husqvarna_svartpilen_801_2




Suzuki přivede k životu koncept Recursion

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Tugar747 (9) napsal 17.02.2015 v 11:40

Tak ono to asi nebude turbo, ale kompresor takže ten průběh nebude tak strašnej. Uznávám že dizajnově se to blíží staré Kataně, ale mě se to teda moc nelíbí. Popravdě řadové dvouválce mi vždycky připadaly takové nijaké, a jediné na čem se mi líbilo jezdit byly Včka. Ale Včka se mi líbily projevem hlavně ve středním pásmu dávat na to kompresom mi přijde jako docela zvěrstvo. Co bych si ovšem dovedl představit by bylo něco jako old school naháč řekněme tak do litru motor V4 s kompresorem. To by byla úžasně zlobivá motorka.
Včko by bylo krásně srdcovité při klidné jízdě a kulervoucí když se zatahá

Toni (53) napsal 04.02.2015 v 19:34

Ty budíky jsou udělaný hezky, fakt pecka a s vestavěnou navigací, pěkný ...Ale zase o to dražší oprava,když ti to někde blbě upadne

Marex (2570) napsal 12.01.2015 v 19:41

Já jsem spíš zvědavý na reakci na změnu zatížení. Dvouvál bývá ucukanější už tak a s turbem to bude asi dost složité udělat tak,aby to nebylo nepříjemné, nebo i nebezpečné. Ale narozdíl od většiny diskutujících, jsem natěšenej na tuhle kobylku. Jednak se mi líbí designově a myslím, že litrovej výkon s takhle lehkým motorem, by se mi líbil.

Koncept má ovšem jednostrannou kyvku, krásný brzdy a hlavně mu chybí blinkry atd., takže se dá předpokládat, že realita nebude taková, jako to vypadá na fotkách dnes.UVIDÍME.

Freedomák (18) napsal 10.01.2015 v 00:37

Suzuki přivede k životu a lidi přivede k ''svatý bráně'' kde už bude čekat svatej Petr s pořadníkem majitelů týhle motorky =) ...a běda jestli se někdo zatoulá a na tu svolávací akci do nebe nepřijde

SuperSic58 (1307) napsal 08.01.2015 v 18:33+1

akorát další pitomost, co se může podělat

Fanda-gsxr (26) napsal 08.01.2015 v 13:18+2

Já osobně bych chtěl raději nějakého pěkného naháče s litrovým véčkem...

Steve-CZ (259) napsal 08.01.2015 v 00:06+2

Stalo se módou v automobilovém světě zkoušet změnit fyzikální zákony, když nám vnucují turbo-motůrky velikosti kokosového ořechu, které ve skutečnosti žerou jak najaté a brzy jdou do kytek. A těch kravin kolem, aby to vůbec jelo !
Virus, jak je vidět, chce nakazit i motocyklový svět. Slavní fyzikové se musí obracet v hrobě. Je to fakt strašná doba.

muscle_biker (50) napsal 07.01.2015 v 16:47

naboostovane sestikilo moze mat stovku ňutňakov tesne nad volnobehom, cize este viac ako hociktory atmosfericky sportovy nadliter vratane ninje 1400. takze vzhladom k blsiej vahe to chce hlavne opatrne rozbehy a zachadzanie s plynom v naklone. kazdopadne ak sa ujmu turbomotory tak predajcovia backor budu povolovat opasky.. hlavne zadne gumy pojdu na odbyt jak rohliky

ilciuffo (1) napsal 07.01.2015 v 12:06

Já bych se tomu nebránil, i s turbomotory může být zábava. A nepředpokládám, že do sportovní motorky budou montovat motor - nějakou mrchu co nepojede a bude jen žrát. Měl jsem nadopovanou Deltu Integrale a nebyla s ní o nic menší legrace než s V8 v Maserati. Pokud to udělají u motorek podobně, proč ne

Edit. S tou spotřebou to není tak černobílý. Trochu to tu načal Maestro, lze to ještě doplnit o práci s chudší směsí u nových motorů. Ale to je na větší rozbor.

IvanDvoutakťák (5069) napsal 07.01.2015 v 08:45

... nezvrhla ...

IvanDvoutakťák (5069) napsal 07.01.2015 v 08:31

P.S. Jsem rád, že se debata na toto MOTOCYKLOVÉ téma
"nezvrhlo v automobilové",
jako pod článkem Repliky dílů na Fóru ...

sered (113) napsal 07.01.2015 v 08:24+1

opet souhlas se Seikosem: Kdyz silenci daj do Tranzita downsizingovej litrovej motor a vydavaj to za usporny reseni, tak za chvili nam budou vnucovat 50ccm turbomotorky s papirovou spotrebou litr na sto! Svet se opravdu v prdel obraci . Clanek - tech par radku a nekolik PR fotek kde je redaktoruv jen a jen podpis NELZE HODNOTIT

IvanDvoutakťák (5069) napsal 07.01.2015 v 08:21

"Jádro pudla" je asi v tom, že dopravní či výdělečný prostředek je spíš automobil
a motocykl, pokud nedojíždím DENNĚ 50km do zaměstnání, BY MĚL být
HLAVNĚ pro to naše "zvrhlé" potěšení z jízdy jednou stopou No a příběh
Petřičákovy Busy ( Suzuki ) mně připomíná moji předchozí "éru" GT750 s mizer-
ným výdělkem zaměstnance v motocyklovém "byznysu" a současnou, už jako bajkera-
důchodce na RG500, kdy obě "tyhle báby" r.v.1976 a 1986 (když jsem začal tahat)
"vzaly víc než desítku" Přesto je miluju, anžto se s nima dá VELICE SVIŽNĚ jezdit
i "za blbejch sedm"

seikos (975) napsal 07.01.2015 v 08:20

Petřičák: to nebylo míněno konkrétně na tebe, ale obecně

Petřičák (184) napsal 06.01.2015 v 23:20

To seikos: V profilu u motorky mám i statistiku kilometráže. Na spotřebu u Busy jsem hleděl jen tehdy, když široko daleko nebyla žádná benzinka a v nádrži prázdno. Když jsem ji kupoval, vydělával jsem tak málo, že jsem měl na benzín sotva dvakrát do měsíce a někdy ani to ne. Ale ani tehdy mě nenapadlo žehrat na její apetit.

seikos (975) napsal 06.01.2015 v 22:47

maestro: zapomeň na poučky ze školy a koukni se na realitu. Jakýkoli turbo motor kterému přikládáš pod kotel žere jak zjednanej. A že motorkám se přikládá pořád. Stačí se kouknout na Sprintmonitor a porovnat auta. Ty rozdíly jsou 20-30% A to se autům až tolik pod kotel nepřikládá. Přeplňovaná šestka podle mě pojede klidně i za 10 litrů reálně.

Parřičák: ano. Ale jestli jezdíš za 4,5 litru nebo za 9, tak to je fakt rozdíl. Nakonec, k čemu ti je ta opice, když nemáš na ty banány. Pokud jsi pozér a na motorce najezdíš 3000 ročně, tak ok. Ale pokud skoro 20 jako já, tak i na tu spotřebu koukáš

IvanDvoutakťák (5069) napsal 06.01.2015 v 22:10

Poslední tři řádky Petřičáka (21:46)mně udělaly opravdu radost
A od Maestra zase jeho AVATÁR - kdo si "něco takovýho nepořídil" na vlastním
bajku a neopravoval si to sám, neprošel tou správnou bajkerskou "základkou" ...
Kdo jo, ten ví o čem mluvím, vlastně píšu
A než jsem tohle "dosmolil" , Petřičák už mně znovu dojímá ...

Petřičák (184) napsal 06.01.2015 v 21:57

Řešit spotřebu má cenu u vozidel běžné denní potřeby, proto si spousta lidí kupuje třebas turbodieselová auta. Ekonomika provozu je pro ně důležitější než radost z jízdy. Ale řešit emise a spotřebu paliva u motorek či sportovních aut, která jsou primárně o požitku z jízdy je blbost na entou.

maestro (88) napsal 06.01.2015 v 21:52+1

No pánové, s tou vyšší spotřebou u turbo motorů nemáte až tak pravdu. Přeplňovaný motor turbem má při podávání stejného výkonu o trošku nižší spotřebu, je to dáno využitím energie výfukových plynů, které roztáčejí turbo. Motor přeplňovaný kompresorem nemusí mít nižší spotřebu, protože se kompresor pohání např. od klikovky.
Mimo to přeplňovaný motor má obvykle max. kroutící moment i max. výkon v nižších otáčkách a tím jsou nižší mechanické ztráty motoru (opět trochu snížení spotřeby).
Koho by to zajímalo hlouběji, tak doporučuji nastudovat termomechaniku spal. motoru.
Necpu nikomu aby si kupoval přeplňovanou motorku, ale tohle nám fakt říkali ve škole a řekl bych že měli pravdu...

Petřičák (184) napsal 06.01.2015 v 21:46+4

Černá mračna se začínají stahovat nad klasickými atmosférickými motory i u motocyklů? Chjo, to abych začal vydělávat mnohem víc, abych si mohl pořídit poctivé motorky od Suzuki nezkriplené idiotskými normami EUROx dokud se ještě vyrábí. Za downsizing bych evropské emisní úředníky nejradši věšel za citlivá místa do průvanu. Zatímco poctivý atmosférický čtyřválec je schopný při odpovídajícím zacházení vydržet i víc jak MILION kilometrů, turbo málokdy přežije 200 TISÍC km a vzhledem k podstatně většímu mechanickému namáhání se blok a vnitřnosti odeberou do věčných lovišť také mnohem dříve než by museli. Schválně, co je víc sluníčkově zelené? Vyrobit jeden motor a používat jej do roztrhání těla za cenu mírně vyšších emisí nebo vyrobit na stejný objem kilometrů dva až tři motory co splňují euronormy vycucané z prstu? Gradace výkonu s otáčkami, okamžitá odezva na plyn a přesné dávkování je esence toho, co patří do sportovních motorek i aut. Jezdec co potřebuje kroutícím momentem od volnoběhu dohánět svoji neschopnost korektně používat převodovku je diletant.

vtr78 (12) napsal 06.01.2015 v 21:46

Karf- s benzínovým turbem se dá jet úsporněji než s atmosférou jen v případě, že motor jen lechtáš a on jede s velmi chudou směsí = ustálená jízda po rovině rychlostí max. okolo 90-100km/h. Ve vyšší rychlosti exponenciálně roste aerodynamický odpor = vyšší zátěž motoru. A jakmile turbomotor zatížíš potřebou výkonu, vzroste jeho spotřeba mnohem dramatičtěji než u srovnatelné atmosféry. Podívej se třeba na spritmotor.de za kolik reálně jezdí nové malé turbomotory a porovnej si to s údaji výrobců - rozdíl je od nějakých 30% výš. A to se bavíme o automobilových motorech, se kterými drtivá většina uživatelů jezdí "normální jízdu" - kolik takových lidí jezdí na motorkách??

nexus (61) napsal 06.01.2015 v 19:50

Karf- tak to ti řeknu naprosto přesně . Turbo by to se spotřebou projelo na plné čářě. V tomhle má seikos drtivou pravdu. Jen v jedné věci se plete ta spotřeba v reálném provozu je i víc než 20%. POkud chceš jet s turbem za rozumnou spotřebu -tak jedeš jako s hnojem . tabulkové hodnoty výrobců mě nezajímají -jsou lživé.

bledemon (126) napsal 06.01.2015 v 18:45

nevim jak spotřeba a u turba, ale u kompresoru ninja h2 naměřili o dost lepší emise než u zx-10r. Takže minimálně úředníci eu budou mít radost. A hondí ncčko možná taky dostane přeplňování. Obojí je tady: //www.motorcyclenews.com/news/new-bikes/2014/december/hondas-supercharged-nc750/

karf (54) napsal 06.01.2015 v 18:17-1+1

seikos: neni ten rozdíl danej spíš tím, že ten atmosferickej motor má výkon a moment až někde nahoře kam ho málokdo vytočí, kdežto ten přeplňovanej motor má sílu i dole a tak je častěji využívaná = vyšší spotřeba? Mně by zajímalo srovnání, kdyby ty dvě auta jeli stejnou trasu stejně rychle a hlavně se stejným zrychlováním.

Pjercak (48) napsal 06.01.2015 v 17:31

SAAB kdysi hlásal v reklamě výkon v každé situaci /TURBO/ anakonci proficela stihacka...

tencotancismoto (99) napsal 06.01.2015 v 16:42-2

U mě dobrý... Je to nový směr, který není hnán směrnicemi EU, ale snahou posunout to někam dál. Proč kritizovat něco, o čem nic nevím? Pak by země byla pořád placatá Navíc...o čem by redaktoři psali za deset let jako o nevydařených projektech...

PETARDAK (169) napsal 06.01.2015 v 16:34+1

Asi sem "upad" ale opět, plný souhlas se seikosem přeplňování, v reálném provozu, určitě úsporu nepřinese, v době kdy s.sportovní litr váží +/- tolik co s.s. šestka a podstatnou část váhy pohonného agregátu tvoří primár+spojka+převodovka, tak ani úsporu váhy moc nevidím...
Za to vidím (za pár let) mnohem komplikovanější, dražší, náročnější servis a opravitelnost u ojetin... na kterých tu mj. jezdí drtivá většina osazenstva fóra...

seikos (975) napsal 06.01.2015 v 16:14+4

Ještě jsem neviděl že by turbo někde snížilo spotřebu, jak se píše v článku že se očekává. Ano, možná v reklamních letácích, ale v běžném provozu je spotřeba vždy minimálně o 20% vyšší.

Např. [url=//www.spritmonitor.de/de/detailansicht/499056.html]120PS Opel Astra 2012 Atmosféra[/url] 6,0 litru versus [url=//www.spritmonitor.de/de/detailansicht/653870.html]120PS Opel Astra Turbo 2013[/url] 8,4 litru.

Ale ano, v "továrních měřeních dle EU metodiky" jsou ty turbo motory jakoby úspornější, tudíž splňují ekonormy. Realita je ovšem zcela mimo.

Mě jako spotřebitele zajímá realita, nikoliv papírové hodnoty

IvanDvoutakťák (5069) napsal 06.01.2015 v 16:11+1

Je třeba ocenit snahu - ale "Nuda byla Nuda"
//www.motorcyclespecs.co.za/model/suzu/suzuki_nudi.htm
Za tu bych dal i půlku melounu (až by spadla odněkud shůry ) .
A vůbec - Recursion nebo Nuda, má to moc taktů ...

Pozn. :
(cituji) " ...redaktor mně sere / redaktor je lempl ... " (konec citátu).
Nemůžu si pomoct, ale mně to připadne, jako by toto sem psal
EX-redaktor M.cz ... / - :

gresini (4459) napsal 06.01.2015 v 16:04

Líbí se mi to a líbí se mi i doba přeplňovaných motorů jak u aut, tak u moto (pokud se to rozjede-myslím výroba), jen mám rád větší objemy i když 600ccm rozhodně málo není-hezká zuzanka

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist