Novinky od Triumphu: Rocket X, Tiger XRx/XCx a Bobber vs. Scrambler

Už před měsícem v Kolíně nad Rýnem ukázal Triumph nové verze modelů Street Triple, Boneville a Thruxton. Do Milána to mají Britové kapku dál, ale přesto nám ukázali další čtyři novinky, které jsou opět upravenými a vyladěnými verzemi stávajících modelů.

Novinky od Triumphu: Rocket X,  Tiger XRx/XCx a Bobber vs. Scrambler

Kapitoly článku

Tiger 800 XR/XRx a XC/XCx

V případě cestovního endura Tiger se v Triumph rozhodli, že se nebudou tvářit, jako že spojí všechny výhody cesťáku a endura do jednoho stroje, a naopak představili zvlášť dvě verze osmistovky, z nichž každá je orientována na jiný druh cestování. Jak už označení napovídá, model XR je určen převážně na silnici, XC si troufne i do terénu. Malé X v názvu potom značí příplatkovou verzi, která je napěchovaná větším množstvím elektroniky.
Abychom se v tom neztratili – Tiger 800 si ve všech provedeních zachovává dosavadní hlavní technické parametry. Tříválec 800 ccm disponuje max. výkonem 94 k (70 kW při 9250 ot./min.) a toč. momentem 79 Nm (7850 ot.). Standardní je také konfigurace podvozku – vpředu 19“, vzadu 17“. Víc na silnici orientovaný XR má ovšem litá kola, zatímco terénnější XC disponuje slušivým drátěným výpletem. Zatímco u XR zůstaly tlumiče Showa (přední 43 mm USD se 180 mm zdvihem, vzadu 170 mm centrální tlumič se stavitelným předpětím), verze XC disponuje plně stavitelným podvozkem od WP, konkrétně jde o přední 43 mm USD 220 mm a zadní centrál. Verze XC navíc disponuje některými praktickými terénními doplňky, jako např. hlubším blatníkem nebo krytem chladiče. Samozřejmě i polohovatelné sedlo je u XC vyšší (840-860 mm oproti 810-830 u XR; jako doplněk pro obě verze lze pořídit o 20 mm nižší sedlo). Na obou modelech nechybí brzdy Nissin, vypínatelné ABS ani kontrola prokluzu TTC (Triumph Traction Control). S plnou 19litrovou nádrží váží model XR 213 kg, Xcéčko pak o pět kilo víc.

A čím se Tiger pochlubí ve verzích XRx a XCx? K běžné výbavě přidává kromě praktických drobností typu přídavné 12V zásuvky, krytů rukojetí nebo centrálního stojanu především čtyři režimy dávkování výkonu motoru (Road jako normální nastavení, Rain a Sport zpomalující respektive zrychlující odezvu motoru na plyn a režim Off-Road vhodný na nezpevněné tratě). K tomu se přidávají tři jízdní módy, zahrnující veškerá elektronická nastavení, tedy ABS, kontrolu trakce palivové mapy (bežný režim Road, ABS a kontrolu trakce omezující režim Off-Road a jeden uživatelsky zcela libovolně nastavitelný režim). V modelech s označením „x“ nebude chybět ani tempomat, se kterým se v této kategorii motocyklů setkáváme vůbec prvně. Příplatkové modely se rovněž pochlubí větším množstvím údajů na displeji (např. dojezd na nádrž, průměrná a okamžitá spotřeba apod.). Jak je u Triumphu dobrým zvykem, k dispozici je hromada značkových doplňků a příslušenství, která zákazníkům dovolí si svého Tigra vypiplat dle libosti. Krom zmíněného sníženého sedla zaujme třeba trojice hliníkových kufrů, různé padací rámy nebo vyhřívání řídítek.

Rocket X

Upravená verze modelu Rocket III vznikla jako malá pocta k desetiletému jubileu výroby tohoto nejobjemnějšího sériového motocyklu. Limitovaná edice 500 kusů v černém hávu speciálního hlubokého laku a s černými koly, řídítky, zrcátky a výfukem, je tak především sběratelskou lahůdkou.
Nadšenci do Triumphu i milovníci Rocketů jistě ocení detaily v podobě blyštivých pruhů, broušených přímo do kovu blatníků a nádrže, stejně jako se budou moci pochlubit malým štítkem s pořadovým číslem jednoho z pětistovek vyrobených Rocketů X.

Thunderbird Nightstorm

Speciální černočerné edice se dočkal i power-cruiser Thunderbird Storm. Chrom byste tu hledali vážně těžko, nenesou ho zrcátka, řídítka, ani výfuk – jen logo značky a plameny symbolizující noční bouři na nádrži jsou kapku světlejšího odstínu. Novinkou je přešité, a sned tedy ještě pohodlnější 700 mm vysoké sedlo. Oproti loňskému modelu Thunderbird Storm se do NIghtstorma vrátil starší 1699 ccm motor, který produkuje výkon 98 koní (72 kW při 5200 ot./min.) a 156 Nm při 2950 ot. Další customizaci dle vlastního vkusu pak ještě nahrává tradičně široká škála doplňků Triumph.

Bobber vs. Scrambler

Triumph v Miláně rovněž představil svůj projekt, v němž podporuje dva týmy dobrovolníků, nadšených stavitelů, kterým poskytl veškeré technické zázemí a hlavně model Boneville jako základ pro přestavbu. Zatímco jedna parta staví z Bonevilla klasický opulentní bobber, druhá skupina se rozhodla postavit lehkého očesaného scramblera. Zatím máme k dispozici jen náhledy, oficiálně budou výsledky snažení obou týmů představeny 26. listopadu na Britské motocyklové výstavě v Birminghamu. I těch pár fotek ale dokazuje, jak je vlastně Boneville variabilní stroj a že s dostatkem fantazie není nic nemožné…
Bobber

Scrambler

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 5x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist