Testy motocyklů na Motorkáři.cz v roce 2008

Rovných sedmdesát motocyklů! Přesně tolik nových modelů se v roce 2008 objevilo v našich redakčních testech na tomto webu a podstoupilo důkladnou týdenní zkoušku v rukou našich redaktorů. To určitě stojí za malé ohlédnutí!

Testy motocyklů na Motorkáři.cz v roce 2008

Od ledna do března 2008 jsme ještě čerpali z loňských zásob a postupně zpracovávali materiál z podzimních testů. V dubnu už jsme navlékli kombinézy a jako první opatrně prohnali po zaštěrkovaných silnicích Suzuki GSX 650F. Jen co jarní deště trochu očistily silnice, přišel čas nasadit slidery a dát si první společný test Kawasaki ZX-10R vs Honda CBR1000RR, hned pak inovovanou ZZR1400, týden poté R6 a další a další...
Květen a červen
jsou pro redaktory tím nejlepším obdobím. Každý týden se v redakční garáži sejde čtyři až pět motocyklů. Každý je třeba vyzvednout u importéra, vytáhnout někam na pořádné celodenní svezení a podívat se mu důkladně na zoubek. Tím to ale zdaleka nekončí! Ještě je nutné domluvit si další společnou projížďku na půl dne do zatáček s fotografem a kameramanem, stroj naleštit, důkladně nafotit, vyměnit si aspoň na půl dne s jiným redaktorem, aby byla záruka objektivního názoru, a další pondělí vrátit na importérství. Na každou hodinu za řídítky přitom ještě připadnou zhruba dvě hodiny u počítače při sepisování naježděných zkušeností, zpracování fotek, formátování jednotlivých kapitol, ověřování a porovnávání technických údajů, o časově náročném stříhání videa po nocích ani nemluvě.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen flashem.


V květnu a červnu se do toho všeho navíc pořádají okruhové dny hlavních motocyklových značek, kde také nemůžeme chybět, začínají se jezdit závody a pořádat srazy, takže se nám o motorkách i zdá! V roce 2008 jsme se také rozhodli pořádat víc srovnávacích testů a ty společně otestovat nejvyhledávanější modely, jako jsou třeba tyhle tři univerzální cestovní endurka BMW F800GS, Honda Transalp, Yamaha Tenere. Zdálo by se, že zorganizovat srovnávací test je brnkačka a navíc se ušetří čas při společném focení. Skutečnost je ovšem o dost složitější a dohodnout třeba čtyři konkurenční modely na stejný termín dá hodně práce. Plány se často na poslední chvíli mění, když někdo z ostatních novinářů motorku položí, objeví se závada nebo třeba nedorazí slíbený předsériový testovací kus ze zahraničí. Takže zarezervovat si na daný termín ještě hodinu ježdění na okruhu je opravdu sázka do loterie - i když při společném testu tří sportovních šestistovek nám to nakonec klaplo i s okruhem. (Mimochodem letošek se nám jako jedné z mála redakcí podařilo odjezdit bez ztráty květinky a všechny stroje vrátit nepoškozené, však to taky půjdem ještě v lednu zapít ;-).
Ovšem když se zadaří, pak výsledek srovnávacího testu určitě stojí za to, protože při přímém porovnání mnohem lépe vyniknou hlavní vlastnosti zúčastněných motorek a řadě čtenářů to pomůže vyřešit otázku, zda pro jejich styl jízdy a využití bude lepší stroj X, Y nebo Z. Na internetu naštěstí nejsme tolik omezeni prostorem jako v časopisech, takže i v našem zatím největším společném testu čtyř cestovních maxiendur Alpský test cestovních endur aneb se Stelviem na Stelvio lze v devíti kapitolách důkladně rozebrat všechny vlastnosti a dojmy, což ve výsledku dalo hutných 27 normostran textu. Ovšem obrovská sledovanost (u výše zmíněného testu přes 55 000 čtenářů) a souhlasné komentáře od dlouhodobých majitelů těchto strojů jsou pro nás pak velkým povzbuzením, abychom se těmto skupinovým testům věnovali i v budoucnu.

Srovnávací testy na Motorkáři.cz v roce 2008:

Kawasaki ZX-10R vs Honda CBR1000RR
BMW F800GS vs Honda XL700V Transalp vs Yamaha XT660Z Tenere

Honda CBR600RR vs Suzuki GSX-R 600 vs Yamaha YZF-R6
Aprilia SL 750 Shiver vs Ducati Monster 696

Alpský test cestovních endur aneb se Stelviem na Stelvio

(Moto Guzzi Stelvio, Honda Varadero, BMW 1200GS, Triumph Tiger)
Kawasaki Ninja 250R a Yamaha YZF R125
Suzuki Burgman 200, Yamaha X-City 250
Honda Lead vs. Yamaha Vity


Testy motocyklů v roce 2008 podle značek:

Aprilia

Aprilia 850 Mana
Aprilia SL 750 Shiver
Aprilia SMV750 Dorsoduro
Aprilia SXV 550

BMW

BMW F650GS
BMW F800GS
BMW G450X
BMW G650 Xcountry
BMW R1200GS

Ducati

Ducati 848
Ducati Hypermotard 1100
Ducati Monster 696

Harley-Davidson

Harley-Davidson FLHRC Road King Classic
Harley-Davidson XR 1200

Honda

Honda CB1000R
Honda CBF600N
Honda CBF600S

Honda CBR1000RR

Honda CBR600RR
Honda CRF250R 2009
Honda DN-01
Honda VT750 Shadow Spirit

Honda XL1000V Varadero

Honda XL700V Transalp

Honda Lead

Husaberg

Husaberg FE 450
Husaberg FE 570

Kawasaki

Kawasaki 1400 GTR
Kawasaki Ninja 250R

Kawasaki VN 900 Custom

Kawasaki ZX-10R
Kawasaki ZZR 1400

KTM

KTM 990 SuperDuke
KTM 690 Duke
KTM 690 Enduro
KTM 690 SMR

KTM RC8

Kymco

Kymco Zing II 125 Dark Side
Kymco Super8 125

Moto Guzzi

Moto Guzzi 1200 Sport
Moto Guzzi Stelvio

Suzuki

Suzuki GSF1250SA
Suzuki GSF650N
Suzuki GSX 1300R Hayabusa

Suzuki GSX 650F

Suzuki GSX-R 600

Suzuki GSX-R 750

Suzuki B-King

Suzuki Intruder C1800R

Suzuki V-Strom 650/A
Suzuki Burgman 200

Triumph

Triumph BonnevilleT100
Triumph Sprint ST 1050
Triumph Tiger 1050

Voxan

Voxan 1000 Café Racer

Yamaha

Yamaha WR250R
Yamaha WR250X
Yamaha X-City 250 Yamaha XJR 1300
Yamaha XT660Z Tenere

Yamaha XVS 1300 A Midnight Star

Yamaha YZF R125
Yamaha YZF-R6
Yamaha TMAX 500

Skútry a jiné

Yamaha TMAX 500
Malaguti Spidermax 500
SYM GTS 250i
Suzuki Burgman 200
Honda Lead
Yamaha Vity

Kymco Super8 125

Piaggio X7-125ccm
Sachs MadAss 125
Can-Am Spyder aneb zpátky na trojkolky
Mini Quad Blata

Motokoloběžky - elektro vs. benzín

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist