globalmoto_duben_nolan




Připravte se na nový Triumph Daytona 765

Otázka nebyla jestli, ale spíš kdy. Když se Triumph stal dodavatelem motorů pro Moto2, bylo jasné, že toho dřív nebo později využije a pochlapí se s novou Daytonou. Ten čas nastal právě teď, kdy továrna oficiálně oznámila příchod nového supersportu. Jak je ale u Triumphu zvykem, budou nás ještě chvilku napínat.

Kapitoly článku

Nová strategie britského výrobce zní: chvíli budeme pouštět střípky z nové motorky, potom odhalíme vrcholnou limitovanou edici a na konec možná někdy i sériovou verzi. Přesně takhle to teď probíhá s megacruiserem Rockem III a jinak tomu nebude ani s novou Daytonou. Její představení se oficiálně odehraje 23. srpna na okruhu v Silverstone během britské Grand Prix a nepůjde o jen tak obyčejnou Daytonu. V Hinckley se rozhodli využít potenciál šampionátu Moto2 naplno, takže půjde o limitovanou edici DAYTONA Moto2™ 765 – první motocykl oficiálně licencovaný španělskou Dornou, což je pořadatel MotoGP.

Takhle nějak bude podle nás vypadat, jen si k tomu přimyslete kapoty Daytony. Tohle je totiž testovací motorka pro vývoj motoru Moto2

Na další informace je továrna skoupá a budeme si muset ještě skoro měsíc počkat. Ve finále se ale motorka asi nebude příliš lišit od poslední 675R. Vzhledově tedy určitě ne, to potvrzují zveřejněné skici, které odhalují lehce přiostřené rysy. Britským kolegům z MCN se povedlo Daytonu zachytit při testování a je vidět, že i rám s podsedlovkou zůstane více méně beze změn. Triumph zkrátka své motorky jenom šlechtí a předchozí Daytona fungovala dobře. Představená limitovaná verze bude mít samozřejmě špičkové podvozkové a brzdové komponenty, jasné také je, že přijede s TFT přístrojovkou a ovládáním známým z ostatních silničních Triumphů.

Skica, špionážní fotky a stará 675R

Nad tím nejzajímavějším zároveň visí největší otazník. Jasné je, že motor bude mít objem 765 kubíků. Také je jasné, že bude silnější než předchozí model a bude výkonnější než Street Triple RS, ze kterého původně vychází. Podle továrny bude navíc silnější o dost. V Moto2 specifikaci nabízí více než 138 koní, v naháči 121, takže se dá čekat něco kolem 130. Když to ale bude limitovaná edice, proč by nemohla mít rovnou těch 138? Odpovídalo by to alespoň tvrzení, že půjde o nejbližší možné svezení závoďáku Moto2. Ať už to bude jakkoli, Triumph těchto Dayton vyrobí pouze 1530. Tohle chlupaté číslo nedává moc smysl, ale je to proto, že se podle britských novinářů vyrobí 765 kusů pro Evropu a Asii a 765 pro Kanadu a USA. Jestli na tuhle motorku čekáte, měli byste se zálohou vyrazit za svým dealerem.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 3 Kč
Ritchy přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist