Prodeje motorek zatím na loňskou úroveň nedosáhly

Alepspoň pokud to budeme hodnotit podle statistik registrovaných vozidel skupiny L, kam patří motocykly, skútry a ATV. Za první půlrok kleslo celkové číslo ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 6,26 procenta, a tak mu tentokrát do pěticiferné hodnoty kousek chybí. V dlouhodobějším pohledu výsledek 9 596 kusů naznačuje mírnou stabilizaci trhu.

Prodeje motorek zatím na loňskou úroveň nedosáhly
Optimista by se zaradoval nad tím, že na trhu nenastal tak dramatický propad jako v letech 2009 a 2010, pesimista by možná raději viděl stoupající křivku prodejů směrem k hodnotám z roku 2008. V každém případě se s blížící změnou legislativy stále zmenšuje podíl vozidel kubatury do 50 ccm, a v kategorii nad 50 můžeme mírný nárůst pozorovat už druhým rokem.
Když se podíváme, jak se letos daří jednotlivým značkám v kategorii nad 50 ccm, musí být s dosavadními obchodními výsledky určitě spokojen importér motocyklů značky Honda, který už na konci června hlásí téměř stejný počet prodaných kusů, jako za celý loňský rok. Světová jednička těží z nabídky velkého množství nových modelů a kromě toho  si velkou popularitu drží skútr PCX125. Druhá Yamaha si proti loňskému prvnímu pololetí rovněž polepšila, i když jen v řádech kusů. Na třetí příčku se tentokrát vypracoval čínský Shineray, jehož statistiky ale hodně zkreslují prodeje čtyřkolek. Rostoucí popularitu skútrů pak odráží výsledky značek Maxon, Kymco a Piaggio. Italský výrobce skútrů zaznamenal ve srovnání s loňskem nárůst o více než 100 kusů. Pozitivní vývoj je vidět také u KTM, zatímco značky Harley-Davidson, BMW nebo Kawasaki drží stabilní pozice. Mírný pokles poptávky nastal u Suzuki, která letos nenabízí prakticky žádný nový model.
Z detailnějšího pohledu do jednotlivých kubaturních skupin je pak vidět, jak je která značka silná v daném segmentu. Například u Hondy tvoří více než polovinu prodejů stopětadvacítky, kterým díky tomu jasně dominuje. Značka Maxon soutěží prakticky jenom v této nejmenší kubatuře a zatím se drží na průběžné druhé pozici, zatímco Kymco postoupilo na třetí příčku z loňského čtvrtého místa. Ve stopětadvacítkách se dá očekávat silný nárůst prodejů v příštím roce, kdy má vstoupit v platnost novela zákona o řidičských průkazech.
V kubatuře 125 - 500 ccm zabodovaly italské skútry Piaggio. Povedený motor o objemu 350 ccm, který se poprvé objevil v novém Beverly, letos zvyšuje atraktivitu i v dalších modelech. KTM si díky popularitě svých terénních speciálů drží druhou příčku z loňska, a Honda si o dvě místa polepšila díky zvýšení prodejů modelů CBR250R a SH300i.
V kubatuře do 800 ccm si Honda ukrojila ještě mnohem větší kus koláče, protože nové modely NC700S a NC700X se prodávají doslova jak housky na krámě. Tradičně se v kategorii kolem 600 ccm daří i dalším japonským značkám, přičemž Yamaha musela po zvýšení zdvihového objemu přeřadit do tohoto segmentu nového TMaxe.
Motocykly s objemem válců větším než 800 ccm jsou už dlouhodobě doménou americké značky Harley-Davidson, a také druhá příčka pro BMW není v tomto segmentu ničím novým. Honda mírně posílila i v této kubatuře, stejně jako čtvrtá Yamaha.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.21
Známkováno: 14x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist