globalmoto_duben_nolan




Textilní komplet Spark GT Turismo a rukavice Spark GP Tec

Francouzská značka Spark sice v tuzemsku nepatří mezi nejznámější dodavatele motooblečení, ale to rozhodně neznamená, že by šlo o nějaké nedostatkové nebo dokonce podřadné zboží. Můžete se s ní pravidelně setkávat na jarních výstavách Motosalon, nebo u některého z víc než půl stovky dealerů po celé republice. My jsme si osobně vyzkoušeli její loňské novinky: cestovní komplet GT Tourismo a sportovní rukavice GP Tec.

Komplet GP Turismo

V motorkářských šatnících se textil za poslední roky zabydlel z celkem pochopitelných důvodů: ve srovnání s kůží poskytuje větší komfort při nošení a hlavně variabilitu vůči teplotním výkyvům. Zářným příkladem je právě tahle celosezónní souprava tříčtvrteční bundy a kalhot, se kterou si můžete užívat tepelnou pohodu za všech motorkářských podmínek.
Pro chladné a deštivé dny na cestách má v arzenálu samostatně vyjímatelnou klimamembránu a teplou vnitřní podšívku, která v kombinaci s vnější cordurou, odolnou proti profouknutí, udržuje uvnitř bundy i kalhot příjemné prostředí. Barevně odlišené připínací zipy a knoflíky v rukávech zjednodušují instalaci, takže vyjmutí a nasazení vnitřních vrstev je otázkou pár minut.
Naopak v letních parnech, kdy tělu přijde vhod každý litr svěžího vzduchu, stačí porozepínat zipy na ventilačních otvorech (a že jich je tu požehnaně), a komplet za jízdy krásně luftuje. A když vás někde na cestě dostihne letní bouřka, stačí vodotěsné zipy zase pozapínat, a dovnitř připnout samotnou klimamembránu Reissa. Ta sama o sobě zabere minimum místa, takže se dá pohodlně vozit téměř kdekoli, například ve velké kapse na zadku.

Že byste kvůli tomu museli nechat doma jiné potřebné drobnosti se bát nemusíte, dalších kapes je tu dostatek, přičemž některé z nich spolehlivě uchrání před deštěm například mobil nebo peněženku. Další úložný prostor pak nabízí i kalhoty, které mají kromě klasických kapes - kam se obvykle dávají ruce, kapesník, krabička sirek a podobně - ještě dvě "nákladní" na stehnech.

Že se u navrhování bundy a kalhot GT Turismo koukalo hlavně na pohodlí, o tom svědčí měkké protektory z paměťové pěny Viscofoam. Ty utlumí náraz do ramen, loktů, kolen nebo zad během případného pádu, ale za běžných okolností nikde nepřekáží ani netlačí - vlastně o nich ani nevíte. Potřebnou homologaci CE ale samozřejmě mají.  O pasivní bezpečnost se navíc postarají reflexní pruhy Scotchlite reflex 3M.
Za příjemné nošení vděčí komplet GT Turismo také dobrému střihu a soustavě pásků na stažení kolem hrudi, rukávů a pasu. U kalhot jsou kvůli snazšímu přetažení přes boty spodní konce nohavic opatřeny zipy. Šikovně řešené je nastavení délky límce - tady musí správná bunda dokonale těsnit, a zároveň nesmí škrtit. Díky této variabilitě se bunda přizpůsobí snad každé postavě, zvlášť když se vyrábí v rozsahu velikostí M - 6XL. Za cenu 5 500 Kč u bundy a 4 900 Kč u kalhot můžeme mluvit o solidním poměru cena / výkon.

Rukavice GP Tec

Pro úplně jiný typ použití jsou určeny sportovní kožené rukavice s tvrdými polykarbonátovými chrániči kloubů a hřbetu ruky. Úzký střih, prodloužené zápěstí a spojený prsteníček s malíčkem,- tohle je výbava pro sportovní jezdce a závodníky.  Rukavice GP Tec kombinují výhody teletiny, která je odolná proti prodření, a technicky upravené kůže Pittards®, odolné v trhu a tahu. V části dlaně je ještě protiskluzová úprava kvůli lepšímu kontaktu mezi rukou a hefty.
Při šití se používají pevné aramidové nitě, a aby švy netlačily na bříškách prstů, jsou umístěné z vnější strany.  Dlaně a malíkové hrany jsou kvůli větší jistotě prošité dokonce dvakrát, takže se při pádu hned tak neprodřou. A protože při hrozícím kontaktu s asfaltem instintivně nastavujeme nejdřív dlaně, hodně pomáhá také chránič člunkové kosti, což je vlastně plastový kluzák umístěný tam, kde se palec spojuje s dlaní. Tenhle je od firmy Knox, která ochranou člunkové kosti přišla u svých rukavic jako první. Podobný chránič je i na malíkové hraně v blízkosti zápěstí.
Rukavice se přes úzké zápěstí trochu obtížněji nasazují, ale o to pevněji pak drží na ruce. Velikostně jsou posunuté kousek níž oproti běžným standardům na které jsme zvyklí: moje obvyklá velikost M mi byla poměrně těsná a poslední dva prsty navíc moc krátké, s velikostí L už bylo všechno v pořádku. I přes těsný střih se v nich dají snadno ohýbat prsty a vůbec dělat všechny pohyby, potřebné při řízení motorky.
Jedná se o typicky letní rukavice, takže uvnitř nenajdete žádné zateplení, ale jenom mikrofleece v oblasti předloktí a zápěstí, která je příjemnější hned na první pocit. Snad jen zapínací pásek s chráničem na zápěstí by mohl být o kousek delší. Obecně ale za cenu 1 900 Kč dostanete odpovídající kvalitu, nadstandardní bezpečnost a dobrou úroveň zpracování.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (20x):



TOPlist