yamaha_demo_tour




Royal Enfield testuje novinku: silniční enduro Himalayan

Plán indické značky na rozšíření modelové řady a zvýšení prodejů mimo domácí trh začíná dostávat jasnější obrysy. Nejblíž k oficiálnímu představení má pravděpodobně silniční enduro s názvem Himalayan, jehož špionážní fotky z testování kolují internetem. Podle nich se jedná o model s avizovaným novým jednoválcem, který udělá radost všem odpůrcům moderních technologií.

Jestli vás na současných cestovních endurech přitahují takové pojmy jako semi-aktivní podvozek, ABS pro brzdění v náklonu, quick-shifter nebo přepínání palivových map, rovnou přestaňte číst. Royal Enfield jde odjakživa cestou velmi mírného pokroku, a není důvod očekávat, že se na tom hned tak něco změní. Sice se mluví o třech až čtyřech novinkách pro příští rok, ale přinejmenším model Himalayan zůstane současnými trendy prakticky nedotčen. Tím by mohl Royal Enfield teoreticky zavřít pusu všem remcalům, kterým se stýská po starých dobrých časech, kdy elektronická výbava cestovního endura končila u zapalování. A možná také nový Himalayan skutečně zvýšit svůj tržní podíl mimo Indii.

Přesto všechno jde - na poměry značky RE - o celkem moderní stroj. Tím nemyslíme ani tak nový vzduchem chlazený jednoválec o objemu kolem 400 ccm, jako zadní odpružení centrálním tlumičem, který firma použije vůbec poprvé ve svojí historii. Vepředu pak vidíme klasickou teleskopickou vidlici obalenou nezbytnými prachovkami. Vysoké zdvihy pérování ani rozměry ráfků - vepředu úzká jednadvacítka, vzadu pravděpodobně osmnáctipalcový ráfek - nezůstávají nic dlužny názvu modelu.

Podle prvních obrázků - které bohužel nejsou moc kvalitní - to vypadá, že funkčnost dostala přednost před propracovaným vzhledem. Těžko říci, jak moc se na designu podílel bývalý návrhář Ducati Pierre Terblanche, který přišel k indické značce vloni na podzim. Každopádně se Royal Enfield s modelem Himalayan odklání od svého oblíbeného retro stylu, a do popředí staví užitné vlastnosti motorky.

Nic konkrétního zatím není známo o parametrech, a pouhé spekulace pochopitelně kolují také o ceně, která by podle některých zdrojů neměla v Británii přesáhnout hranici 4 tisíc liber (v přepočtu cca 150 000 Kč). Oficiální podobu novinky - a možná i několika dalších - včetně technických údajů bychom mohli znát už letos na podzim.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):
Motokatalog.cz



TOPlist