globalmoto_duben_nolan




Smutné loučení s oblíbenými modely

Norma Euro 2 přichází - přinášíme výčet oblíbených modelů motocyklů, které byly vyřazeny z výroby...

Výrobci se stále uvádějí na trh nové a nové modely. To ovšem má za následek, že z motosalónů naopak mizí oblíbené motockly, které už se okoukaly a výrobci se nevyplatilo je inovovat pro splnění nejnovějších norem (od tohoto roku platí pro nové motocykly norma Euro 2). Někdy se ovšem člověk nemůže ubránit dojmu, že výrobcům jsou trnem v oku "držáky" a že by nejraději, aby každý motorkář po pár letech měnil svoji motorku za nový model!

Tady jsou ti, co vypadli z řady ven - čest jejich památce!

Honda CB 750 Seven Fifty - klasika všech klasik je do jisté míry nahrazena novým modelem CBF600, ale technické lahůdky jako hydraulické seřizování vůlí ventilů a odpružení po stranách jsou již minulostí.

Honda XR 750 V Africa Twin - další legenda odchází a mezi obřím Varaderem a slabším Transalpem je teď ve výrobním programu pořádná díra. Doufejme, že ji Honda pod tlakem konkurence (Suzuki V-650 Strom) příští rok důstojně zaplní, vždyť Transalp už je taky starší konstrukce!


Kawasaki GPZ 500 - na tento malý sporťák vedle nové Z750 již asi nezbylo místo. Čest naháčů tedy hájí jen ER-5. Škoda, zvlášť když konkurence zatím stihla inovovat Hondu CB500 (nově CBF500) a objevila se i Suzuki GS 500 s pěknou celokapotáží.


Kawasaki KLE 500 - že by Kawasaki vyklízela pozice z oblasti cestovního endur? Na velké cestovní enduro od tohoto výrobce jsme již taky dlouho čekali - aby nakonec jen převzal přebarvený model 1000 V-Strom od Suzuki.


Kawasaki 1000 GTR - tenhle cesťák už opravdu v dnešní době vypadal jako z technického muzea. Ale co na tom, když jeho kvality vynikly v každém srovnávací testu! Naštěstí se proslýchá, že v roce 2005 by se měla objevit jeho reinkarnace!


Suzuki XF 650 Freewind a Suzuki DR 650 SE - vedle nového modelu Suzuki DL 650 V-Strom, odvozeného od úspěšného většího litrového bratra, už není místo pro jednoválce. Kde je konec slavným Bigům...


Suzuki GSX 750 - tahle motorka byla zkrátka v konkurenci výkonnějších šestistovek moc drahá a do ČR se v posledních letech ani nedovážela. Velká škoda - podobných motorek pro dva už moc nezbývá. V repertoáru Suzuki teď ale zůstává jen postarší Bandit a trochu odlišně zaměřená SV 650.


Suzuki TL 1000 R - už je to tak, radikální TéeLko taky končí. Asi bylo vytlačeno všestrannější Suzuki SV 1000S.


Yamaha XJ 600 Diversion - konkurenci šestistovky s Fazerem již výrobce nehodlá tolerovat. Kdo klade důraz na užitnou hodnotu, ten zase může sáhnout po novém XT 660 R, vyráběném i v silniční verzi motard.


Yamaha XJ 900 Diversion - XJ 900 Diversion zase lezla do zelí modernizovanému dvouválci TDM900, kromě toho možná někdy odlákala kupce od výkonem nadupané FJR1300.


Yamaha YZF 600 R Thundercat a Yamaha YZF 1000 R Thunderace - do vývoje těchto modelů již Yamaha delší dobu nezasahovala a soustředila se na R6 a R1. Kdo nechce supersporty, ať sáhle po malém nebo velkém Fazerovi, vzkazuje Yamaha.


Yamaha 1200 V Max - další legenda končí? V nabídce Yamahy dědictví VMaxe vzdáleně připomínají snad jen siluetou BT1100 Bulldog nebo výkonným motorem 1700 Warrior. Copak už o Maxe opravdu nikdo nestál?


Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist