globalmoto_duben_nolan




Triumph přidává další speciální edice

Kouzlu speciálních edic začíná čím dál víc propadat britský Triumph. Ten je nabízí již dlouhá léta, nejčastěji to bylo pro jeden, dva modely z řady Modern Classic, ovšem teď se do nich ponořil s nečekanou razancí a během posledních dvou týdnů představil hned čtyři! Která by se vám líbila nejvíce?

Kapitoly článku

Skoro už v těch speciálních edicích Triumphu přestáváme mít přehled, podobně jako u MV Agusty. Tak jen rychle zopakovat jenom dění letošního roku: V únoru byla představena modelová řada Modern Classic pro rok 2021 a v ní jste našli 1000kusovou edici Street Twin Gold Line. Po tisícovce vyrobených má být i Rocketů 3 R a Rocketů 3 GT ve verzi Black, představených v březnu. Dubnová premiéra euro-pětkových Scramblerů 1200 obsahovala i Steve McQueen Edition, opět 1000 kusů, a květen byl ve znamení inovovaných Street Scramblerů, mezi nimiž jste našli limitku Sandstorm. Těch už ale bylo jenom 775 kusů. Potom si dali v Hinckley trochu pohov a těsně před premiérou nové bondovky No Time To Die na konci září představili Tiger 900 Bond Edition. To je taková trochu výjimka, neboť v drtivé většině případů se limitované edice týkají Bonnevillů (ať už se jmenují jakkoli) a Rocketů. A přesně to je i případ nové čtveřice. Tam ovšem nepůjde o edice limitované, nýbrž speciální, které nebudou omezené počtem kusů nýbrž tím, že se budou k dispozici pouze příští rok. Další společnou vlastností je, že odlišnosti budou pouze barevné, nikoli technické, a že by proti standardním modelům měly být shodně dražší o 19 000 Kč.

Thruxton RS Ton Up

Pokud občas čtete anglické motorkářské texty, budete vědět, že Ton Up je výraz pojící se s rychlostí 100 mph (160 km/h), resp. s jejím překročením. V britské subkultuře café racerů se potom Ton Up Boys přezdívalo místním motorkářům, kteří si své stroje upravovali pro co nejvyšší rychlost, přičemž velice často šlo právě o dvouválcové Triumphy Thruxton. To byly spotovnější Bonnevilly, které dostaly své jméno poté, co na jednom z nich vyhrál na konci 50. let Mike Hailwood prestižní závod Thruxton 500. A na Thruxtonu v roce 1969 vyhrál Malcolm Uphill třídu Production 750 při Tourist Trophy na Manu, když poprvé v této třídě překonal hranici 100 mph na kolo.

Výraz Ton Up prostě k Thruxtonu patří a nedivíme se Triumphu, že ho použil i pro tuto novou speciální edici Thruxtonu RS. Tu poznáte bezpečně podle retro kafáčovského lakování. Modrá nádrž je doplněna o černé plochy imitující kolenní opěrky, které mají stříbrné, ručně malované lemování. Kryt sedla spolujezdce a přední blatník jsou bílé s červenou číselnou tabulkou a černým číslem 100, tedy "Ton". Černé boční kastlíky jsou potom pod nápisem Thruxton RS doplněny ještě dopsaným Ton Up. Kam s touhle motorkou vyrazit? Určitě do londýnského Ace Café!

Street Twin EC1

I ten nejmenší a nejlevnější Modern Classic si zaslouží speciální edici. Pro Street Twin nese poněkud zvláštní označení EC1, co to znamená? Neděste se, nemá to vůbec nic společného s elektrikou, jak by člověka taky mohlo napadnout. Nicméně našinec nemá šanci tohle dekódovat, je to totiž poštovní směrovací číslo, resp. oblast centrálního Londýna! Tam se také scházeli motorkáři. Asi jako když u nás řeknete "tři jedničky padesát, Praha 1".

Přesně do centra metropolí je Street Twin jako dělaný a tahle verze EC1 k tomu ještě přidává více elegance. Celá motorka je vyvedena ve dvojím odstínu matné stříbrné a na bočních kastlících a nádrži je navíc speciální grafika.

Rocket 3 R 221 & Rocket 3 GT 221

 Na úplně opačném konci cenového i výkonového spektra Triumphu, než se nachází Street Twin, najdeme Rocket 3. Tento motocykl, buď jako cruiser GT, nebo coby muscle bike R, je naprosto nezaměnitelným strojem s jasnou osobností a především unikátním motorem. Tři válce má dneska kdekdo, ovšem u Rocketu jsou uloženy podélně a hlavně mají objem 2458 cm3! Ne, víc v sériovce opravdu nikdo nenabízí.

A víc nikdo nemá ani točivého momentu, který činí 221 Nm. Aha, takže už víme, odkud se bere to označení 221 v názvu edice! Jak erko, tak gétéčko budou vyvedeny ve stejných barvách, tedy s nádrží a předním blatníkem v hluboké červené metalíze, přičemž na bandě nepřehlédnete velké černé logo a inverzní nápis 221. Černé jsou i držáky předního blatníku, štítek nad světly, kryty chladiče nebo podsedlové plasty.

 

Bonneville Gold Line

Poslední speciální edice se netýká jenom jednoho modelu, nýbrž vlastně celé řady Bonneville. Nebo skoro celé, protože Street Twin a Thruxton RS už mají ty svoje výše jmenované varianty. A navíc Street Twin už ve "zlaté edici" byl už letos, na něm si Triumph ověřil, že přesně tohle zákazníci chtějí. Edice Gold Line tak najdeme u devítistovek Bonneville T100 a Street Scrambler, stejně jako u dvanáctistovek Bonneville T120 i T120 Black, Bonneville Speedmaster, Bonneville Bobber a obou Scramblerů 1200, tedy XC i XE. Každý z modelů má trochu jiné barevné provedení, vždy výrazné a od pohledu luxusní, a jak název napovídá, třešničkou na dortu jsou ručně malované zlaté linky. Stroje edice Gold Line by se na český trh měly dostat jako první, a to nejspíše v lednu, ostatní výše uvedené modely pravděpodobně až nejdříve v březnu.

Bonneville T100 Gold Line

Street Scrambler Gold Line

 

Bonneville Speedmaster Gold Line

 

Bonneville Bobber Gold Line

 

Bonneville T120 Gold Line

 

Bonneville T120 Black Gold Line

Scrambler 1200 XC Gold Line

 

Scrambler 1200 XE Gold Line

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 10 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
marafzs600 přispěl 5 Kč
Zdenek54 přispěl 5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist