globalmoto_duben_nolan




Řidičák na motorku podle nových pravidel

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Budash (0) napsal 10.07.2017 v 14:41

Hoj,
mam dotaz, teprve si budu dělat řidičak na (A), chci se zeptat jelikoz mam vyhlidlou motorku, muzu si ji koupit ted a přihlasit pak, nebo musim pockat az bude ridicak a pak prihlásit?
Nevíte někdo? Nikde jsem to nenasel.

Typhon (0) napsal 02.09.2016 v 22:11

No já ted dělám na řidičák na velkou (A) nikdy jsem na mašině nejezdil jen na 125ccm skutru a jsem zvědav až pojedu na zkoušku na to cvičiště,to bude prdel Strach z toho nemám ale respekt z motorky ano (Honda 650) Řidičák dělám z důvodů že si chci koupit silnějšího skutra,škoda že není skupina pro skutry takhle musím absolvovat řidičák na mašinu i když vím že na ní nikdy jezdit nebudu

qromik (2) napsal 07.07.2016 v 16:38+1

Tohle je nevydařený pokus od někoho kdo na motorce v životě nejel(bohužel je to důsledek toho, že na silnici je stále více mrtvých motorkářů a tímhle se ministerstvo snaží, aby tomu tak nebylo, zvolilo dobrý úmysl, ale špatnou cestu)...nejvíce se tady zapomíná zmínit to, že když na osmičce nebo na slalomu došlápnu nohou na zem tak jsem NEVYHOVUJÍCÍ. A při vzdálenosti kuželek 3.5 na slalomu a s motorkou, která má trošku větší rozvoz (to ani nechci zmiňovat choppery, protože jich spousta autoškol má k výuce)to prostě nejde...nehledě na to, že existují zkušební prostory, které jsou třeba na slepé silnici, která má jako mantinely obrubníky a při potřebě motorku více vyhnat do prostoru bud šlápnete a jste OUT nebo se rozbijete o obrubník. Jezdím na mašině přes 30let, ale tohle se jako nástroj výuky opravdu nepovedlo!!! Příliš krátké rozestupy kuželek, testovací stroje se dvěma řidítky, neskutečná neporovnatelnost mezi skútry a silným a těžkým strojem...Dneska jsem viděl kluka jak při brzdícím manévru mu hořely gumy a málem šel na hubu...tak,tak, že to ustál...Tohle opravdu NE, to je nepovedená, absolutně nepovedená věc, která hraničí s hazardem na lidském zdraví ještě než vyjedete na silnici...Řekl jsem svůj názor, viděl na vlastní oči...

adis07 (0) napsal 09.05.2016 v 14:51

Chtěl jsem se zeptat, když si rozšiřiju papíry z A2 na A. Co všechno je u zkoušek? Jízda kolem kužele a v provozu nebo jenom jízda v provozu?

Brenton (2) napsal 30.03.2016 v 18:40+2

12 000Kč za řidičák na 125ccm? Nee opravdu ne. Obvolal jsem tři autoškoly a všichni instruktoři nevědí co dělat, protože tohle jim nikdo platit nebude. A pustit 16-ti letého kluka samotného do provozu a sledovat ho autem je úplná kravina. Má to i své výhody, ano, jako třeba lepší ovládání motocyklu a řešení krizových situací na trati, jenže spousta autoškol tu trať k dispozici nemá, ale z 5 500 na 12 000 je prostě přehnané.

DBlondy (1) napsal 07.01.2016 v 15:16

Tady je ta hitparáda! (video)

//www.cspsd.cz/414-zkouska-z-prakticke-jizdy-moto

DBlondy (1) napsal 07.01.2016 v 14:58+1

Ahoj.Chci si na jaře udělat papíry na mašinu.Zjistil jsem si jak to od nového roku bude,no a potěš koště!Mám dotaz-Kdo to zaplatí,až v motoškole mrdnu mašinou o asfalt?Pokud můžu jezdit na svojí mašině,tak si orvu hned ze startu svoji? A hlavní dotaz! Kde můžu cvičit na motorce ve Zlinském kraji???Uvědomte si jednu věc.Jsem řidič s povolaní,a když na tu svoji mašinu sednu a budu chtít potrénovat na okrsce za dědinou,nebo jen třeba před barákem,jak bývalo dřív zvykem,a chytne mě policajt,tak to dopadne takto: Nemůže mi dát jen blokovou pokutu,protože jedu bez řidičského oprávnění na danou skupinu (A) a to jde rovnou do správního řízení.Kde nafasuju: Odnětí řidičského průkazu na 1-2 ROKY, a POKUTU 25 000 - 50 000kč!!! S policistou se na místě nedomluvíte,pač nám je velký bratr ověsil kamerama,takže si to samy nelajznou,navíc nikdy neví,kdo ho napráší!
Takže pánové,buďte si jisti,že do motoškoly budou chodit ještě větší jelita,než tomu bylo do teď!!!
Bojím se na velké mašině trénovat,páč mám plat horší jako německá uklizečka na veřejný hajzlech a když na to sednu,tak přijdu i o ten myzerný plat,páč bez řidičáku na auto mě z práce vyrazí.
Takže kde si můžu na Zlínsku natrénovat tute Hitparádu???v klidu,a po svojem,abych nemusel potem ve stresu orvat mašinu a nasrat všechny zůčastněné??? (moje mašina má 250 a ja 95kg)Takže nebudu umět tute piruety hned ze startu,a to na motorce jezdit umím !

kde trénovat na Zlínsku?
Můžu dělat motoškolu na své mašině?
Kdo bude platit škody?
A kdy uděláme tu defenestraci?

DÍKY ZA REAKCE!

DanicaRos (0) napsal 21.12.2015 v 17:49-1+1

Když už nic, tak s motorkou nezacouvám ani kdybych chtěla. Mám krátké ruce a nedosahnu od řidítek k zadnímu madlu. A na centrálni stojan ji taky nezvednu, a to ani pres to, že mám 80kilo a můžu se na tu stupačku stavět jak chci. Mám 165cm. A přesto neřeknu že neumím s motorkou manipulovat. Hold sem se to musela naučit po svém. Vím že nikde nesmím stát čumákem dolů, protože ji nevytlačím nahoru a když s ní chci manipulovat? Tak hold musím do sedla. Aspoň umím používat spojku. Takže teď babo raď. Mám odježděné 3 sezóny, najeto asi 21 tisíc a chci rozšíření na A.

Petrcx (3) napsal 20.12.2015 v 00:01-1

Tohle je úchylná doba.Děkuju bohu že jsem dělal řidičák na 50 v roce1997a velkou moto a na auto v 1999.Nás vzal instruktor na uzavřenou zahradu za Roudnici a kdo to vzal mimo beton do záhonu tak dostal průplesk a bylo to. Člověk musel zmáknout nějaký základ a pak jezdit a jezdit aby to dostal do ruky.Chce to prostě čas.A taky když věděl že umí hovno tak se snažil být opatrný a hned se nehnal do hustšího provozu.Ted mi to přijde jak u debilů.Jeden čas se přemýšlelo i o psychotestech-akorát kšeft pro další vysokoškolský vandráky a další kolečky za penízky.Policisti jimi taky musí projit a k čemu to je.Kolik se jich kvůli osobnim problémum střelilo do makovice.Pěkná motivace pro budoucí řidiče.To aby si koupili motorku a rok dopředu trénovali.Přijde mi to celý k smichu když co tejden vidim ve zprávach nějakýho feťáka z dvanácti zákazama řízení jak si to přes město valí stovkou a nic mu nehrozí.Těm je to totiž stejně úplně uprdele.Úředníčkove radši budou buzerovat obyčejný lidi.Z těch narozdíl od někoho kdo je přihášený na měststkém úřadě něco kápne.Zajímalo by mě o co tohle "vylepšení" "zdraží řidičák..

JMCH (0) napsal 12.12.2015 v 22:26

to by mně zajímalo kterej blb tu novelu vymyslel, řekl bych že zná motorku jen z obrázků a filmů

Dněprák (16) napsal 27.11.2015 v 16:38

Video, jak by měla vypadat zkouška z jízdy na motocyklu - první část - cvičiště
//www.cspsd.cz/414-zkouska-z-prakticke-jizdy-moto

chfox (7) napsal 11.11.2015 v 20:07+4

výtečně, následovat bude co? Driftování a jízda po zadním a předním jako součást zkoušky ? Požadavky, které sa tady uvádí, přece každý získá až v praxi. Navíc ruku na srdce, kolik z nás (po X-letech na silnici) se třeba dokáže otočit na okresce aniž by sundali nohu ze stupačky, nemluvě o tom, že to asi nebude srovnatelné na obratné 125ce a Harykovi... Podle mě: úplná kravina

419marek (2) napsal 10.11.2015 v 06:30+1

stráťa (104) napsal 09.11.2015 v 09:55

Zodpovědnost nebo ne, takovej systém může dobře fungovat pokud žáci už na motorce umí jezdit ale když se člověk učí tak dělá chyby i když je sebevíc opatrnej. Jak už tu někdo psal, nebýt instruktora co mě opravil když jsem v autoškole něco vyřešil špatně tak bych tu už nemusel být.
To co popisuje Pedrito si dovedu představit jako pokračování našeho výcviku ale určitě ne jeho náhradu.

Dněprák (16) napsal 09.11.2015 v 07:55

stráťa
U nás si něco podobného nedovedu představit. Ale vzhledem k tomu, že tento systém je ve Švýcarsku zavedený, asi to funguje. Velký podíl ( asi největší) na tom, že to funguje mají ale lidé. Pravděpodobně je tam úplně jiná morálka, vztah k zákonům a zodpovědnost. Asi opravdu platí to, že co se žadateli řekne on to zodpovědně plní a nedovolí si udělat něco co nesmí. Pedrito sice moc o teorii nepsal, ale určitě tam existuje a ověřují se znalosti žáků.

Dněprák (16) napsal 09.11.2015 v 07:21

Radouch 176

Ano platí, rozsah zkoušky z praktické jízdy je stejný jak pro získání, tak pro doplňkovou zkoušku.

Radouch176 (0) napsal 08.11.2015 v 16:29

Cau lidi cetl jsem vecinu diskuze ale nenasel jsem jestli se to vztahuje i na rozsireni z A2na A i kdyz jezdim na motorce nekolik let.. dekuji za odpoved

stráťa (104) napsal 08.11.2015 v 12:25

Pedrito: Ty vole to je paskvil, bez nějakýho ověření schopností nebo dohledu pustit žáka do provozu. Žádná znalost předpisů, žádná zkouška ovládání motorky - prostě nic neumíš ale jezdi si.

A todle určitě časem okopírujeme protože "se to tak dělá na západě".

Dněprák (16) napsal 08.11.2015 v 12:13

Pro Pedrito
Díky za vyčerpávající odpověď.
A máš pravdu v poslední odstavci že z pohledu ČR je to neuvěřitelné a nevím, jestli se k podobnému, myslím si dobrému systému dopracujeme.

Pedrito (49) napsal 08.11.2015 v 10:08+1

Pro Dneprak:
1) Delam ridicak na neomezeny A v curysskym kantonu (kazdy kanton ma trochu jina pravidla, ale obecne to funguje podobne). Funguje to tak, ze zajdes na dopravni inspektorat zaregistrujes se jako cekatel na ridicak, zaplatis taxu 90CHF. Dostanes rovnou tzv. Lernfahrausweis, ktery je platny na 4 mesice. S timhle "ridicakem" mas opravneni uz koupit i motorku nad 35KW, protoze se predpoklada, ze budes delat kurs na sve vlastni motorce (dalsi obrovsky plus). Ja osobne jsem tak nezacal, ja si pujcoval motorky od naseho instruktora (on nas stejne nutil do zkouseni vsech motorek, ktery ma - takze choppery, nahace, endura). Motorku jsem koupil az pote, co rekl, ze jsem stopro ready - tzn. zhruba po 3,5 mesicich. V kazdem pripade musis mit na motorce vzdu viditelne modrou tabulku s pismenem L (+nesmis jezdit se spolujezdcem, pouze pokud je instruktor, a navic nesmis opustit Svycarsko).
2) Behem 4 mesicu musis absolvovat tzv. Grundkurs, coz neni nic jineho nez dvoudenni celodenni kurs zakladnich dovednosti (tady je to trochu zvlastni, protoze kazda motoskola bere jako Grundkurs neco jineho, nekdo tam zahrnuje pouze motoumeni - kuzele, manevrovani s motorkou, motogymnastika, zachranne brzdeni, apod. a jina skola do toho jeste zahrnuje + 1 den Kurventechnik - neboli technika prujezdu zatackou). Jakmile absolvujes tenhle Grundkurs, tvuj cekatelsky ridicak se prodluzuje na dalsich 12 mesicu, behem nichz musis absolvovat zkousky. Pokud neabsolvujes zkousky, tvuj ridicak propada a musis koupit novy, a musis absolvovat vsechny kursy znovu.
2) Kde se da jezdit? S timhle povolenim muzes jezdit uplne sam na veskerych komunikacich, nicmene v praxi funguje dohoda mezi tebou a tvym instruktorem. Proste ti rekne, co muzes delat a co ne - mam super instruktora, takze ja ho respektoval, kdyz mi rekl, ze muzu pouze na motorce krouzit kolem sidliste, tak sem proste krouzil kolem sidliste. Kdyz me rekl, ze uz se muzu jet projet kolem jezera, tak jsem jel pouze kolem jezera.
3) Ceny jsou dve: Grundkurs dle skoly od 200 CHF do 450CHF (vcetne pojisteni) a pak platis pouze za 1 hodinu 40-90CHF. K tomu jeste nekde musis mit Kurventechnik 1 a 2, kazda z nich je jednodenni a je to za 100-250CHF.
4) Povinnost hodin neni zadna, v praxi je to tak, ze pokud absolvujes Grundkurs tak podle zakona jsi ready na to jit ke zkousce. Jenze to znamena, ze te stopro vyrazej (instruktor nekouka pouze na to jestli dobre odbocujes, apod. ale hodnoti i tvoji "vyjezdenost"). Takze v praxi je to tak, ze stejne jdes ke zkousce az kdyz ti instruktor rekne, ze jsi ready. Tzn. podle talentu od 30 hodin do 80 hodin (pokud zacinas z nuly). U nas ve skole je to jasne dany - musis mit najezdeno minimalne 10k KM, Grundkurs+Kurvetechnik 1 (potencialne i 2) a musis projit zkouskou u instruktora (coz neni nic jinyho nez ostra zkouska jako s komisarem). Podle rozhovoru vetsina studentu ma povoleno jit ke zkousce zhruba po 12k km a kolem 40 hodin s instruktorem (zhruba 6-12 mesicu).

Co jeste navic nas instruktor dela je, ze porada tzv. ctvrtecni vyjezdy - neni to nic jineho nez ze vezme skupinku studentu byvalych i tech aktivnich, no a jede se projizdka na 2hodiny (vetsinou 4 skupiny po 4, takze se trenuje i jizda ve skupine, apod.). Behem toho te jeste instruktor nebo zkusenejsi kolegove (20 a vice let praxe) pozoruji a davaji ti dalsi tipy. Tohle je v nasi skole zdarma, vetsinou nekdo vzdycky plati za instruktora pivko nebo jidlo.

Z pohledu CR je to urcite neuveritelny, ze proste dostanes "cekatelsky ridicak" a muzes volne jezdit, nicmene hodne podobne to funguje i v anglosaskych zemich, napr. UK, Australie i USA. Proste s L uz muzes klidne na ulici po slneni nejakych podminek.

Pokud chces jeste dalsi info, klidne pisni pres Zpravy.

Klasik (7) napsal 08.11.2015 v 09:44

Dovolím si zveřejnit můj příspěvek k tomuto tématu: //www.motomagazin.cz/index.php?action=magazin&menu=5&pos=motoskola

Dněprák (16) napsal 08.11.2015 v 07:15

Pedrito:
1. Bylo by možné odtajnit tu zemi ?
2. Na jakou skupinu je to řidičské oprávnění ?
3. Jako čekatel se dá trénovat na veřejných komunikacích bez instruktora nebo je těch 10 000 km najeto na policejním cvičišti ?
4. Je možné zveřejnit cenu kurzu ?
5. Kolik je povinných hodin jízdy ?
Díky.

Pedrito (49) napsal 07.11.2015 v 17:13

Priznam se, ze tohle novy opatreni vidim opet jako typicky cesky pravni paskvil. Snaha je si vzit priklad z UK, USA, Svycarska a dalsich zemi, kde je motoumeni nutnou soucasti zkousky na ridicak.

Shodou okolnosti si delam ridicak v jedne takovehle zemi, takze muzu poskytnout moji zkusenost. Testy jsou mnohem tvrdsi nez to, co je nove dano v CR (napr. povinnost jet pomalu na 10m trati vic jak 15 sekund, kuzely od sebe na sirku parkovaciho mista; osmicka se zastavkama vedle kuzelu, coz znamena lomit motorku v podstate z nulove rychlosti, apod.). Na druhou stranu je ale tohle motoumeni pouze a pouze o jednom: nonstop trenink a dril. A tady si myslim, ze ten zakon je naprosto mimo - v zemi, kde delam ridicak, dostanete prukaz cekatale na ridicak (Learner's Permit), coz vam dovoluje si trenovat sam bez nutnosti mit sebou intstruktora. V mem pripade to bylo tak, ze instruktor mne jeste nedovolil jit na 500 a vyse, tak me dal klice od 125cc, ukazal me parkoviste, ukazal vsechny triky, 2 hodiny me tam dusi a pak rek': "dej si minimalne 10 hodin treninku sam". Po nich me zkouknul, poradil, kouknul na chyby a jelo se dalsich 10 hodin sam. A takhle to bylo poslednich 5 mesicu.

Podobne je to s jizdou, zachranem brzdeni, apod. Vsechno proste student driluje naprosto sam bez instruktora. Jeste ani nemam ridicak, ale uz mam najezdeno pres 10000km za rok a hodiny tvrdy praxe za sebou. A to jsem teprve nekde ve 2/3 kurzu.

Proto si myslim, ze legislativa by se mela zmenit i timhle smerem - pokud se nekdo registruje do motokursu, proste musi mit moznost trenovat tyhle triky sam nekde v klidu na parkovisti nebo specialnim cvicisti (opet pro me je tady moznost zajet na policejni cviciste, kde se budou delat zkousky a vyzkouset si to sam na miste).

Tohle se musi v CR zmenit, neni mozny chtit po lidech tyhle veci a pak jim dam pouze 14 hodin s instruktorem. Ja mel 14 treninkovych hodin behem jednoho tydne, ale rozhodne ze me zadnej mega jezdec nebyl.

stráťa (104) napsal 07.11.2015 v 17:05

Tak zrovna Am bych jako slupinu zrusil uplne, vzhledem k tomu ze to nestaci okolnimu provozu je to nebezpecnejsi nez dvacy co uz trochu jedou.

Dněprák (16) napsal 07.11.2015 v 15:07

Skútr je opravdu ze začátku záludný hlavně tím, že vše se dělá rukama a nohy se na řízení nijak nepodílí. A než si na to člověk zvykne, může zazmatkovat a je vymalováno .
A většinou na skútru jezdí každý jen tak v tričku, kraťásky,(sukýnky) sandálky a ten silniční lišej pak nevypadá pěkně.

mbrj (0) napsal 07.11.2015 v 14:49

Dneprak, zrovna kolega z prace si pujcil skutra 125 ccm a pri prvni jizde do prace nadvakrat zlomena ruka, sedrenej do masa...
Hlanvne ze se mi smal, ze jezdim v cordure i do prace...

Maty

Dněprák (16) napsal 07.11.2015 v 09:26

Ano, to jsem ani nezdůrazňoval, že je možné i nadále využívat motocykl s dvojím řízením. To je jasné ze znění stanoveného paragrafu. V podstatě je možné absolvovat celý výcvik s učitelem za zády. Zatím je podmínka pouze zkouška, kdy motocykl řídí samotný žák. Ani není zatím podmínka, že i pokud jede žák sám, že tam nesmí být druhé ovládání. Takže není nutné mít hned motocykly s jedním řízením. A většina autoškol má více motocyklů, takže v tomto případě ani nemusí zatím vynakládat žádné finance.
Jediné finanční náklady budou za vyučovací hodiny pokud bude použitý doprovodný motocykl, nebo automobil. Takže provozní náklady tohoto doprovodného vozidla. Tady už bude záležet na každé autoškole jaké zvolí vozidlo a jaké budou tím pádem náklady. V naší autoškole budeme používat při výcviku jako doprovodné vozidlo motocykl.
Samozřejmé budou náklady na zabezpečení motocyklu při pádu. To znamená ochranné rámy. Na motor většinou již jsou, takže hlavně na řídítka na ochranu páček.

jawar67 (0) napsal 07.11.2015 v 09:03

Pokud si pozorně přečtete §29a - Při výcviku k získání řidičského oprávnění pro skupinu AM, A1,A2 nebo A prováděném v provozu na pozemních komunikacích lze jako výcvikové vozidlo použít motocykl, který není vybaven dvojím zařízením umožňujícím ovládání spojky a provozní brzdy. V takovém případě musí být žadatel o získání řidičského oprávnění doprovázen učitelem výcviku na doprovodném motocyklu nebo v doprovodném osobním automobilu a komunikace mezi učitelem a žadatelem musí být zajištěna pomocí elektronického zařízení umožňující komunikaci učitele s žákem.-
není tam napsáno, že se nesmí k výcviku použít motocykl s dvojím řízením. To přece umožňuje jezdit alespoň ze začátku s motorkou se dvěma řídítky a teprve pokud učitel vyhodnotí, že by to žák mohl dát i sám, tak ho pustit samotného. Jasně bylo by třeba další motorku bez řídítek. To jsou další finance, které by autoškola musela vynaložit. :( Dalo by se to ale takto řešit a pokud jsou majitelé autoškol trochu soudní, tak to tak budou dělat. Ve finále určitě ušetří spoustu peněz za opravy položených motorek.

Dněprák (16) napsal 07.11.2015 v 07:19

Ano, máte pravdu. To se podařilo prosadit dovozcům skútrů, protože o původně povolené skútry do max. povolené rychlosti 45 km/h nebyl žádný velký zájem. Ale skútr o obsahu 125 ccm již upaluje pěkně. Taky to platí pouze na území ČR. I když je pravda, že se nepotvrdil nárůst nehodovosti a usmrcených v této kategorii, jak se předpokládalo.

Anička71 (4) napsal 07.11.2015 v 00:28+1

No super A hlavně že držitel oprávnění jen na skupinu B může dál klidně hupsnout bez jakýchkoliv zkušeností na docela i rychlé skútry. Tam se asi třeba s vyhýbacím manévrem určitě nesetká, že ?!

Předchozí
1 2 3 4 5... 6
Následující



TOPlist