husqvarna_svartpilen_801_2




Nový Triumph Tiger Sport 1050

Na právě začínajícím autosalonu Salon de Bruxelles Triumph prezentuje očekávaný nový model Tiger Sport 1050. U modernějšího designu a přidaného sportovního přívlastku ale změny zdaleka nekončí - v Hinckley hodně zapracovali na motoru i podvozku, a výsledkem je 10 koní navrch a letmo uložené zadní kolo.

O chystané novince z Hinckley se už spekulovalo v průběhu loňského roku na základě špionážních fotek, ale oficiálně byl nový Tiger Sport představen až dnes ráno na výstavě v Belgii. Výrobce prezentuje nový model jako silniční motorku s dobrodružným charakterem, my bychom ho podle výšky řídítek, zdvihů odpružení a mohutné přední kapoty zařadili do všeobecně používané kolonky cestovní enduro. Na tom ale zas tak moc nezáleží, podstatné jsou změny, které Triumph do nového modelu aplikoval.
Upravené tvary mají boční kapoty, plexištít a podsedlový plast, nové jsou i přední světlomety s dvojicí žárovek v každém z nich. Motorka díky tomu pěkně omládla a získala lehčí a sportovnější vzhled. S novou ergonomií by se měl zlepšit také jízdní komfort: sedllo šlo o 5 mm dolů, (na 830mm) a blíž k nádrži, ale ani na dlouhány se nezapomnělo, protože přední část sedla je zároveň delší. Řídítka jsou také o něco níž a blíž k jezdci než u předchozího modelu. Snížilo se i sedlo spolujezdce, který se teď může vzadu lépe schovat a s novými madly se mu bude také lépe na motorku nastupovat.
Typický řadový tříválec i při zachování zdvihového objemu výrazně zesílil a jeho maximální výkon narostl o celých 10 koní na celkových 125 k. Točivý moment se zvýšil o něco méně, přesně na 104 Nm. Zlepšení parametrů mají na svědomí nové sací a výfukové systémy, kterým nový Tiger Sport vděčí také za hlubší zvukový projev. Vypiplané vstřikování by navíc mělo ušetřit i nějakou decku paliva.
Jednostranná zadní kyvka kromě zlepšení jízdních vlastností uspořila místo pro novou koncovku výfuku a pro větší postranní kufry. Také přední odpružení prošlo důkladnou revizí, a plně nastavitelná vidle dostala nové pružiny a hydraulický ventil, aby lépe zvládala váhu plně naložené motorky. V kritických místech je posílený také rám, a mírně se změnila geometrie: menší úhel hlavy řízení a lehce prodloužený rozvor by měly příznivě ovlivnit ovladatelnost i stabilitu.
Nový Tiger Sport v krásných dvou barvách by se na trhu měl objevit hned začátkem letošní sezóny, cena zatím stanovena nebyla.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (29x):
Motokatalog.cz



TOPlist