yamaha_mt09




Bering, Shark, Segura: novinky z první ruky

Podzim je v motorkovém světě obdobím, kdy už vlastně začíná další sezóna. Výrobci ukazují na čem pracovali v té polovině roku, kdy jsme si užívali suchých silnic a teplot nad dvacítkou stupňů pana Celsia, a my pak díky tomu máme celou zimu o čem přemýšlet. Pro Evropu je přelomovým bodem termín výstavy EICMA v Miláně, kde jsou k vidění všechna ta nová lákadla pěkně pohromadě. Ale upřímně: během návštěvy obřího veletrhu se stovkami vystavovatelů není v lidských silách důkladně prozkoumat nepřeberné množství nových produktů. Mnohem lepší je možnost seznámit se s novinkami pěkně v klidu, stranou hektické výstavní atmosféry - zvlášť když navíc dostanete možnost nakouknout do zákulisí a vidět jak probíhá jejich vývoj. Bienvenue à Paris!

Kapitoly článku

Právě něco takového se nám poštěstilo před pár dny. Společně s desítkou českých prodejců jsme se na novinky od značek Bering, Segura, Shark a Bagster zajeli podívat do sídla firmy Holding Trophy, která už dva roky zastřešuje jejich vývoj, výrobu a distribuci. Výhradním dovozcem všech zmíněných značek pro Českou republiku a Slovensko je známá hradecká firma Nokamoto, která francouzské přilby Shark dováží už dobrých dvacet let. Zboží dalších značek - oblečení Bering a Segura a doplňky Bagster - začala dovážet hned potom, co Shark vzal pod svá křídla celou obchodní skupinu Trophy Group.

Pod jednu střechu se tak dostaly značky, které uspokojí kompletní potřeby motorkářů a jezdců na skútrech. Obléknou vás doslova od hlavy až k patě, bez ohledu na to jestli brousíte slidery na okruhu, putujete napříč kontinenty nebo se jenom vozíte do práce. Ani vaše motorka nepřijde zkrátka - značka Bagster je přese odjakživa proslulá svým důmyslným systémem zavazadel a potahů na nádrže nebo sedla.

Trochu paradoxní je, že Segura jako nejmladší člen party, se zaměřuje výhradně na  old-schoolové oblečení, jinými slovy na fanoušky tolik populárních stylů retro, café-racer a kdovíjaktomuještěříkají. Značka Bering má za sebou naopak hodně dlouhou cestu. Vznikla už v roce 1951, kdy kromě motorkářů oblékala také námořníky. Na zaoceánských lodích bychom také nejspíš našli původ  názvu značky i loga s hlavou ledního medvěda.

Je tedy dost pravděpodobné, že s takovými zkušenostmi lidé u Beringu dobře vědí, jak a z čeho ušít funkční oblečení do každého počasí. Celý tenhle proces, od designového návrhu přes výběr materiálů, návrh technologického postupu až po finální zkoušky probíhá právě v sídle firmy Holding Trophy na předměstí Paříže. Ve stejné budově se nachází také sklad všech hotových produktů, odkud putují třeba do Hradce Králové a pak na pulty českých prodejen.

Během krátké exkurze jsme měli možnost nakouknout pod ruku designérům, technologům i dalším specialistům, kteří se nějak podílí na každém novém výrobku. Šest měsíců, které jsou potřeba na vývoj jednoho produktu, vypadá tahkle od stolu jako celkem dlouhá doba, ale když vidíte kolika kroky musí každá novinka projít před puštěním do výroby, má se těch zhruba dvacet lidí co ohánět. Namalovat obrázek toho, jak má budoucí kombinéza nebo bunda vypadat, to je jenom začátek. Nejtěžší na téhle práci asi bude vymyslet jak se lidem trefit do vkusu, ale i tak to má designér celkem jednoduché. V další kanceláři se finální produkt rozkresluje na jednotlivé díly, čímž vlastně vzniká střih. Tady už pracují převážně dámy, a proti návrhářskému oddělení jsou ve značné přesile. Ke střihu se pak vybírají vhodné materiály, a myslet se musí také na to, aby byl zákazník spokojen nejenom s funkčností a vzhledem, ale také aby mu oblečení pěkně padlo. No, práce na půl hodiny to asi nebude, když jenom taková rukavice je poskládaná asi ze 70 kousků. A to se ještě musí stihnout všechno odzkoušet v externí laboratoři; odolnost proti oděru, roztržení a proříznutí, trvanlivost švů, odolnost proti vodě, a důležitou roli tu hraje také bezpečnost. Kolik světových značek například vyvinulo a vyrábí vlastní bezdrátový airbag? Spočítali byste je na prstech jedné ruky, a Bering patří mezi ně.

Když má tedy výsledek za něco stát, půl roku na vývoj a přípravu výroby bude tak akorát. S tímhle časovým úsekem také souvisí interval představování nových kolekcí -  jeden katalog vždycky vychází na jaře a další pak na podzim. Existují holt i místa - a zrovna Paříž patří mezi ně - kde se motorky a skútry v říjnu nedávají spát, a jezdí celoročně. Jenom je třeba se při změně sezóny převléct do vhodných svršků. V nabídce Beringu proto najdete bundy, kalhoty, boty i rukavice pro každé roční období. A nejen to. Návrháři už přišli také na to, že klasický rozsah velikostí zdaleka nepokrývá všechny typy postav, jaké na motorkách můžete potkat. A řekli si že je škoda, aby někdo kupoval 3XL jenom kvůli většímu obvodu pasu, když mu je pak bunda velká přes ramena nebo na něm plandají dlouhé rukávy. U vybraných modelů se proto všechny velikosti vyrábí ve čtyřech různých typech střihů; kromě základního "Regular", ještě "Athletic Fit" pro chlapíky  s vymakanými rameny, vypasovaný "Body Fit" pro štíhlejší typy postav a "King/Queen size" pro velké jedlíky. Střihy se od sebe liší obvodem hrudníku, pasu a u dámských velikostí také boků.

Dnešní zákazník je zkrátka náročný, a nevezme na sebe jen tak něco. Motorkářská móda jde dopředu stejně rychle jako ta civilní, zvyšují se nároky na vzhled, komfort, funkčnost i bezpečí, a kdo nechce stát opodál, musí alespoň držet krok - nebo v lepším případě být o kus napřed. Jak se to daří značkám společnosti Holding Trophy? Podle toho co jsme viděli ve vzorkovně si nevedou vůbec špatně. Nabídka Beringu společně pokrývá všechny kategorie motorek od sportovních přes cestovní až po skútry, Segura je zaměřena na tolik populární café racery a klasické motorky, Shark přispívá komplexní řadou přileb a Bagster to celé doplňuje sortimentem doplňky na motorky. 

Prolistovat všechny čtyři katalogy tedy chvilku trvá, a vypisovat tady všechny modely by zabralo týden, ale pár nových věcí za zmínku stojí.

Na naháče nebo sportovní motorku je to textilní bunda Eskadrille ušitá z materiálu Fibre Tech (Made by Bering) s voděodolnou a prodyšnou membránou. Střih Body Fit zajišťuje, aby bunda pěkně padla, na rukávech jsou navíc stahovací pásky. Vyjímatelná teplá vložka ochrání před ranním chladem, větrací zipy na ramenou a zádech se zas postarají o tepelný komfort v horkém počasí. Samozřejmostí jsou CE chrániče v ramenou a loktech, na zádech je připravená kapsa k vložení tvrdého páteřáku. Vyrábí se i v dámském provedení pod označením Eskadrile Lady.

Tříčtvrteční textilní bunda Tango se hodí na cestovní endura nebo cesťáky. Zajímavým detailem je obdoba sněhového pásu, jaký se používá u lyžařských bund. V tomto případě zamezuje vnikání studeného větru spodem a udržuje v interiéru příjemné klima. V teplém počasí ji samozřejmě lze nechat rozepnutou. Jinak jde o plně vybavenou cestovní bundu s voděodolnou a prodyšnou membránou, vyjímatelnou teplou vložkou a CE chrániči v loktech, ramenou a na zádech. Nechybí systém ventilačních zipů ani stavitelný obvod pasu, rukávů a límce. 

Vybrat džíny na motorku dneska není snadné - výběr je neuvěřitelně široký, a snad každá značka má v nabídce nejmíň dvoje. Nový model Brawler je kromě kvalitních materiálů a pěkného střihu zajímavý nastavitelnou délkou nohavic a šířkou pasu. CE chrániče jsou v kolenou i na bocích.

Jízdou na skútru se často řeší cesta do práce, běhání po úřadech, nebo i návštěva restaurace - takové ty činnosti, při kterých to nemusí být na oblečení nutně poznat. Novou bundu Daryl byste asi netipovali na to, že má 100% voděodolnou a prodyšnou podšívku, CE chrániče v ramenou a loktech. Spíš vypadá jako moderní péřovka, že? No, teplo v ní určitě bude, když je ušitá z materiálu který neprofoukne. 

Divize Segura se, jak už bylo řečeno, specializuje na klasickou a retro módu. Kožené bundy tmavých barev a jednoduchého střihu, prošívané lokty a ramena, bytelné kovové zipy a sem tam nějaký ten decentní pruh - to všechno patří ke stylu café racer. Pěknou ukázkou z nové kolekce je například bunda Jones z jemné hovězí kůže, podšitá prodyšnou síťovinou. Aby dovnitř nefoukalo, mají límec i manžety nastavitelnou šířku. V chladnějším počasí pomůže vyndavací termovložka, na nošení drobností můžete využít čtyři vnější a jednu vnitřní kapsu. Homologované CE chrániče ramen a loktů se dají nejen nastavit do potřebné polohy, ale také úplně vyndat - a bundu pak můžete nosit i v civilu.

Ani kombinace textilu s kůží, použitá na tříčtvrteční bundě Nomad, nijak nekazí styl. Na druhou stranu je lehčí a pohodlnější než celokožená bunda. Jízdu na motorce za každého počasí zpříjemní nepromokavá a prodyšná membrána spolu s vyjímatelnou termovložkou, bezpečnost zajišťují ramenní a loketní chrániče CE. Stejně dobře se Nomad ale hodí i na běžné nošení.

Novou prodlouženou bundu má Segura i pro dámy. Lady Havana z jemné kůže se vyrábí ve výrazné červené nebo decentnější hnědé barvě. I když na to nevypadá, má v sobě homologované CE loketní i ramenní chrániče, a na zádech připravenou kapsu pro tvrdý páteřák. Vyloženě dámskému střihu bundy Havana se podobá pánský Moore - to kdybyste se chtěli pěkně sladit se svou polovičko. Vyndavací teplá vložka je u dámské bundy skoro povinnost.

O přilbách Shark zatím nebyla moc řeč, ale i v oddělení přileb se na příští rok chystá velká novinka. Známá vyklápěčka Evoline dostane ségru s podobným názvem Evo One, vybavenou stejným systémem odklápění brady až na týl hlavy. Díky tomu lze novou přilbu Evo One používat se zavřenou i otevřenou Bradou, stejně jako Evoline. Jinak je ale ve všech směrech lepší - ať už menší velikostí a váhou, jednodušším otvíráním plexi a brady,  interiérem z bambusového vlákna nebo vylepšenou aerodynamikou.

No a Bagster? Tam toho sice není moc nového, ale pozornost si zaslouží i některé stávající produkty. Věděli jste například, že Bagster upravuje sedla podle přání zákazníka? Chcete jinou barvu potahu, větší komfort gelové výplně, změnit výšku, nebo dát sedlu úplně nový tvar - třeba přidat opěrku pro jezdce? Pokud máte domě některý z nejběžněji prodávaných modelů motorky, nemusíte ani svoje současné sedlo do Francie posílat. Bagster jich má od každého pár na skladě - některé kusy už jsou po úpravě - takže se stačí vybrat, nebo nadiktovat požadované parametry. Jestlže méně motorku pošlete do Francie s objednávkou i svoje původní sedlo, a za tři týdny ho máte zpátky, upravené přesně podle představ. Kromě toho u Bagsteru seženete kožený potah na nádrž jakékoli motorky a k němu i příslušný tankvak, celou řadu motobatohů všech možných velikostí, ale také zimní "zástěru" na skútr, která udrží vaše nohy nejen v teple, ale také v čistotě.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist