Spirit Motorcycles přichází na trh rovnou s dvojicí modelů

O britské značce Spirit jste až dosud docela určitě neslyšeli, nicméně jedná se o malou manufakturu, kde se sešli hoši ze závodního týmu T3 Racing a úpravci z firmy Spirit of the Seventies. A hned jsou venku i první dvě motorky, stojící na stejném základu – kapotovaná GP Sport a nahatá GP Street, každá ještě v přiostřené verzi R.

Spirit Motorcycles přichází na trh rovnou s dvojicí modelů

Dost možná nejzajímavějším prvkem celé motorky je vlastní rám. Ocelové trubky příhradového rámu jsou k sobě nikoliv přivařeny, ale připájeny. Tato technologie se v běžné výrobě neužívá, leč má něco do sebe. Pájené spoje pruží víc než ty vařené, čehož se dá při správném vývoji využít. Velká výhoda potom tkví v případných opravách, neboť výměna jednotlivých trubek se stává o hodně jednodušší.

Zadní kyvná vidlice je ručně vyrobená z hliníku a nešetřilo se ani na žádných dalších dílech. Zajímavostí je mimo jiné i to, že je prakticky celá motorka nastavitelná. Pohrát si lze s délkou rozvoru, pozicí kyvky, pozicí stupaček nebo s úhlem řízení. Karbonová kapotáž se potom zasloužila o to, že celá motorka váží jen 140 kilogramů s náplněmi.

Motor je neméně vycizelovaným prvkem. Tříválec vypůjčený od Triumphu měl původně objem 675 ccm, ale díky prodlouženému zdvihu se teď chlubí objemem 750 ccm. Do toho byla navýšena komprese z 13.1:1 na 13.5:1 u normálních modelů a na 13.8:1 u R modelů. Zatímco slabší verze mají 156 koní, ty „eRkové“ mají hned 180. Ani výrazně vyšší výkon ale neznamená ústupky ve spolehlivosti nebo prodloužení servisních intervalů.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen flashem.

A potom je tu samozřejmě elektronika. Modely R jsou osazeny diagnostikou Motec M130 ECU, která sjednocuje data z mnoha čidel po celém stroji. Diagnostická data jsou potom na žádost jezdce odesílána přes 4G připojení přímo do Spirit Motorcycles, kde je tamní odborníci vyhodnotí a poradí s tím, jak se zlepšit. Velmi zajímavý a nanejvýš osobní přístup.

Všem těmto specialitám ovšem naprosto odpovídá adekvátní cena. První série zahrnující 50 kusů od každého provedení (dohromady tedy 200 motorek), už se začíná vyrábět a první zákazníci dostanou své stroje v březnu. Základní GP Sport a GP Street vyjde na 44 999 liber (1.4 milionu korun). Ostrá GP Sport R stojí 64 999 liber (2.1 milionu) a GP Street R dokonce 69 999 liber (2.2 milionu). A to jsou samozřejmě ceny bez příplatků, mezi které se řadí třeba lepší výfukový systém a další serepetičky.

Každopádně je tu i zmínka o dalším, tentokrát mnohem lidovějším modelu. Moderní scrambler od Spirit Motorcycles by měl stát kolem 20 tisíc liber (630 tisíc korun).

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 10x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist