Další informace z Hinckley říkají, že nový Tiger Explorer bude postaven na novém ocelovém rámu, s devatenáctipalcovým ráfkem vpředu. Zadní sedmnáctku bude pohánět, jak je patrné z fotografií, kardanový hřídel. Zajímavé je, že právě u tohoto cestovního endura Triumph poprvé použil systém kontroly trakce, a plynová lanka nahradil elektronikou ride-by-wire. S brzděním na požádání pomůže ABS, které lze tlačítkem vypnout.
Pokud Triumph zvyšoval objem motoru z 1 050 stejným způsobem jako u menšího endura Tiger 800, jehož motor je vlastně 675 s prodlouženým zdvihem, můžeme od nové dvanáctistovky očekávat kromě vyššího výkonu především velký nárůst krouticího momentu. Údaje o hmotnosti ani dostupnosti novinky zatím nejsou známy, ale jisté je, že pro příští rok zůstává v katalogu i Tiger 1050.
Stejně jako letošní novinka Tiger 800, ani nový Explorer nezapře svojí designovou inspiraci, ale z hlediska komfortu vypadá víc než slibně.
Přední maska s plexištítem je o něco větší než u osmistovky, kde se úroveň ochrany proti větru dá bez nadsázky označit za velmi dobrou. Odkrytý podsedlový rám usnadní instalaci bočních kufrů, a nastavitelná výška sedla zase nastupování a manipulaci s mohutným strojem. Vášnivé diskuse určitě vzbudí
hliníkové ráfky, ale Triumph už nějaké zkušenosti s drátěnými výplety kol předvedl u osmistovky.
BMW R1200GS dostává dalšího vážného konkurenta a my už se těšíme na první živý kontakt s novým Explorerem v Miláně.
Informace o redaktorovi
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)
Jak se Vám líbil tento článek?