Novinky 2007: Suzuki a Kawasaki

Suzuki představila dlouho očekávaný Suzuki B-King 1300, novou Suzuki GSX-R1000 a podstatně inovované modely Suzuki GSF Bandit 1250 a 650. Kawasaki přichází s cesťákem Kawasaki GTR 1400, novou Kawasaki ZX-6R a VN900 Custom.

Novinky 2007: Suzuki a Kawasaki

Suzuki B-King 1300


Po dlouhých letech vystavování různých studií konečně přichází do výroby - pořádný street-fighter Suzuki B-King s lehce zkroceným motorem z Hayabusy. Finální podoba sice není tak radikální jako první studie, přesto se dá popsat jedním pojmem - agresivita. O konkrétních parametrech zatím kolují pouze dohady - například o výkonu přes 160 koní... Hranaté tvary a trojúhelníkové koncovky výfuků připomínají mašinu, která by si mohla zahrát ve filmu s Batmanem, a jen čas ukáže, nakolik se tahle bestie uchytí na trhu.

Suzuki GSX-R1000


Velké géesixero přináší do nové sezóny celou řadu zásadních inovací: motor se stejnými parametry jako letošní model by měl disponovat vyšším výkonem, ale jako hlavní novinku obsahuje možnost nastavení tří různým map vstřikování. Přímo za jízdy si tak pomocí tlačítka na řidítkách můžete nastavit jeden z režimů standard, sport a „mokrá vozovka“, přičemž ten poslední se dá používat i pro první kolo na studených gumách. Další novou funkcí je elektronický tlumič řízení.
Inovace a především emisní normy přinesly zvýšení hmotnosti na 172 kg, výrobce to ale slibuje kompenzovat lepšími aerodynamickými vlastnostmi. Na vnějším designu se to projevilo přiblížením celkové podoby stávajícím modelů, GSXR 600 a 750.

Suzuki GSF Bandit 1250 a 650


Oba banditi prodělali jen menší změny a vylepšení, hlavní šok se ale skrývá uvnitř. Kromě menších změn v konstrukci dostávají chlazení vodou. Po tolika letech, kdy si vystačili jen s malých chladičem oleje...
Velký Bandit dostal několik kubíků navíc a je z něj teď 1250. Sice s novým motorem přibral 10 kg, ale měl by mít krouťák i výkon posazený celkově do nižších otáček.

Malý Bandit zůstává na objemu 650 a je na tom s přírůstkem hmotnosti ještě hůře - přibral hned 14 kg, zato by ale měl dostat nějaké ty koně navíc.

Kawasaki GTR 1400


Model GTR1000 byl jednou z legend minulého tisíciletí. Když vloni továrna představila nové ZZR s motorem 1400, začalo se mezi novináři šuškat o novém velkém cesťáku s kardanem, no a je to tady.

GTR konstrukčně do jisté míry vychází z modelu ZZR, ale kromě zásadní změny, kterou je sekundární převod pomocí kardanu, obsahuje i další úplně nové rysy. Mezi ně patří například použití proměnného časování ventilů, se kterým jsme se v odlišném provedení mohli v motocyklovém světě zatím setkat pouze z Hondy VFR 800.
Na Kawasaki GTR 1400 jinak najdeme všechny vymoženosti moderní doby a velkých cesťáků (takže je tu nebudu zbytečně vypočítávat). Hlavních rysem ale pravděpodobně zůstane výkon. ZZR1400 poskytuje obrovské stádo 190 koní. GTR se asi bude orientovat na krouťák a průběh výkonové křivky, ale i tak by měla zůstat slušná hodnota, která trumfne konkurenci v podobě nadupaných strojů Yamaha FJR 1300 a BMW K1200GT.

Kawasaki ZX-6R


Nový motor, optimalizovaný podvozek a precizní aerodynamika - to je recept Kawasaki, jak získat titul nejlepšího supersportu pro rok 2007. Motor má stejné parametry zdvihu a vrtání jako stávající verze, ale je podstatně kompaktnější a lehčí - stejný recept jako u nové CBR600. Nová je také převodovka kazetového typu s podporou snazších úprav převodových poměrů při závodním použití. Nový rám, nové odpružení. Přestože celkový design navazuje na letošní verzi - hlavně díky malým kapkovitým světlometům - vše podstoupilo značené úpravy a výrobce slibuje velké vylepšení v oblasti aerodynamiky.

Kawasaki VN900 Custom


Kawasaki se pustila stejným směrem jako Honda se svým modelem Shadow Spirit, o kterém jsme před týdnem informovali zde. Styl Custom je prostě lákavý a VN900 to se sníženou zadní částí a loukoťovým předním kolem 21" moc sluší. Dozadu výrobce osadil pořádnou pneumatiku 180 mm o průměru 15". Masivní motor se dokonce tváří ještě na větší objem, než jakým je 903 ccm. Hlavní pochvalu bych ale designérům udělil za citlivé sloučení všech dalších prvků a ovladačů v uceleném stylu. Od malého světlometu, přes vysoká rovná řidítka, ladně prohnutou nádrž až po malou kapičku zadního světla - všechno k sobě pasuje a navzájem perfektně ladí. Přestože cruisery moc nevyhledávám, Kawasaki VN900 Custom je prostě krásná. A jestli pojede tak dobře, jak vypadá, určitě přiláká nejednoho zájemce o koupi.


Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist