yamaha_mt09




Royal Enfield představil dvojčata s novým motorem

Kdysi britský a aktuálně indický Royal Enfield není zrovna značkou, která by sypala novinky z rukávu každý rok. Přesto však výrobce do Milána přivezl dvojici nových strojů, vzniklých pod vlajkou nového vývojového centra ve Velké Británii.

Kapitoly článku

Na design a celkový vývoj Interceptoru a nového Continentalu GT, dohlíželo u Enfieldu několik bývalých zaměstnanců Triumphu, což se pochopitelně projevilo v mnoha ohledech. Přesto se ale nedá říci, že by nové Enfieldy konkurovaly britským Bonnevillům. Jak už to bývá, jedná se o pohodovější a méně výkonné stroje, ovšem s o to větším duchem.

Nejzásadnějším prvkem obou motorek je nový agregát. Paralelní, vzduchem chlazený dvouválec byl o něco zjednodušen, díky nižšímu zdvihu je kompaktnější a dokonce i lehčí. Objem činí 648 ccm a síla pochopitelně není nijak závratná. Maximální výkon je 47 koní při 7 100 otáčkách a točivý moment 52 Nm přichází relativně nízko už ve 4 000 otáčkách.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Spíš než na výkon, sází Enfield na spolehlivost a bezúdržbovost. I z těchto důvodů má motor relativně nízkou kompresi 9.5:1, umožňující fungování i na horší palivo. O dodávku paliva se stará systém vstřikování Bosch.

Jak již bylo řečeno, nové modely jsou rovnou dva, ovšem všechny základní prvky mezi sebou obě motorky sdílejí. Continental GT i Interceptor mají vedle stejného motoru také stejný trubkový rám, stejné tlumiče, brzdy, výfukové systémy nebo osvětlení.

V zásadě se tak liší pouze nádrže a uspořádání trojúhelníku stupačky-sedlo-řídítka. Zatímco Interceptor má klasické dlouhé sedlo pro dva a vzpřímenou jezdeckou pozici za širokými řídítky, Continental GT zůstává café racerem s nízkými řídítky a krátkým nízkým sedlem s krovkou. Mokrá hmotnost bez paliva činí pro Interceptor 202 kilogramů, Continental GT je se 198 kilogramy zanedbatelně lehčí. 

Podívejte se na záznam z tiskovky Enfieldu v Miláně:

 

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 2 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist