globalmoto_duben_nolan




Přilba Roof Boxer V8

Vyklápěcích přileb existuje celá řada - některé mají výraznější design, jiné jsou zase méně nápadného vzhledem, Jednu ale poznáte od zbytku světa spolehlivě: legendární Boxerku od značky Roof. Jeji charakteristické tvary se prostě nedají s ničím splést. Ale helmu přeci jen nosíme víc kvůli bezpečnosti a pohodlí, než pro parádu. Jak se nosí taková stylovka? To jsme zkoušeli zjistit během minulé sezóny.

Ani se nechce věřit, že první helma Roof Boxer přišla na svět už bezmála před dvaceti lety. V té době šokovala radikálním designem, který byl tak nadčasový, že na něm dodnes nebylo třeba nic zásadního měnit, a pořád vzbuzuje zaslouženou pozornost. Zároveň jako první přilba na světě získala homologaci pro víceúčelové použití - jako integrálka i otevřená přilba. Dnes už na trhu najdeme takových univerzálních přileb možná tucet, ale Boxer pořád zůstává unikátem. Samozřejmě, není to přilba pro každého. Ale pokud vám padne do oka (a na hlavu), můžete mít něco opravdu originálního a jedinečného.
Model V8 má oproti původnímu Boxeru pár podstatných vylepšení, ale zároveň zůstává věrný základní koncepci. Stejný tvar skořepiny, 180° otočný kryt brady, dvě homologace i velice těsný interiér - to všechno zůstalo při starém. Ve vývoji vlastně najdeme jenom dva zlomové modely: Původní Boxer postrádal ventilaci - Boxer V proto dostal větráčky na bradě a vrchní straně,  Boxer V8 pak má ještě lépe řešenou ventilaci, a navíc boční zámky na zajištění bradového chrániče v zavřené poloze.
Nám se do redakce dostal poslední model Boxer V8 v bílo-stříbrném provedení s nápisem Suzuka. Roof má v kolekci i hezčí barevné kombinace, tahle je zbytečně decentní a podle nás se k odvážnému designu helmy nehodí tak dobře jako třeba oranžovo-černá Magna, nebo sytě červená s bílým eRkem. Ale co, někdo má rád holky...
Kvalita použitých materiálů i zpracování odpovídá ceně - skořepina je vyrobena z kompozitu, kompletně vyjímatelný interiér pak z příjemné protialergenní textilie. Polstr je pohodlný, ale ne moc silný, takže helma sice pevně drží na hlavě, ale když se lebka tvarově neshoduje s vnitřkem přilby, molitan tady poskytuje jenom minimum prostoru pro korekci. Místa pro uši je naopak dostatek, a sluchátka od intercomu se do určeného prostoru pohodlně vejdou.
Všechny pohyblivé části - respektive jejich spoje - jsou řešeny velmi jednoduše a podle všeho vydrží navěky. Plexi i bradový kryt se odklápí snadno, ovládání horní ventilace jde dokonce až podezřele moc lehce. Po několika desítkách zmáčknutí ale nedává žádné signály o tom, že by snad nechtělo vydržet i dalších pár stovek stejných pohybů. Spíš to bude chtít víc citu v rukavicích. Na druhou stranu je fajn, že jedním posuvníkem se ovládají oba horní ventilační otvory.
Při výměně plexi se neobejdete bez šroubováku, nebo alespoň pětikoruny, a na otvírání bradového chrániče za jízdy si musíte najít ten správný grif. Zajišťovací přezky po straních se sice dají otevřít jednou rukou (jistě že ne obě současně), ale chce to ve volných chvilkách trochu natrénovat.
Úprava plexi proti poškrábání a mlžení je u současných přileb celkem běžným standardem. Ve zkoušce funkčnosti antifogu přilba obstála na výbornou, a nemlžila se ani v teplotách pod 5 °C. Nezáleží na tom, jestli díky úpravě plexi nebo přímému větrání, každopádně to funguje. Ne že by foukalo přímo kolem plexi, tam je dvojité pryžové těsnění, ale pod bradou chybí (kvůli překlápění) jakýkoli deflektor, a nějaký vzduch se tak dostane do helmy spodem. Skořepina je ale naštěstí poměrně krátká, takže pod bradou zůstává jenom decentní mezera. Plexi se v základu dodává v lehce kouřovém provedení, a uprostřed jeho horního okraje najdete ten samý kovový patent jako u prvních Boxerů. Ten slouží o otevírání hledí při zavřené bradě - za nic jiného se plexi uchopit nedá. V otevřené poloze plexi úspěšně drží jenom vlivem tření, žádné krokovací mechanismy tu nejsou potřeba.
Jediným nedostatkem, na který jsme u helmy Roof Boxer V8 přišli, je vyšší hlučnost při zavřeném bradovém krytu (při otevřeném se chová jako každá jiná jetka). Ta je způsobená pravděpodobně tím, že u skořepiny dostal přednost radikální design před aerodynamikou, a pak také slabou vrstvou vnitřní výstelky, zejména v oblasti uší. 
Za necelých dvanáct tisíc dostanete vlastně dvě helmy s kvalitním zpracováním, jedinečným designem a vysokou úrovní bezpečnosti (v testu SHARP získala čtyři hvězdičky z pěti). Není to také žádná tuctovka - ať už kvůli nestandardnímu vzhledu, nebo těsnému vnitřku. Pokud se pro ní rozhodnete, máte celkem jistotu, že ve stejné přilbě jen tak někoho nepotkáte.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (21x):



TOPlist