globalmoto_duben_nolan




Suzuki Recursion - koncept s turbem

Už jsme vás informovali o výstavě Tokio Motor Show, kde Kawasaki uvedla svůj motor s kompresorem. Vývojáři ale nespí ani u značky Suzuki a na domácím veletrhu se předvedl koncept naháče Recursion s turbodmychadlem. Na rozdíl od Kawasaki je Suzuki sdílnější na detaily.

Vodou chlazený paralelní dvouválec o objemu 588 ccm v sobě skrývá 100 koní v 8 000 otáčkách a točivý moment 100 Nm už v 4 500 otáčkách. Mít k dispozici krouťák 100 Nm už v tak nízkých otáčkách je docela síla, zvlášť když jde „jen“ o šestistovku. Turbodmychadlo s mezichladičem je prostě hodně znát.
Motor je usazen v motorce, která nemá až tak daleko k sériové výrobě. Designově lehce futuristický Recursion s předním LED světlometem, koženým sedlem a řadou vysoce kvalitních komponentů má suchou hmotnost 174 kg. Suzuki tak postavila lehkou mašinu s vysokým výkonem, která ke svému projevu nepotřebuje vysoké otáčky.
Suzuki prohlásila: „Kompaktní roadster Recursion má styling, který dává formu lásce pro motocykly. Nápadně balancuje mezi výkonem motocyklu s velkým objemem a snadnou ovladatelností motocyklu střední objemové třídy.“
Možná by podobný motor více slušel nějakému supersportu, než polokapotě. Každopádně musíme smeknout před výkonem agregátu v tak malém objemu a při nízkých otáčkách. Recursion by se mohl stát nástupcem úspěšného SV, ale je samozřejmě možné, že se sériové produkce nikdy nedočká. Za nás plus za design a za motor.

Informace o redaktorovi

Roman Daněk - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (18x):
Motokatalog.cz



TOPlist