yamaha_mt09




Reportáž z výstavy Motocykl

Letos pouze od pátku do neděle přispívají k oficiálnímu startu letošní motorkářské sezóny i vystavovatelé v Praze Holešovicích s výstavou Motocykl. Tradiční součástí výstavy je samozřejmě již dobře zavedený 13. ročník Bohemian Custom Bike. Ten letos dostal trochu větší prostor a krom levého křídla, tak obsadil i nemalou plochu ve středové části.

Kapitoly článku

Vaší pozornosti by jistě neměla uniknout oficiální expozice značky Jawa z Týnce nad Sázavou, která zde předvádí nové modely Jawa 350 OHC a klasicky střižený model s jednobuchem Jawa Vintage 660.

Obě novinky mají designově navazovat na model Jawa 350 typ 634 ze 70. a 80. let minulého století. Staré dobré časy má připomínat především nádrž s typickými gumovými kryty na bocích, víka postranních kastlíků, rovné sedlo nebo přední blatník. Vzhledem k tomu, že retro modely používají čtyřtaktní motory, tak se od své předlohy liší tvarem výfuku. Ten našel inspiraci u čtyřdobých motocyklů Jawa 500 OHC.

Model 350 OHC, o kterém jsme již informovali v tomto článku, vychází z čínského stroje Shineray 400. I když má motocykl objem skoro 400 ccm, název 350 OHC má přiblížit odkaz právě na model 350/634. Motocykl má výkon 20,4 kW (27,7 koní) a točivý moment 30,6 Nm, výška sedla je 760 mm na zemí a suchá hmotnost 160 kg. Cena je stanovena na 99 930 Kč za základní provedení a nezahrnuje zadní nosič nebo startovací páku. Model 350 OHC splňuje normu Euro 4, což znamená nejen dodržení emisních limitů, ale také ABS ve standardní výbavě.

Druhá novinka 660 Vintage je odvozena od modelu 660 Sportard a vyrábí se stále v týnecké továrně. Je vybavena stejným čtyřtaktním jednoválcem Minarelli s elektronicky řízeným vstřikováním paliva EFI o výkonu 36 kW (49 koní). Oficiálně jde o novou verzi modelu 660, takže se může prodávat v rámci výjimky a nemusí ještě splňovat emisní normu Euro4. Stejně zde chybí ABS. Jawa 660 Vintage se bude prodávat za 179 830 Kč v černé nebo červené barvě.

Střední části dále dominuje expozice MV Agusta, kde jsou k vidění skvosty jako Turismo Veloce 800 RC, Dragster 800 LH44 (Lewis Hamilton), či F4 v provedení Reparto Corse.

 

Z ostatních značek potom můžete navštívit expozice značek Rieju, Gas Gas, kde je představen v české premiéře model TXT RACING E4.

Nebo americké elektrické motocykly značky Zero i s letošní novinkou Zero S. Ty jen dokazují nakolik prodělává tento segment bouřlivý technologický vývoj.

Nechybí ani dealeří Kawasaki či Ducati.

Z příslušenství pak najdete ve střední hale značky Lazer, iXS,

Zajímavý je výrobce navigací a navigačního software pro mobilní zařízení Navitel. Ta nabízí celou řadu produktů pro automotive, ale z našeho pohledu je to především o navigaci Navitel G550 MOTO se specifikací odolností splňující IP67. Firma si zakládá především na vlastní tvorbě map a vývoji software a hardware. Z hlediska majitele značky, který pochází z ruskojazyčných zemí, je tak krom jiného i k dispozici kvalitní mapový podklad pro ruskojazyčné destinace a třeba Kazachstán. V neposlední řadě zaujme příznivou cenovou politikou.

Dalším pilířem výstavy jsou soutěžní exponáty, ale atmosféru této show jako vždy dotváří i doprovodný program, který pokračuje takřka nepřetržitě i nadále během celého víkendu. Na přistavené „stage“ tak budou probíhat např. besedy s veterány, módní přehlídky a v neposlední řadě také vystoupení hudebních kapel a tanečnic pole dance.

Nepřehlédnutelné jsou rovněž expozice historických motocyklů a vozů soustředěné kolem expozic ostatních vystavovatelů a prodejců příslušenství.

Krom samotných expozic je tato show i o samotném životním stylu samotných úpravců, kteří tak v mnoha případech nechají nahlédnout pod pokličku svého řemesla přímo na výstavní ploše a vzniká tak prostor k diskuzím.

 Co nás tentokrát zaujalo na BCB2017:

Č.70: MODIFIED HARLEY DAVIDSON: Název motocyklu: Harley-Davidson „Bagger“, Majitel: Erik Zeman Cycles, Konstruktér: Erik Zeman, Typ/Rok výroby: Harley-Davidson 2014, Motor: Harley-Davidson 103“, Převodovka: Harley-Davidson, Rám: Harley-Davidson, Kola: Harley-Davidson, Lak: Petr Pokorný – Třebíč.

Č.61: MODIFIED HARLEY DAVIDSON: Název motocyklu: JAWASON, Majitel: Jan Jerie, Konstruktér: Harley-Davidson Praha , Typ/Rok výoby: HD XL883N Iron 2016, Motor: HD Sportster 883ccm Evolution, Převodovka: Originál H-D, Rám: Originál H-D, Kola: Originál H-D , Lak:, Zvláštnosti /vychytávky: Ruční výroba dílů.

Č.9: CAFÉ RACER-SCRAMBLER: Název motocyklu: NICK GSX 750E, Majitel: Ondřej Landa, Konstruktér: Ondřej Landa, Typ/ Rok výroby: Naked / 1984, Motor: Suzuki řadový čtyřválec 750ccm, Převodovka: Manuál – 5rychlostí, Rám: Ocelový trubkový, Kola: Z lehkých slitin paprsková, Lak: Čirý lak na surovém plechu.

Č.6: CAFÉ RACER-BIKE: Název motocyklu:“Vítěz“, Majitel: Martin SOUKUP, Konstruktér: Martin SOUKUP, Typ / Rok výroby: HONDA CX 500 /1979, Motor: V-Twin, OHV, úhel válců 80ᵒ, vodou chlazený, 496 ccm, 60 HP, Převodovka: 5 stupňová, převod na zadní kolo kloubovým hřídelem, Rám: Ocelový rám s jednou páteřní trubkou a motor jako nosný prvek, Kola: Com-Star bezdušové, AL ráfek, Lak: Chameleon barva doplněná klavírní černou a matové písmo.oleslav, Zvláštnosti / vychytávky: Úprava trubkového páteřního rámu pro usazení karbonového jedno sedla s koženým potahem, kompletní přestavba nádrže Manet, úprava předních brzdičů z CB 750 doplněné komponenty Brembo, manuální seřízení přepětí pružin předních tlumičů, úprava motoru: leštění kanálů, zakázková řídící jednotka, konstrukční změna krytů spojky a el., přepadové nádobky chladicí kapaliny, přetryskování karburátoru. Přestavba výfuků Jawa 500. Lakování doplněno o matové linkování.

Č.52: FREESTYLE CHAMPIONSHIP CLASS: Název motocyklu: J.A.P. NLG Big Twin, Majitel: Pavel Malaník, Konstruktér: Pavel Malaní, Typ/ Rok výroby: J.A.P. NLG, 1909-2015 (replika), Motor: Čtyřdobý dvouválec do V, 2714 cc, 20 HP, Převodovka: Není, přímý převod klínovým řemenem na zadní kolo, Rám: Dvojitý trubkový, neodpružený, Kola: 26“x2,5“, falcové pneu, Lak: Luhačovice, Zvláštnosti /vychytávky: Motocykl postaven pro překonání světového rychlostního rekordu, Brooklands 1909.

Č.78: FREESTYLE CHAMPIONSHIP CLASS: Název motocyklu: Visací zámek, Majitel: Standa Tichý, Konstruktér: MS – Tunning, Michal Čapek, Typ/ Rok výroby: 2016, Motor: Rewtech 110“, Převodovka:, Rám: Penz, Kola: 3,5x18, 10,5x18 Lak: Olaf Pugner.

Č.82: CAFÉ RACER-BIKE:: Název motocyklu: BMW 1200 RR Timeless Racer, Majitel: Petr Gřegořek, Konstruktér: Bártík František - Bartcycles, Typ/ Rok výroby: 2017, Motor: BMW 1200, Převodovka: BMW, Rám: BMW, Kola: BMW Lak: Bartcycles, Zvláštnosti /vychytávky: Nádrž hliník, zbytek karbon, brýle, přední vidlice, spoilery, řemenice, sání, sedlo, výfuk, svody, plus ostatní duralové komponenty, Délka stavby 2 roky.

Č.21: TUZEMÁK: Název motocyklu: Retro Fichtl, Majitel: Paur Tomáš, Konstruktér: Paur Tomáš, Typ/ Rok výroby: JAWA 50, Motor: JAWA 50ccm, Převodovka: Originál, 3 stupňová, Rám: Vlastní výroba, Kola: 2,25 x 19, Lak: Červená, vlastní výroba, Zvláštnosti /vychytávky: Palivoznak.

Č.27: PRO STREET: Název motocyklu: Honda XRV 1000, Majitel: Jiři Voříšek, Konstruktér: Jiří Voříšek, Typ/ Rok výroby: Honda 1000 VARADERO, Motor: Honda 1000 Varadero, Převodovka: Originál Honda, Rám: Originál ocelový, Kola: Paprsková 21, 17 Lak: Červená bílá metalíza, Zvláštnosti /vychytávky: Přední vidlice WP, brzdy Brembo, pletená kola, orig. přední kapotáž, plexi, motorový kryt…

a tradičně další ve fotogalerii v další kapitole článku.

Informace o redaktorovi

Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (11x):



TOPlist