yamaha_mt09




SYM dává důraz na sport. S benzínem i elektrikou

Tchajwanská značka představila hned několik zajímavých a slibně vypadajících modelů. Svou nabídku rozdělila na pět různých segmentů Future, Freedom, Unique, Fashion a Adventure a do každého připravila minimálně jednu novinku. Samozřejmě nemůže chybět elektrika.

Kapitoly článku

Největším lákadlem je bezesporu nový model maxiskútru, který patří do kategorie Freedom a nese označení MAXSYM TL. Sebevědomě vyhlížející sportovní skútr s jasně rozpoznatelným rukopisem značky SYM je vybaven novým dvouválcovým, kapalinou chlazeným osmiventilovým motorem o objemu válců 465 cm3 a výkonem 40 koní. SYM zapracoval i na podvozku, nové je zadní „mono“ odpružení nastavitelné v šesti stupních i přední vidlice s menším úhlem sklonu. TL přijíždí na patnáctkových kolech, kratší rozvor a rozložení váhy 50/50 % pak slibuje dobrou manévrovatelnost. Model je vybaven kompletním LED osvětlením. Nový je i brzdový systém s dvojitým kotoučem vpředu a čtyřpístkovými radiálními třmeny.

Další novinkový model kategorie Freedom se jmenuje JOYMAX Z, menší maxiskútr podle výrobce skvěle balancující na hraně mezi pohodlím a sportovním chováním. „Zetko“ se bude vyrábět s jednoválcovými, kapalinou chlazenými motory ve třech objemových verzích 125, 250 a 300 cm3 s výkony 14,3 koně, 21,5 koně a 27 koní. Proti stávajícímu GTS Joymaxu má přepracovaný podvozek. Ke komfortu přispívá i prostorné sedlo, pod nějž se vejdou dvě přilby, a nastavitelné velké plexi. Přístrojová deska kombinuje analogové přístroje s LCD panelem, která nabídne také  nabíjení telefonu či navigace.

Do kategorie Fashion SYM počítá retro skútry a skútry na velkých kolech. To je přesně případ modelu HD, zaměřeného především na jízdy v prostředí města, který brázdí silnice světa již od roku 2004. Teď přichází nová generace pod názvem HD 300, jež nabízí dostatek úložných míst, podsedlový prostor zvětšený z 30 na 38 l nebo možnost nabíjení přes USB. Kapalinou chlazený jednoválec 278 cm3 bude se svými 27 koňmi určitě zdrojem pro dostatečnou zábavu. Zejména když se hmotnost snížila o nezanedbatelných 15 kg.

Do města je určena také kategorie Unique, která nabízí odvážnější modely. Jako třeba novinku DRG. Tu poznáte bezpečně podle divokého hranatého tvarování a sportovních trubkových řídítek. Takový sci-fi městský bojovník. Vybaven bude vodníkem o objemu 158 cm3, jenž má plnit normu Euro 5 a je vybaven systémem start-stop (u značky SYM nazývaným ZRSG) s alternátorem plnícím zároveň funkci startéru, jako to známe třeba z Hond.

Kategorii Adventure zastupují malé stopětadvacítky NH X a NH T, jež byly představeny již v Kolíně (viz článek zde), a tak se můžeme zvolna přesunout do poslední kategorie Future. Budoucnost, to je elektrika i podle značky SYM. V Miláně představila hned dva elektrické skútry, lehký skládací a prostě vtipný moped ED1 a elektrický skútr EE1.

„Skládačka“ ED1 s hliníkovým rámem a hmotností 40 kg bez baterií, které jsou výměnné, je určena pro městské dojíždění na krátkou vzdálenost – maximálka je 25 km/h, dojezd 40 km. Tohle určitě nebude stroj pro českého zákazníka. Ovšem EE1 už je jiná písnička. Jeho design vytvořili v Itálii a elektromotor, který svých 25 kW přenáší na zadní kolo přes ozubený řemen, sportovně laděnému skútru s hmotností 170 kg udělí podle zvoleného jízdního režimu rychlost až 130 km/h. Dojezd v městském provozu výrobce udává 100 km, což vzhledem k 5,3kWh battery packu zní celkem reálně.

 

Informace o redaktorovi

František Hadt - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist