Kdy přijde nová Suzuki Hayabusa?

Pravděpodobně do dvou let, jen zatím není jasné, jak bude vypadat. Podle věrohodných informací britského webu MCN se ale na modernizaci současného - pomalu, ale jistě stárnoucího - modelu už několik let pracuje. K představení novinky by mohlo dojít při příležitosti dvacátých narozenin hypersportu GSX-R1300, které vychází na rok 2018, takže na vymyšlení finální podoby má Suzuki ještě dost času. Určitým vodítkem by pro nás mohl být koncept GSX, představený nedávno na Tokyo Motor Show.

Kdy přijde nová Suzuki Hayabusa?

Načasování nového modelu se bude muset řídit také předpisy EU, které přikazují, aby všechny motocykly prodávané v Evropě od roku 2017 splňovaly emisní normu Euro4. Suzuki proto podle dostupných informací přejde k modernějším technologiím, jako je například proměnlivé časování ventilů, přičemž původní filosofie velkoobjemového motoru s vysokým výkonem by měla zůstat zachována. Po technické stránce má Suzuki o nástupci stávajícího modelu GSX-R1300 Hayabusa, který Euro4 nesplňuje, celkem jasno - ale o finální podobě se teprve bude rozhodovat.

Jednou z cest, kterou by se design nové Busy mohl ubírat, ukazuje koncept GSX, představený na podzim v Tokyu. Hodně abstraktní kreace byla tehdy uvedena se slogany: "Koncept, který odhalí potenciál řady GSX. Koncept GSX symbolizuje vysoce výkonné motocykly, které nesou jméno GSX. To tvoří ducha sportovních řadových čtyřválců Suzuki a zároveň líheň, ze které vzejdou budoucí sportovní modely".

Víc než tyto obecné fráze však napovídá fakt, že v názvu konceptu chybí písmeno R, a také to, že koncept GSX-R1000, následně představený v Miláně, nejeví žádné znaky podobnosti s konceptem GSX. To by potvrzovalo doměnky, že z konceptu GSX vznikne nástupce Hayabusy.

Nabízí se otázka, zda nový model dostane turbo. Nejspíš ne. Suzuki sice nedávno prezentovala svůj přeplňovaný motor, připravený jít do výroby, ale řadový dvouválec střední kubatury nejde příliš dohromady s Hayabusou. K té patří řadový čtyřválec, který by v novém modelu mohl vylepšit spíš systém variabilní časování ventilů, známý z MotoGO nebo konceptu GSX-R1000.

Nová Hayabusa není zdaleka jedinou novinkou, na které se ve vývojovém centru pracuje. Mluví se dokonce až o třiceti nových modelech, které má japonská značka představit v průběhu příštích pěti let. To je po půstu poslední doby celkem slušná porce.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.50
Známkováno: 16x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



Moto reklama
Objednat reklamu
TOPlist