globalmoto_duben_nolan




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
rsjawkar (85) napsal 13.11.2016 v 13:28

Pěkná animace od Husqvarny. Nedokážu to vyjádřit procentuálně, ale zavedení membránového sání Yamahou v 70 letech, byl velký skok kupředu a přinesl více kroutícího momentu do nižších otáček. U pilek se takové věci nesledují.

zdenofido (2) napsal 12.11.2016 v 22:14+1

nejen Stihl toto používá, netuším jaký význam na průběh výkonu a ktoutící moment má rozvod pístem vs.membránou, kdyby to bylo tak snadné tak by to asi dělali všichni u 2t a nekapitulovali ne?

rsjawkar (85) napsal 12.11.2016 v 20:05

honza.tar, děkuji za příspěvek, velice zajímavé řešení od STIHLU. Láďo Prášile, doporučuji nastudovat princip 2T. Zjednodušeně řečeno, píst stlačuje navrstvenou směs v klikové skříni a po otevření přepouštěcích kanálů pak vzduch + směs proudí do pracovního prostoru válce a vypláchne ho. Vzduch pak unikne i do výfuku. Myslím si, že toto řešení bude nejlépe fungovat pouze u systému řízení sacího kanálu pístem, které stále používají pilky a podobné přístroje. Dnešní 2T používají sání řízené membránou...musel by tam být ještě jeden kanál, také s membránou. Pak je tady také nebezpečí ochuzování směsi při zpětné pulzaci výfuku... Zajímavé téma... Ano, E4 bude platná od roku 2017.

laďa-prášil (73) napsal 12.11.2016 v 18:41

honza.tar: Při plnění válce se nejprve do spalovací komory natlačí ten bez paliva... a čím je tam natlačen?

dávač (0) napsal 12.11.2016 v 18:38

KTM a Husqvarna 125 2017 se dá legálně přihlásit na značky, každý ofiko dovozce má veškerá oprávnění a povolení od výrobce a může dodatečně motorku přihlásit, navíc tento rok platí ještě E3, čtyřka se bude týkat motorek vyrobených až v roce 2017, uvidíme jak si s těmito nesmysly z EU poradí, ale myslím, že už brzy budou muset použít vstřikování, jsou tady pak určité vyjímky, jde tam o počty vyrobených kusů, tam pak nebude povinnost mít E4, ale to se KTM netýká.

honza.tar (15) napsal 12.11.2016 v 15:10

Kouzelníci E4 Jak to dokázali s karburátorem ? Jaký olej pro ztrátové mazání používají ? Ten bude mít určitě také podíl na snížených emisích.
Když se někdo zmíní o 2T motoru vždy mě napadne .
Výrobce STIHL který má originální geniální jednoduchý způsob jak mechanickou konstrukcí snížit emise.
Jejich 2T Motor má dva sací kanály jeden plní motor čistým vzduchem a druhý přes karburátor obohaceným o palivo .
Při plnění válce se nejprve do spalovací komory natlačí ten bez paliva a vytlačí zbytky plynů po předchozím hoření a hned za ním je vtlačen vzduch obohacený o palivo . Jednoduché a geniální.
Takhle by šlo vyrábět nové, nebo re-pasí upravovat použité válce do starých 2t motorů
https://www.youtube.com/watch?v=3LDN0c2lAsQ

rsjawkar (85) napsal 12.11.2016 v 13:25

O emisních limitech pro motocykly si myslím svoje, je to zločin... Je ale velice zajímavé, jak se Sherco popasoval s E4, protože na fotce je vidět karburátor. Emise u 2T jdou uspokojivě vyřešit pouze přímým vstřikováním, tak jako na sněžných skútrech nebo lodích. Do této technologie, se motocyklovým výrobcům investovat nechtělo. Výjimkou je asi OSSA. Možná bude Sherco platit jakýsi "emisní poplatek". V každém případě, hezký článek a Sherco si zaslouží pochvalu. P.S. Výfuková přívěra pochází z 80 let a neřeší emise.

GSpower (75) napsal 12.11.2016 v 11:15

KTM už nebudou dělat 125 endura s spz kvůli emisím. Jak to udělá sherco nevim, ale je to jen dobře

GSpower (75) napsal 12.11.2016 v 11:13

alexa7: el. přívěru mam už na hondě cr 250 z roku 2003. žádná novina

alexa7 (101) napsal 12.11.2016 v 10:18-1

Ten elektronický výfukový ventil teda prívera , može byť super vec.




TOPlist