yamaha_tenere_duben




Suter MMX500: zpátky ke dvoutaktům

Švýcarská firma úspěšně dotáhla do konce svůj projekt dvoutaktního závoďáku, a představila model MMX500. Výkon 195 koní a 127 kg váhy - to jsou parametry jako z říše snů.

Paradoxem je, že tahle vzpomínka na éru uječených a kouřících závodních pětistovek přichází právě ze země, která si dost potrpí na kvalitu ovzduší, a navíc na svém území nemá jediný závodní okruh. Firma Suter Racing Technology (SRT) má ale s vývojem a výrobou závodních motorů i podvozků jistě bohaté zkušenosti, když svůj materiál dodává i týmům MotoGP.

Její vlastní projekt dostal název MMX500 a je v podstatě replikou závodní motorky z dob, kdy  královskou kubaturou silničních závodů byla třída GP500. Jako pohonná jednotka slouží dvoutaktní vidlicový čtyřválec o objemu 576 ccm, který podle výrobce dosahuje maximálního výkonu 195 koní při 13 tisících otáčkách. Na něj navazuje šestistupňová kazetová převodovka se suchou spojkou vlastní výroby, a celá tahle sestava dokáže rozpohybovat motorku rychlostí až 310 km/h.

Podvozek tvoří hliníkový rám s převrácenou vidlicí Öhlins USD, a masivní hliníkovou kyvkou. Volba zadního tlumiče je už na zákazníkovi. Nádrž a kapoty jsou z karbonu, a tím se dostáváme na úctyhodných 127 kg suché váhy. Úchvatný poměr jako u hmotnosti a výkonu je vyvážen neméně ultimátní cenovkou 120 tisíc švýcarských franků, což jsou v přepočtu rovné tři miliony našich korun. Vyrobeno bude pouhých 99 kusů, a my nemáme obavy, že některý z nich zbyde Švýcarům na skladě.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (23x):



TOPlist