husqvarna_svartpilen_801_2




SWM: Pořádná porce nových modelů

Kolik z vás si pamatuje tuto značku? Terénní motocykly se třemi písmenky SWM na nádrži tu už kdysi jezdily a nyní je budeme opět vídat…A dokonce na silnicích!

Zajímalo by nás, kolik starších fanoušků motokrosu si přečte tuto zprávu, že motocykly SWM jsou zpět a budou drandit po veřejných komunikacích. Značka byla založena na počátku sedmdesátých let dvojicí Pietrem Sironim a Faustem Vergani. V prodeji byly první motokrosové stroje pouze do roku 1984 a nejednalo se o pouhý štěk, ale například v letech 1979 a 1981 to byla právě SWM, která se párkrát mihla i na stupních vítězů.
Proto není divu, že jsou tyto stroje i nadále vyhledávány a proč se návrhář Ampelio Macchi, dříve působící například u Husqvarny, Cagivy i Aprilie rozhodl s podporou čínského investora znovu oživit tuto značku. Na scénu tak vstupuje s několika novými modely, které běží na čtyřtaktním jednoválci.

RS300R/ 500R, Supermotard SM450R, Superdual 650

Dvojice enduro strojů, které pohání motory od Husqvarny, jsou 4ventilové DOHC o objemu 297 a 501 ccm. Motocykly váží 107, respektive 112 kilogramů a sedla jsou ve výšce 960 mm. Najdeme zde elektrický i nožní startér a hydraulicky ovládanou spojku spojenou se šestistupňovou převodovkou.
Supermotard SM450R se posouvá vpřed díky motoru o objemu 449 ccm a je vybaven pouze elektrickým startérem. Váha stroje je 120 kilogramů suché váhy a sedlo je ve výšce 920 mm.
Superdual 650 je vybaven elektrickým startérem a spouští motor o objemu 600 ccm. Nádrž pojme 12 litrů paliva a sedlo je ve výšce 890 mm. Kola jsou zde oproti zmiňovaným paprskovým z lehké slitiny.

Silver Vase 440

Tento model je typu scrambler s jednoválcovým vzduchem chlazeným motorem o objemu 435 ccm. Mechanicky ovládaná spojka pracuje s 6-ti stupňovou převodovkou. Nádrž pojme 20 litrů paliva, suchá hmotnost stroje je 150 kilogramů a jezdec sedí 790 mm nad zemí. Motocykl je obut do pneumatik o rozměrech 110/80-19 a 140/80-80.

Gran Milano 440/ Special/ Gran Turismo 440

Tento Cafe racer má stejný motor jako Vase 440 a odkazuje na sportovní začátky šedesátých let. Přední kotoučová brzda a vysoko položená řídítka dávají tušit lehkou stavbu a snadnou manipulaci ve městě. Dvacetilitrová nádrž zajistí slušný dojezd. Základní verze je obuta do pneumatik 90/90-19 a 110/80-18. Na trh pak přijde i verze Gran Milano 440 Special, která bude na širších pneu 120/70, 150/60 na 17 palcových ráfkách a rozvor bude mít 1440 oproti základní verzi, která má 1420 mm. Váha půjde dolů o 5 kilogramů ze 150 na 145 kg.

Informace o redaktorovi

Tomáš Procházka - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (12x):



TOPlist