Nové Triumphy Bonneville T120 a Thruxton: retro či café?

Všechny klasické modely značky Triumph prošly před letošní sezónou kompletní modernizací, a to v pravém smyslu slova. Nově se u nich objevuje kapalinové chlazení, elektronický plyn nebo kontrola trakce. S novinkou Street Twin jste se už mohli seznámit dřív, teď přinášíme finální parametry modelů s výkonnějším motorem: Bonneville T120 a Thruxton.

Nové Triumphy Bonneville T120 a Thruxton: retro či café?

Kapitoly článku

Stejně jako devítistovka u modelu Street Twin, také nová dvanáctka zůstává v původní konfiguraci řadového dvouválce. Jinak se toho ale na motoru změnilo dost; kromě zdvihového objemu, který teď činí rovných 1 200 ccm, je zásadní novinkou kapalinové chlazení, a také přesazená kliková hřídel o 270°, která dodá motoru živější charakter V-Twinu. S nárůstem objemu přichází pochopitelně i zvýšení výkonu, a hlavně zátahu - právě na něm si dali v Hinckley nejvíc záležet. Modely Bonneville T120 a T120 Black (které jsou až na drobné barevné rozdíly technicky totožné) sice maximálním výkonem 80 koní v 6 550 ot. za min. nijak neoslní, ale jejich točivý moment vypadá mnohem slibněji; dosahuje špičky 105 Nm už těsně nad hranicí tří tisíc otáček. Thruxtony s vyšším kompresním poměrem a lehčí klikovou hřídelí pak dosahují na solidních 97 koní při 6 750 otáčkách, a 112 Nm při 4 950 ot.za min.

Už i do kategorie klasik se bohužel / bohudík dostávají takové pojmy jako kontrola trakce, nebo přepínatelné jízdní režimy, a ty by se zase neobešly bez elektronicky ovládaného plynu. Silným  impulsem k celkové modernizaci celé řady byla nepochybně emisní norma EURO4, kterou všechny novinky splňují. Z podobných důvodů u nich najdete v základní výbavě také ABS - to lze však kdykoli vypnout.

Triumph letos uvádí na trh kromě zmíněného modelu Street Twin oficiálně celkem čtyři nové modely s dvanáctistovkovým motorem, ale v zásadě je můžeme sloučit do dvou skupin. Ryzí klasiku tu zastupuje dvojice Bonneville T120 a Bonneville T120 Black, inspirovaná motocykly stejného názvu z šedesátých let. Retro vzhled ale nemusí nutně znamenat kompromisy na úkor moderních vymožeností nebo pohodlí. Kromě už zmíněných technologií mají nové Bonnevilly ve výbavě například USB konektor pro dobíjení elektroniky, LED světla, imobilizér, vyhřívané rukojeti nebo digitální displeje, vkusně zakomponované do dvou kulatých budíků. 

Bonneville T120 je k mání ve čtyřech barevných provedeních, přičemž u dalších dvou ve verzi Black nahrazuje část chromovaných ploch - motor, ráfky, výfuk, a madlo spolujezdce - černá barva, a sedlo je potaženo tmavě hnědou imitací kůže. K novému Bonnevillu si současně můžete vybírat ze široké škály originálních doplňků - ať už po  jednotlivých položkách podle vlastní fantazie, nebo v připravené sadě Prestige, která zahrnuje prošívané černé sedlo, černé blinkry s LED a čirou optikou, chromované výfukové koncovky Vance & Hines, soudkové rukojeti a chromovaný znak na nádrž.

Pro ty kdo dávají přednost sportovnějšímu stylu je tu pak nový café-racer Thruxton, respektive jeho lépe vybavená verze Thruxton R. Na rozdíl od klasiky stojí oba Thruxtony na sedmnáctipalcových kolech a obouvají pneumatiky běžnějších rozměrů (120/70 160/60), což dává větší volnost při výběru pneumatik - třeba verze R vyjíždí z fabriky rovnou na pirelkách Diablo Rosso. Thruxton bude obratnější díky jiné geometrii, a především je s 206 kg (203 u verze R) suché váhy proti Bonnevillu o dvacet kilo lehčí.

Dvouválec Thruxtonu je naladěn na vyšší výkon (97 k / 112 Nm) - což ale nijak neovlivňuje prodloužený servisní interval 16 000 km - a odlišná je i jeho ergonomie, daná především jinou polohou řídítek a stupaček. Pokud však víc než po stylu toužíte po skutečně ostřejší jízdě, verze Thruxton R bude ta správná volba. Na rozdíl od základního modelu je eRko vpředu osazeno plně stavitelnou převrácenou vidlicí Showa Big Piston, radiálními čtyřpístkovými monobloky Brembo a hlavním brzdovým válcem stejné značky. Vzadu je pak dvojice plně stavitelných tlumičů Öhlins, namísto základní Kayaby, která nabízí pouze možnost nastavení předpětí pružiny.

Oba Thruxtony jsou připraveny na další individualizaci, a to opět prostřednictvím jednotlivých položek z katalogu originálních doplňků, nebo pomocí připravených kitů. V tomto případě jsou na výběr hned dvě sady na doladění vzhledu; Track Racer a Café Racer, a pod označením  Performance race kit dostanete i sadu pro zvýšení výkonu. Ta je určena pro Thruxton R, a zahrnuje otevřený filtr, nerezové koncovky výfuku a vačkovou sadu.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.82
Známkováno: 11x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist