twin, který činí základ řady, větší motor nalezneme ve všech ostatních modelech. Všechny motory jsou také vybaveny také novou šestistupňovou převodovkou.

Bohužel pro nás, nebyly dosud zveřejněny kompletní technické údaje. Jediné, co se o nových motorech dozvíme, jsou pouze jejich točivé momenty. U základní jednotky to činí 80 Nm při 3200 otáčkách za minutu, u silnější dvanáctistovky potom 105 Nm při 3100 otáčkách. Vůbec nejsilnější verzi motoru dostane Thruxton, který bude mít agregát s lehčí klikou a vyšší kompresí. Ten je výrazně točivější a nabídne 112 Nm při 4950 otáčkách za minutu.

Velkou neznámou zůstává v tuto chvíli i hmotnost. Největšími rivaly nového Triumphu jsou v tuto chvíli Ducati Scrambler, Moto Guzzi V7 a také BMW NineT. Všechny stroje jsou vzduchem chlazené a zůstává otázkou, kam se Triumph mezi ně zařadí váhově.

Dominantou všech verzí motorky je zbrusu nový rám, vybavený podle konkrétního modelu. Zatímco základní Street Twin dostane hliníková litá kola a černé kryty motoru, model T120 už nabídne kola drátěná, kryty motoru z broušeného hliníku s bronzovými detaily a také vyhřívané gripy.

Kategorií samostatnou je potom Thruxton. Na něm nalezneme sportovní jezdeckou pozici s „clip-on“ řídítky, dvě sportovní koncovky výfuku a plně nastavitelné odpružení. Ještě ostřejší Thruxton R potom dostane kompletní brzdy Brembo s jednodílnými třmeny, vpředu odpružení Showa a vzadu Öhlins. Vedle toho ještě pár perel jako pneumatiky Pirelli Diablo Rosso Corsa, a některé detaily z leštěného hliníku.

 

Všechny stroje bez rozdílu dostanou standardně ABS a také vypínatelnou kontrolu trakce. Model T120 nabídne jízdní režimy Road a také Rain do zhoršených adhezních podmínek. Thruxtonu potom nebude chybět ani režim Sport, který ještě přiostří odezvu na plyn.

Protože nové Triumphy jsou samy o sobě individuálními motorkami, lze předpokládat, že je jejich majitelé budou chtít nadále upravovat. Přesně proto chystá Triumph rozsáhlý katalog, obsahující jak doplňky, tak i celé kity, díly na úpravu motoru a další věci.

Suma sumárum se tedy můžeme těšit na vypilované stroje, které k dealerům a zákazníkům dorazí již v na začátku příštího roku. Ze tří modelů by si měl vybrat každý a k dispozici budou i rozsáhlé možnosti, jak si motorku upravit k obrazu svému. A co si myslíte vy? Je výměna klasických „vzducháčů“ za vodní chlazení důstojným krokem?

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (27x):



TOPlist