globalmoto_duben_nolan




Triumph oficiálně představil model Speed Twin

O přítomnosti nového roadsteru jsme věděli už od konce října, kdy šikovní dealeři zveřejnili fotky z představení novinek 2019 pořádaného samotnou továrnou Triumph. Teď už ho tu máme oficiálně a můžeme ho důkladně prozkoumat. Vzhůru na něj!

Kapitoly článku

Konečně normální naháč, chtělo by se vykřičet do světa. Novinka doplňuje dvanáctistovkovou řadu Bonneville o moderně pojatého klasického naháče. Chcete „starou“ motorku? Je tu klasika Bonneville T120. Chcete „starou“ sportovní motorku? Volte Thruxtona R. Chcete britského cruisera? Triumph nabízí Bonneville Speedmaster a pro vostřejší chlapíky je tu dokonce Bonneville Bobber. Nebo je libo „starého“ teréňáka? Nový Scrambler bude ideální. A co když nechcete „starou“ motorku, ale prostě jenom pěknýho naháče s klasickým vzhledem? Právě pro vás je tu Speed Twin.

Z výše uvedených modelů má nejblíž asi ke kafáčovi Thruxton, ostatně sdílí s ním i své srdce, respektive jeho naladění. Paralelní dvouválec je totiž shodný u všech. Dvanáct set kubíků je tu naladěných na 97 koní v 6 750 otáčkách, což nezní nijak světoborně, ale 112 Nm v 4 950 už je hodně zajímavá hodnota. Pro použití ve Speed Twinu se motor dočkal nových magnéziových krytů vaček, zrevidované spojky a váhovou optimalizací si prošly kryty motoru, kde se oproti Thruxtonu povedlo ušetřit 2,5 kila.

Jenže zatímco café racer cílí jasně na milovníky zašlých časů, Speed Twin míří do 21. století. Hlavním prvkem, na kterém si toho všimnete, jsou litá 7paprsková kola o průměru 17 palců se 160mm pneumatikou vzadu. Kola dělají nejen auto, ale i motorku, a díky tomu, že je to jediný velký Bonnie v nabídce s liťáky, poznáte ho na první pohled. Potenciál motorky prozrazují i pneumatiky Pirelli Rosso Corsa 3 nazuté z prvovýroby. Tady se zkrátka počítá s tím, že se člověk bude chtít svézt i trochu svižněji. Mezi ostatní charakteristické rysy jeho vzhledu patří krátké blatníky z broušeného hliníku, minimalistické zadní světlo nebo matně černé koncovky výfuku. Krom toho jsou tu také krásné detaily. V tomhle poslední dobou Triumph vyniká. Kryty vstřikování, boční kastlíky se jménem stroje, klemy řídítek nebo víčko nádrže, na všechno je radost se podívat. 

Další výraznou designovou změnou je ploché sedlo s výškou 807 milimetrů. Spolu s ním jsou tu ještě rovná široká kónická řídítka a jiná pozice stupaček. Výsledkem má být jezdecká pozice přesně někde mezi radikálním Thruxtonem R a extrémně uvolněnou T120, čili obvyklá lehce předkloněná poloha těla. Někde mezi výše jmenovanými je to i co se podvozku týče. Vpředu jsou obyčejné teleskopy s jinými vnitřky, dvojice zadních tlumičů má také originální nastavení pro Speeda. Oproti Rkovému Thruxtonu tady nejsou radiální monobloky, přesto jsou tu ale brembácké čtyřpístky. Standardní Thruxton nebo T120 má totiž dvoupístky Nissin, takže je to zase něco mezi pohodou a sportem, stejně jako finální čísla podvozku: rozvor 1430 mm, úhel řízení 22.8°a stopa 93,5 mm. (Thruxton 1415 mm, 22,8°, 92 mm; T120 1450 mm, 25,5°, 105,2 mm).

Jestli se vám zatím takovéhle "akurátní" pojetí líbí, nemuseli byste být zklamaní ani z elektronické výbavy a palubky. Dva kulaté analogové budíky totiž neskrývají žádné extra složitosti. Sice se to neobejde bez tří jízdních módů, ABS, kontroly trakce a s tím spojeného plynu ride-by-wire, to je ale všechno. Žádné další nastavování, připojování telefonu, akčních kamer, bluetooth zařízení a dalších blbin. Samotné budíky jsou doplněné o dva malé digitální displeje, kde kromě nastavení módů a trakce najdete počítadla kilometrů, ukazatel zařazené rychlosti, palivoměr, ukazatel spotřeby a dojezdu, hodiny a případně ukazatel varující při nízkém tlaku v pneumatikách nebo informaci o vyhřívání rukojetí. Poslední dvě jmenované fičury jsou už z příplatkové výbavy, ve které najdete přes 80 dílů.

Oficiální video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 21 Kč od 7 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
zmulin přispěl 3 Kč
Ritchy přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
pan_Maršoun přispěl 3 Kč
marafzs600 přispěl 3 Kč
wario přispěl 3 Kč
bobmb přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist