Prodeje motorek se drží na loňské úrovni

První půlka roku 2014 je fuč, a tak přichází čas na tradiční pohled do prodejních statistik. Letošní mírná zima se ale na výsledcích obchodníků nijak zvlášť příznivě neprojevila - celková čísla od Svazu dovozců, sečtená k poslednímu červnu, jsou hodně podobná těm z minulého roku.

Prodeje motorek se drží na loňské úrovni
Jenom tři stovky vozidel kategorie L, kam spadají skútry, motorky a některé čtyřkolky, chyběly na začátku prázdnin k dosažení magické desetitisícové hranice. Přes tu se český trh dostal naposledy v pololetí roku 2011, a letos to bylo jenom těsně - 9 699 kusů. Čím dál méně jdou na odbyt padesátky, které si drží už jenom osmiprocentní podíl na trhu, a v dalších podrobnějších přehledech se jim tradičně věnovat nebudeme. Jak si tedy zbývající kus koláče rozdělily jednotlivé značky?
Přestože Honda na svůj průběžný výsledek z poloviny roku 2013 nedosáhla, drží se stále na čele s velkým náskokem. Výrazně naopak stoupla poptávka u čínské značky Maxon, která má letos prodáno o 153 skútrů víc než vloni touhle dobou. Mírně se zlepšila i třetí nejprodávanější značka - u Yamahy jde ale jenom o kosmetických šestnáct kusů do plusu. Z dalších v pořadí stojí za pozornost výrazný nárůst u KTM (z loňských 239 na 321 prodaných kusů), BMW (235->308) a Aprilie (141->199).
Když se podíváme na rozvržení sil v jednotlivých kubaturách, motorky (nebo lépe řečeno skútry) s objemem motoru do 125 ccm pořád tvoří skoro polovinu veškerých dosavadních prodejů. 4 336 kusů je téměř na chlup stejné číslo jako vloni.
Nejsilnějšímu segmentu 50-125 ccm pořád kraluje Honda, a to především díky populárnímu skútru PCX125. Maxon do této kubatury soustředil prakticky veškeré svoje prodeje a posílil svojí druhou pozici, zato taiwanské Kymco s propadem o 120 kusů proti loňsku ztrácí hned dvě příčky, do kterých se vklínily exotické značky Jonway a Lintex.
Také v kategorii skoro dospělých motorek dominuje Honda, a to hlavně s řadou dvouválcových pětistovek. Čím dál větší úspěchy u náctiletých zákazníků slaví KTM, která se dostala na druhý flek před Piaggio. Tuzemská Jawa pro zajímavost reportuje 22 prodaných motocyklů, z toho dva v kategorii do 50 ccm.
Nejtěsnější prvenství hájí Honda v segmentu, do kterého spadá její další populární řada NC.  Na své loňské druhé místo nikoho nepustila ani Yamaha, jejíž letošní novinka MT-07 se stala okamžitě po vstupu na trh nedostatkovým zbožím, a třetí příčka patří značce BMW, která je čím dál žádanější i v kategorii s menšími objemy.
Kubaturu nad 800 ccm okupují jako obvykle americké stroje Harley-Davidson. BMW má v tomto segmentu také co nabídnout, a Yamaze patří průběžné třetí místo  Nahoru se dere Triumph, který si polepšil proti loňsku o další jedno místo, naopak u Hondy se musejí smířit až s osmou pozicí.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.38
Známkováno: 13x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist