globalmoto_duben_nolan




Shad: ze Španělska nejen kufry

Španělská značka Shad je nejčastěji spojována s motocyklovými zavazadly - ať už pevnými kufry, nebo textilními brašnami, tankvaky a dalšími bágly. Za více než dvacetiletou historii si firma z předměstí Barcelony vybudovala ve světě solidní jméno i spolehlivou distribuční síť, a tak je celkem pochopitelné, že mezi svoje aktivity postupně zařazuje další motorkářský sortiment. Na výstavě v Miláně představila kromě nových bočních kufrů například řadu vyhřívaných sedel nebo interkomy vlastní výroby.

Kapitoly článku

Začněme ale u toho, co značku SHAD proslavilo nejvíc. Na příští sezónu se v kolekci objevuje nová řada bočních kufrů s označením SH36, která stojí za pozornost hned z několika důvodů. Mezi ně patří za prvé jejich velikost, respektive tvar. Že má zavazadlový prostor objem 36 litrů, to je celkem zřejmé už podle názvu. Co si pod tím ale představit? Na rezervní trika a fusekle to přepočítávat nebudeme, ale že se dovnitř vejde jakákoli přilba, to už je zajímavější informace. No schválně, kolikrát už jste řešili problém, kam s helmou, když zaparkujete motorku a jdete se někam projít?
Podstatný je i tvar, a to nejen kvůli tomu co se vejde dovnitř. Aerodynamika hraje v případě kufrů hodně důležitou roli - to už zjistil každý, kdo s nimi někdy spěchal po dálnici. Tyhle alespoň od pohledu vypadají, že by nemusely vytvářet masivní turbolence a házet s motorkou ze strany na stranu. Navíc celkem pěkně vypadají, a díky výměnným panelům se dají i barevně sladit s motorkou.
Další často diskutovanou otázkou je systém uchycení. Některé motorky už mají takzvanou přípravu v základní výbavě - k těm stačí přikoupit kufry z nabídky originálního příslušenství, přicvaknout je na nenápadný držák a hurá na dovolenou. Když pak na Mácháči zakempujete a chcete vyrazit na průzkum okolí jenom nalehko, kufry se dají v mžiku zase demontovat, a na motorce po nich nezůstane ani stopa. Jenže takhle to chodí jenom v ideálním světě prémiových modelů - většina těch ostatních si prostě žádnou přípravu z domova nepřinesla. Jejich majitelé pak nemají moc jiných možností jak uchytit boční kufry, než použít přídavné obdélníkové držáky. Jejich montáž už vyžaduje řádově mnohem víc času, nářadí i zručnosti, takže se nevzhledné  trubky obvykle na motorce zabydlí nastálo.
No, a když už to holt takhle chodí, začali ve firmě Shad hledat řešení, které tolik nebude rušit design motorky. Výsledkem je systém označovaný jako 3P, což je zkratka pro 3 fixační body.  Motorka díky tomu nevypadá jako když jí někdo zavřel do klece, protože držáky decentně  splynou se sedlovou částí. Snadnější je i montáž, o úspoře hmotnosti nemluvě.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.


Firma Shad má dlouholeté zkušenosti také s výrobou sedel na motorky, která jednak dodává do prvovýroby celé řadě motocyklových značek jako jsou BMW, Honda, KTM, Peugeot, Suzuki, Triumph nebo Yamaha, a jednak vyrábí vlastní řadu doplňkových sedel Comfort. Tušíte správně - jedná se o pohodlnější alternativu ke standardně dodávaným sedlům, zaměřenou na lepší ergonomii a větší jízdní komfort.
Novinkou pro rok 2015 jsou sedla Comfort se samoregulačním systémem vyhřívání. Na ovladači stačí nastavit požadovanou teplotu (výběr je ze dvou možností, 36º C a 42º C), a do minuty máte zatopeno pod zadkem. Rovnoměrnou distribuci tepla do celé sedací plochy zajišťuje speciální termovodivý materiál, a připojení k elektrosystému motorky je otázkou několika minut. V první fázi je řada vyhřívaných sedel připravena pro modely Piaggio MP3, Honda NC700X/NC750X, Honda Integra 750, v dalším plánu jsou pak modely Honda CBF600/1000, NC700S/750S, Yamaha TMax a Suzuki V-Strom 1000.
A když už si u Shadu kladli otázku čím ještě víc zpříjemnit jízdu na motorce nebo skútru našli odpověď v podobě interkomů. První jednoduché přístroje jsou určené především do  městského provozu, protože udávaná maximální rychlost při jejich použití je 80 km/h. Shad se chlubí jednoduchou instalací i obsluhou - na všechno je tu jenom jedno multifunkční tlačítko.
Řadu Shad Intercoms tvoří tři modely, odstupňované podle možností připojení. Všechny pracují se systémem Bluetooth, přičemž základní BC01 slouží v podstatě k přijímání telefonních hovorů, poslechu muziky z chytrého telefonu a případně k přenosu hlasových pokynů z navigace do přilby. Pro spárování s jiným interkomem není přímo určen, a spojení lze navázat pouze s modelem BC03.
O něco lépe vybavený model BC02 má navíc funkci hlasového ovládání pro přijetí hovoru, a nejlépe vybavený BC nula tři umožňuje kromě spojení s dalším interkomem ještě poslech hudby ve stereo kvalitě.
U všech tří udává výrobce až 200hodinovou výdrž v pohotovostní režimu, při poslechu či telefonování by měla baterka na jedno nabití vydržet 7 hodin. Na konkurenční modely chce Shad útočit hlavně příznivou cenou, která má oslovit hlavně začínající jezdce na skútrech a malých motorkách.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):



TOPlist