yamaha_mt09




Suzuki představuje RM-Z 250 2016

Seriál, ve kterém hlavní roli hrají motokrosové speciály 2016, pokračuje dalším dílem. Suzuki se tento týden pochlubila s fungl novou čtyřtaktní dvěstěpadesátkou RM-Z 250, a oznámila celou řadu změn v oblasti podvozku i motoru.

Suzuki si dala s vývojem nového modelu tentokrát hodně práce, ale nejzásadnější novinkou je změna dodavatele odpružení. Od roku 2016 bude RM-Z 250 osazena komponenty značky KYB, namísto dosavadních produktů firmy Showa. Přední vzduchová vidlice PSF2 je podobná jako například u Hondy CRF450R, ale v některých detailech šla Suzuki vlastní cestou. Konstruktérům se víc zamlouvala verze s nastavením kompresního útlumu se provádí na spodním konci vidle, která je podle nich vyváženější.  

Rám se tváří jako by se vůbec nezměnil, ale na hmotnosti od loňska ztratil 2,5 %. S geometrií se nehýbalo, ale delší krk řízení by měl zvýšit stabilitu ve vyšších rychlostech.

Změny na motoru měly za cíl dostat použitelný výkon do širšího pásma otáček a snížit brzdný účinek motoru. Změny se dotkly kompletní pístní sady včetně kroužků, které maji nově profil tvaru L, který Suzuki používá u některých silničních modelů kvůli větší styčné ploše mezi válcem a kroužkem. Inovovaný je také tvar sacích ventilů a vačky.

I v kategorii off-roadu se pomalu zabydlují elektronické asistenční systémy, a Suzuki nezůstává stranou. Pro co nejlepší rozjezd ze startovacího žebříku vybavila novou RM-Z 250 prvkem Holeshot Assist Control, který pracuje ve třech fázích: rozjezd, přejetí žebříku, a rovinka před první zatáčkou. Navíc se dá nastavit na dvě různé ontenzity podle povrchu na kterém se start nachází. Podobný systém se má objevit také na nové RM-Z 450.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):
Motokatalog.cz



TOPlist