globalmoto_duben_nolan




Triumph má dvě limitky na bázi Bonneville T120

Ostrovní značka se v příštím roce soustředí na svou řadu klasiků. Moderní cendura a sportovní stroje zůstávají ve stávající podobě, nyní k menšímu Street Twinu a Street Scrambleru, představeným před měsícem na Intermotu, a oběma Scramblerům 1200, které Triumph odtajnil před dvěma týdny, přibudou ještě Bonnevilly ve verzích Ace a Diamond Edition.

Kapitoly článku

Mluvit do toho, jak dělají své PR aktivity, výrobcům samozřejmě nemůžeme. Nicméně úplně nerozumíme tomu, proč tak důležitý stroj, jakým bezesporu Scrambler 1200 XE/XC je, představí Triumph vlastně jen přes internet a na největší evropský veletrh si nechá jen dvě významově neporovnatelně méně důležité novinky. Asi proto, aby Scramblery nebyly zastíněny v tom veletržním shonu, který nás teď čeká. Prohlédnout si je na veletrhu samozřejmě můžete.

Jedno překvapení ale Triumphu nemůžeme upřít – že nás totálně převezl s tím, co v Miláně neukázal. Pokud jste totiž pozorně četli naše představení Scramblerů, nechyběly tam informace a fotky z dealerského setkání, kde se mluvilo o úplně novém modelu Bonneville Speed Twin, limitované edici Thruxtonu R TFC a té-stodvacítkách Special Edition a Ace Edition. A vidíte to, v Miláně jsou akorát ty T120, přičemž Special se nejmenuje Special, nýbrž Diamond. Buď se vedení Triumphu dopálilo na své dealery a projekty stoplo (hm, asi totální nesmysl), nebo Speed Twina a TFC bude uvolňovat postupně třeba přes zimu. Uvidíme. Teď už k tomu, co je jisté.

Bonneville T120 Diamond Edition

Diamantová svatba, ta se slaví po 60 letech. A že nevíte, co se událo v roce 1959? No jasně, Triumph představil první model Bonneville! Takže Diamond Edition je vzpomínkou na tohle významné, v modelovém ročníku 2019 kulaté jubileum.

Technicky nehledejte žádné změny proti standardnímu Bonnevillu, tady je to všechno jen a pouze o vzhledu. A o podepsaném certifikátu od šéfa Triumphu Nicka Bloora, jenž je součástí každého z 900 vyrobených strojů. Co dělá Diamond Edition naprosto speciální, je použitá míra chromu, která byla obvyklá v době vzniku prvního modelu. Zatímco standardní Bonnie je takový matně hliníkový, Diamant se leskne jak pověstné psí kulky. Až tohle zmokne, budete to leštit tři dny. Ale ta nádhera za to určitě stojí. Nádrž je lakovaná bíle se stříbrnými linkami britské vlajky.

Bonneville T120 Ace

Pocta první generaci café racerů a londýnskému Ace Cafe, Mekce klasického britského motorkaření. Jeden Ace už tady před časem byl, bílé kafíčko postavené na bázi původního Thruxtonu s motorem 865 cm3 v roce 2015, tenhle nový je ale klasický Bonnie. Trochu zvláštní, vzpomínat na kafáče naháčem, ale asi k tomu má Triumph nějaký důvod.

Ace bude limitovaná edice 1400 kousků a vychází z modelu Bonneville T120 Black. Z technických změn je to vlastně akorát o jiném placatém prošívaném sedle, minimalistickém zadním blatníčku a maličkých blinkrech, zbytek celkového dojmu tvoří grafické motivy na bočních kastlících, nádrži a předním blatníku.

Triumph TFT Connectivity System

Pod tímhle označením prezentuje Triumph svou novou TFT přístrojovku. Už jsme si ji mohli prohlédnout ve Scramblerech 1200, ovšem nezůstane jen pro ně. Od konce jara 2019 by prý měla jít namontovat na všechny modely, které už TFT displejem disponují, třeba Street Triply, Speed Triply nebo velké i malé Tigery. Tedy takhle – samotný displej motorkám zůstane, ale jde o to, co bude zobrazovat. Bude k tomu potřeba bluetoothový modul a aktualizace softwaru. Pak si uživatelé budou moci užívat integrovaného ovládání kamer GoPro, možností navigace od Googlu a ovládání telefonu a muziky. V těch modernějších strojích nám to dává větší smysl než ve Scramblerech.

 

Nový ambasador značky James Toseland

Triumph se v posledních letech rád spojuje se slavnými závodníky let nedávno minulých. Po Carlu Fogartym se dalším ambasadorem značky stává dvojnásobný mistr světa WSBK James Toseland, který již měl možnost otestovat nový speciál pro Moto2, kam bude napřesrok Triumph dodávat motory. My ho v sedle tohoto stroje budeme moci vidět při posledním letošním závodě MotoGP ve Valencii za dva týdny, samozřejmě jen formou „parade lap“.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 24 Kč od 5 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
chrochtato přispěl 3 Kč
Kytí přispěla 6 Kč
masi přispěl 6 Kč
zdenjarda přispěla 6 Kč
krystof-k přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist